Viisi uutta Nokia-puhelinta ja ensiluokkainen Android-käyttökokemus

Sitoutuminen puhtaaseen, turvalliseen ja ajan tasalla olevaan Androidiin vahvistuu – uusi älypuhelinvalikoima mukaan Android One -ohjelmaan. Legendaarinen Nokia 8810 uutena 4G-versiona.

Barcelona, Espanja, 25.2.2018 – HMD Global, Nokia-puhelinten koti, julkisti tänään Mobile World Congress -tapahtumassa neljä uutta tulokasta palkittuun Android-älypuhelinvalikoimaansa – Nokia 8 Sirocco, Nokia 7 Plus, uusi Nokia 6 ja Nokia 1. Uutuudet edustavat Nokia-puhelimille tyypillistä viimeisteltyä laatua, kestävyyttä ja luotettavuutta. Tuotevalikoiman materiaalit ja muotoilu asettavat alalle uuden vertailukohdan.

HMD Global vie lupaustaan puhtaasta, älykkäästä, turvallisesta ja ajan tasalla olevasta Android-käyttökokemuksesta jälleen askeleen eteenpäin. Yrityksestä tulee ensimmäinen globaali kumppani, jonka koko älypuhelinvalikoima* on valittu Googlen Android One -ohjelmaan. Vahva sitoutuminen kuukausittaisiin tietoturvapäivityksiin takasi sen, että Nokia-älypuhelimet olivat luonteva valinta tähän maailmanlaajuiseen ohjelmaan.

Upeiden uusien Android-älypuhelinten lisäksi HMD Global esittelee ikonisesta Nokia 8810:sta uusitun 4G-version, joka merkitsee liukukansipuhelimien paluuta markkinoille.

Puhdas, turvallinen ja ajantasainen Android-kokemus vahvistuu Android One
-ohjelman kautta

Kolme uutta Nokia-älypuhelinta liittyy Android One -perheeseen, joka tarjoaa Googlen suunnitteleman korkeatasoisen ohjelmistokokemuksen. Nämä puhelimet pysyvät aina tuoreina, koska niihin päivitetään uusia tekoälyllä varustettuja innovaatioita sekä Googlen korkeimman tason turvallisuusominaisuudet. Puhdasta Androidia käyttävien Nokia-älypuhelinten käyttöliittymää ei ole tarpeettomasti muokattu eikä siinä ole akkua kuluttavia ja puhelinta hidastavia taustaprosesseja. Uusissa puhelinmalleissa on vain vähän esiasennettuja sovelluksia, joten käytössä on enemmän tallennustilaa. Lisäksi viimeisimmät innovaatiot auttavat pysymään aina kehityksen kärjessä.

Uusissa puhelimissa on Android Oreo™ -käyttöjärjestelmä, joten käyttäjät pääsevät nauttimaan sen uusimmista ominaisuuksista. Näitä ovat esimerkiksi sovellusten moniajossa näppärä kuva-kuvassa-toiminto; Android Instant Apps, joka auttaa löytämään uusia sovelluksia ja käyttämään niitä mahdollisimman vaivattomasti; 60 uutta upeaa emojia sekä akun kestoa maksimoivat ominaisuudet, kuten taustalla toimivien sovellusten määrän rajoitus.

Ensiesittelyssä neljä uutta Nokia Android-älypuhelinta ja tuotevalikoiman laajennus:

Nokia 8 Sirocco: Oikea elämä ansaitsee oikean puhelimen

Nokia 8 Siroccon suunnittelua on innoittanut Nokia-puhelinten merkittävä designperinne. Puhelin edustaa eleganttia muotoilua tiiviissä paketissa. Se on täydellinen yhdistelmä tarkkaa työstöä ja tarkoituksenmukaisia innovaatioita. Näitä ovat muun muassa kaksipuolinen kuvaus, ZEISSin optiikka ja huolellisesti viritetty akustiikka. Nokia 8 Sirocco on kompakti, erittäin suorituskykyinen ja myös yksi kaikkien aikojen kauneimmista älypuhelimista.

Puhelimen pyöristetty lasipinta sulkee sisäänsä tarkasti muotoillun, ruostumatonta terästä olevan rungon – se on yhdistelmä voimaa ja kauneutta. Nokia 8 Sirocco on ultrakompakti: se on reunoista vain 2 mm ohut, siinä on kaareva reunasta reunaan ulottuva 5,5 tuuman pOLED 2K -näyttö, valettu lasipinta ja ohut kehys.

