Viini, ruoka & hyvä elämä -uutuuskirja kuljettaa ihanalle teemamatkalle Italiaan

Juha Berglundin ja Antti Rinta-Huumon uutuuskirja kokoaa yksiin kansiin vuoden 2022 parhaat viinit ja herkullisimmat reseptit. Tänä vuonna teemamaana on Italia, jonka viinit, ruoka ja tunnelma saavat veden kielelle ja matkakuumeen kohoamaan.

Viini, ruoka & hyvä elämä listaa vuoden parhaimmat viinit, vinkkaa herkullisimmat ruoka-viiniparit ja tarjoaa runsaan paketin reseptejä kotikeittiössä toteutettavaksi.

Kirjan kirjoittajat, Viinilehden Vuoden viini -kilpailun tuomarit, viininviljelijä Juha Berglund ja viiniasiantuntija Antti Rinta-Huumo, maistelevat joka vuosi sokkona suurimman osan Alkon vakiovalikoiman noin 3 000 viinistä ja useita satoja tilausvalikoiman viinejä.

Kirjassa on tuhdisti viinitietoa sekä tarinoita kirjoittajien yli 30-vuotisen viinitaipaleen varrelta ja Italian-matkoilta.

Mukana on myös tunnettujen suomalaisten Italia-fanien muistoja saapasmaan herkullisesta elämästä. Ääneen pääsevät muun muassa Henri Alén, Linnea Vihonen ja Saku Tuominen.

Teos ilmestyy 21.10.2021.

Arvostelukappaleet: arvostelukappale@otava.fi