Viitottu ja kuvitettu viikonloppu tarjoaa yhdenvertaisia Muumielämyksiä

Muumimaailmassa vietetään 4.–5.8.2018 viitottua ja kuvitettua viikonloppua. Esteettömyyttä ja yhdenvertaisuutta edistävän viikonlopun aikana Diakonia-ammattikorkeakoulun tulkkiopiskelijat tulkkaavat teatteriesitykset ja muut muumimaiset tapahtumat viittomakielelle, viitotulle suomelle, kuviksi sekä tukiviittomiksi.

”Elokuinen viikonloppu on jatkumoa vuosia jatkuneelle hyvälle yhteistyölle Diakin kanssa. Uskon, että tänäkin vuonna voimme yhdessä opiskelijoiden kanssa tarjota unohtumattomia elämyksiä pienille muumifaneille”, kertoo Muumimaailman markkinointijohtaja Ann-Karin Koskinen.

Jo seitsemännen kerran järjestettävän teemaviikonlopun ohjelma noudattelee Muumimaailman päiväohjelmaa sillä erotuksella, että ohjelmanumerot aina teatteriesityksistä muihin muumimaisiin aktiviteetteihin tulkataan vaihtoehtoisille kommunikaatiomenetelmille.

”Ohjelmaa tulkataan viittomakielen ja viitotun suomen lisäksi myös kuviksi ja tukiviittomiksi. Yhdenvertaisuus on yksi Muumimaailman kantavista teemoista ja meille onkin tärkeää, että kaikilla lapsilla on yhtäläinen mahdollisuus nauttia sadun taiasta”, Ann-Karin Koskinen sanoo.

Ohjelmassa on tasatunnein järjestettävien teatteriesitysten lisäksi mm. aarteenetsintää Pikku Myyn johdolla sekä jännittävän johtolangan ratkomista Haisulin opastuksella.

Muumimaailma on avoinna 4.–5.8. klo 10–18. Tulkkausta tai muita kommunikaatiomenetelmiä käyttävän lapsen saattaja pääsee viikonlopun aikana ilmaiseksi Muumimaailmaan.

Viikonlopun tarkka ohjelma löytyy täältä: https://www.muumimaailma.fi/clients/muumimaailma/images/pdf/Viitottu-viikonloppu_esite_2018.pdf

Liput Muumimaailmaan voi ostaa etukäteen edullisemmin verkosta: https://lippukone.muumimaailma.fi/

Lisätiedot ja kuvapyynnötAnn-Karin Koskinen: ann-karin.koskinen@muumimaailma.fi tai 040 5900 701 sekä www.muumimaailma.fi

HUOM! Media on tervetullut Muumimaailmaan myös viitotun ja kuvitetun viikonlopun aikana pressikortilla.