Nokia 8 Siroccolla kuvatessa voit tallentaa jokaisen yksityiskohdan. Takakamerassa on kaksi kennoa, joissa ZEISS-optiikka yhdistyy kahteen kameraan. Ykköskamera on erittäin herkkä, ja se sopii hyvin myös heikossa valossa kuvaamiseen. Kakkoskamerassa on 13 megapikselin kenno ja 2x optinen zoom. Puhelimen Pro Camera -tila mahdollistaa ammattitason kuvaussäädöt manuaalisesti.

Nokia 8 Sirocco tulee myyntiin huhtikuun alkupuolella, ja sen keskimääräinen vähittäismyyntihinta globaalisti on 749 euroa ilman veroja ja tukia.

Nokia 7 Plus: viihteeseen optimoitu lippulaivatuote

Erityisesti luoville ihmisille suunnitellun Nokia 7 Plus -älypuhelimen näyttö, virrankäyttö, muotoilu ja ominaisuudet on suunniteltu upean sisällön tuottamiseen. Puhelimen optinen laitteisto ja kuvaamiseen liittyvät algoritmit ovat innovatiivisia, ja sillä otetut kuvat toistavat tallennetut hetket todenmukaisina.

Nokia 7 Plus -puhelimessa on entistä parempi kaksipuolinen kuvaustoiminto. Sen takakamerassa on kaksi kennoa, joissa on ZEISS-optiikkaa. 12 megapikselin ykköskamera laajakulmalla toimii erinomaisesti sekä heikossa valossa että erittäin kirkkaissa olosuhteissa. 13 megapikselin kakkoskamerassa on 2x optinen zoom tilanteisiin, joissa toivot olevasi lähempänä kuvauskohdetta.

Nokia 7 Plus -puhelimen loivasti kaareva takaosa ja ohuet reunat tarjoavat ison näytön edut näppärässä paketissa. Tarkka 6 tuuman 18:9 Full HD+ -näyttö tekee siitä täydellisen puhelimen viihteen kuluttamiseen ja tehokkaaseen työskentelyyn. Nokia 7 Plus on saman levyinen kuin laitteet, joissa on 5,5 tuuman näyttö, mutta sen näytölle mahtuu enemmän sisältöä.

Puhelimesta on tarjolla kaksi väriyhdistelmää: musta/kupari ja valkoinen/kupari. Se tulee myyntiin huhtikuun alkupuolella, ja sen keskimääräinen globaali vähittäismyyntihinta on 399 euroa ilman veroja ja tukia.

Uusi Nokia 6: palkittu puhelin kehittyi entistä paremmaksi

Uusi Nokia 6 pohjautuu suosittuun edeltäjäänsä, mutta sen aiempaa pienempään, kestävään runkoon on pakattu entistä enemmän suorituskykyä ja hienoja uusia ominaisuuksia. Uusi Nokia 6 on 60 % nopeampi kuin palkittu edeltäjänsä, siinä on parempi kaksipuolinen kuvaustoiminto, ZEISS-optiikkaa, USB-C-pikalataus sekä tehokkaampi näytön koko suhteessa runkoon. Uudessa versiossa on myös Nokia-tilaääni sekä puhdas, turvallinen ja aina ajan tasalla oleva Android Oreo™.

Uusi Nokia 6 nostaa edeltäjänsä huippusuunnittelun uudelle tasolle. Puhelin on tehty yhdestä kappaleesta 6000-sarjan alumiinia, joka on käynyt läpi 11 tunnin kahden sävyn anodisointi- ja kiillotusprosessin. Muotoiltu 2.5D-näyttö on yhdistetty iskunkestävään Corning® Gorilla® -lasiin, joten kompakti ja hienostunut uusi Nokia 6 on suunniteltu kestämään kauniina pitkään.

Puhelimessa on Qualcomm® Snapdragon™ 630 -mobiilialusta, jonka ansiosta se toimii nopeasti ja sulavasti, ja sen akku kestää koko päivän.

Puhelimesta on kolme tyylikästä väriyhdistelmää: musta/kupari, valkoinen/rauta ja sininen/kulta. Uusi Nokia 6 tulee myyntiin huhtikuun alkupuolella, ja sen globaali keskimääräinen vähittäismyyntihinta on 279 euroa ilman veroja ja tukia.

Nokia 1: Nokia-älypuhelinkokemus jokaisen saataville

Nokia 1 -älypuhelin tarjoaa keskeiset ominaisuudet, Nokia-puhelimille ominaisen laadun sekä virkistävän, mutta tutun muotoilun faneille kautta maailman. Nokia 1:ssä on Android Oreo™:n Go-versio. Se on optimoitu puhelimiin, joissa on käyttömuistia 1 gigatavua tai vähemmän. Nokia 1 on suunniteltu sujuvaksi ja responsiiviseksi käyttää. Se tarjoaa pääsyn Google Play™ -kaupan kattavaan valikoimaan, josta löytyvät kaikki suosikkisovellukset WhatsAppista, Facebookista ja Instagramista mobiilipankkisovelluksiin. Sieltä voit ladata myös erityisesti Android Oreon Go-versioon optimoituja sovelluksia.

Ikoninen kaareva muotoilu – ’Nokia-hymy’ – on nyt tuoreessa paketissa, ja Nokia 1:n ulkomuotoa voi kätevästi muuttaa suosituilla Xpress-on-kuorilla, jotka hehkuvat useissa väreissä. Kuoria vaihtamalla tyyli muuttuu sekunneissa. Vaihtokuoret on rakennettu samalla tarkkuudella ja panostuksella yksityiskohtiin kuin puhelimen alkuperäinen kuori. Kaksisävyiset polykarbonaattikuoret on suunniteltu kestämään arjen kolhuja.

Nokia 1 tulee myyntiin huhtikuun alkupuolella lämpimän punaisena ja tummansinisenä kautta maailman sekä pastelliväreissä valituilla markkinoilla. Puhelimen maailmanlaajuinen keskimääräinen vähittäismyyntihinta on 85 dollaria ilman veroja ja operaattoritukia. Xpress-on-kuoret myydään erikseen. Niiden hinnat alkavat 7,99 dollarista ja värit ovat taivaansininen, harmaa, keltainen ja vaaleanpunainen.

Uusittu Nokia 8810: viime vuosisadan klassikko tämän vuosisadan tekniikalla

Legendaarisen Nokia 8110:n uusi versio toimii 4G-verkoissa ja sitä täydentävät liukukansi ja kaareva muotoilu. Nokia 8110:n kanssa voit vaihtaa vapaalle rennoin mielin, koska siinä on mukana älypuhelimen tärkeimmät ominaisuudet, kun tarvitset niitä.

Puhelimen käyttöliittymä on tuttu ja helppo käyttää. Siinä on intuitiivista kosketusmekaniikkaa: puheluun vastataan ja se päätetään puhelimen kantta liu’uttamalla. Lisäksi sitä voi pyörittää pöydällä akselinsa ympäri kaarevan rungon ansiosta. Nokia 8110 edustaa Nokia-puhelimille tyypillistä osaamista – se on kestävä ja luotettava. Nokia 8110 on täydellinen puhelin kaikille, jotka haluavat ikonisen 4G-peruspuhelimen tai kakkospuhelimen. Ja siinä on vielä mukana uudistettu versio Mato-pelistä.

Nokia 8810 on saatavana kahdessa värissä, jotka ovat perinteinen musta ja banaaninkeltainen. Puhelimen toimitukset alkavat toukokuussa, ja sen keskimääräinen globaali vähittäismyyntihinta on 79 euroa ilman veroja ja tukia.

HMD Globalin toimitusjohtaja Florian Seiche:

“Aloitimme matkamme vuosi sitten. Faneillamme oli valtavat odotukset ja meillä valtava vastuu tuoda markkinoille Nokia-puhelinten perimän veroisia tuotteita. Tuosta hetkestä alkaen toimintamme kasvu ja skaalautuminen on ollut ainutlaatuisen vahvaa. Olemme luoneet merkittäviä strategisia kumppanuuksia alan johtavien yritysten kuten Nokian ja ZEISSin kanssa. Tänään viemme kumppanuutemme Googlen kanssa uudelle tasolle Android One -ohjelmaan sitoutumisen myötä.”

”Tämä on ollut todella innostavaa aikaa. Kun laajennamme tuotevalikoimaamme ja katsomme tulevaisuuteen, aiomme rakentaa menestyksellemme niissä 170 maassa, joissa puhelimiamme jo käytetään. Näin varmistamme, että tarjoamme tuotteidemme käyttäjille parhaita kokemuksia strategisten kumppanuuksiemme avulla. Innovoimme asioita, joilla on merkitystä – ratkomme arjen ongelmia. Tästä kertovat myös tämänpäiväiset julkistuksemme.”

HMD Globalin tuotejohtaja Juho Sarvikas:

“On erittäin hienoa laajentaa tuotevalikoimaamme viidellä uudella puhelimella, esitellä Nokia 8 Sirocco, joka on älypuhelinmuotoilun uusi vertailukohta, sekä tuoda markkinoille tähän asti edullisin älypuhelimemme Nokia 1.”

“Uusissa puhelinmalleissa korostuvat innovatiivinen lähestymistapamme tuotesuunnitteluun ja vahvat perinteemme kuvaamiseen liittyvissä ominaisuuksissa. Alan parhaat materiaalit ovat keskeisessä roolissa muotoilussamme. Selkeä, tyylikkäästi viimeistelty tuotevalikoimamme tarjoaa luotettavuutta ja kestävyyttä, joita Nokia-puhelimilta odotetaan.”

”Olemme ylpeitä siitä, että kehitämme älypuhelimia, jotka vastaavat käyttäjien todellisiin tarpeisiin. Sitoutumisemme puhtaaseen, turvalliseen ja ajan tasalla olevaan Androidiin on auttanut meitä toteuttamaan monia tarkoituksenmukaisia innovaatioita. Puhelintemme akkujen kesto on parantunut, ja tietoturvapäivitykset tulevat niihin säännöllisesti. Sitoutumisemme Androidiin syvenee nyt entisestään, kun meistä tulee johtava kumppani Android One -ohjelmaan maailmanlaajuisesti, ja tarjoamme asiakkaillemme Googlen hyväksymän käyttökokemuksen.”

HMD Globalin varatoimitusjohtaja ja markkinointijohtaja Pekka Rantala:

“Älypuhelin on arjen kumppani, johon tulee voida luottaa. Nokia-puhelimet tunnetaan luotettavuudestaan, ja haluammekin jatkuvasti ylittää kuluttajien tuotteisiimme asettamat odotukset. Olemme innoissamme maailmanlaajuisesta Android One -ohjelmasta; se on meille tärkeä askel tämän lupauksen lunastamisessa. Jatkuva sitoutumisemme puhtaaseen, turvalliseen ja ajan tasalla olevaan Androidiin on tehnyt meistä luontevan kumppanin Googlelle. Uskomme, että tänään julkistetuilla tuotteilla laajennettu tuotevalikoimamme tarjoaa jokaiselle sen oikean Nokia-puhelimen.”

Jamie Rosenberg, VP, Business & Operations, Android & Google Play:

“Android One on lippulaivakumppaniohjelmamme, ja uusi Nokia-älypuhelinten kattava valikoima edustaa tähän mennessä laajinta kumppanuuttamme. Käyttäjät kaikkialla maailmassa voivat löytää tarpeisiinsa täydellisesti sopivan puhelimen ja tietää saavansa korkealaatuisen laite- ja ohjelmistokokemuksen, joka on älykäs, turvallinen ja todella upea.”

Toimitusajankohdat ja hinnat:

Nokia 8 Siroccon toimitukset alkavat huhtikuun alkupuolella, ja sen globaali keskimääräinen vähittäismyyntihinta on 749 euroa.
Nokia 7 Plusin toimitukset alkavat huhtikuun alkupuolella, ja sen globaali keskimääräinen vähittäismyyntihinta on 399 euroa.
Uuden Nokia 6:n toimitukset alkavat huhtikuun alkupuolella, ja sen globaali keskimääräinen vähittäismyyntihinta on 279 euroa.
Nokia 1:n toimitukset alkavat huhtikuun alkupuolella, ja sen globaali keskimääräinen vähittäismyyntihinta on 85 dollaria. Xpress-on-kuoret myydään erikseen ja niiden hinnat alkavat 7,99 dollaria.
Nokia 8810:n toimitukset alkavat toukokuussa, ja sen globaali keskimääräinen vähittäismyyntihinta on 79 euroa.

Kaikki hinnat on ilmoitettu ilman veroja ja tukia. Tarkat myyntiintuloajat ilmoitetaan myöhemmin.

Kuvat, data sheetit ja muut lehdistömateriaali: wearetnr.isebox.net/nokiaphones

Lisätiedot:

HMD Global on Nokia-puhelinten uusi koti, jonka pääkonttori on Espoossa. HMD muotoilee ja markkinoi älypuhelin- ja peruspuhelinvalikoimaa, joka on kohdennettu useille eri kuluttajaryhmille ja joka tarjoaa puhelimia useissa eri hintakategorioissa. Innovointiin ja korkeaan laatuun sitoutunut HMD Global Oy on Nokia-puhelinten ja -tablettien lisensoija yksinoikeudella. www.hmdglobal.com

Nokia on Nokia-yhtymän rekisteröity tavaramerkki. Android, Android One, Google ja Google Photos ovat Google LLC:n tavaramerkkejä; Oreo on Mondelez International, Inc. Groupin tavaramerkki. Qualcomm ja Snapdragon ovat Qualcomm Incorporatedin tavaramerkkejä, jotka on rekisteröity Yhdysvalloissa ja muissa maissa. Qualcomm Snapdragon on Qualcomm Technologies, Inc. ja/tai sen tytäryhtiöiden tuote. ZEISS on Carl Zeiss AG:n rekisteröity tavaramerkki, jota käytetään Carl Zeiss Vision GmbH:n luvalla.

* Nokia 3:sta ylöspäin