Viking Linesta Vuoden Kokki ja Vuoden Tarjoilija -suomenmestaruuskilpailujen uusi pääyhteistyökumppani

Viking Line aloittaa kolmivuotisen yhteistyön Vuoden Kokki ja Vuoden Tarjoilija -kilpailuita järjestävän suomalaisen ruokakulttuurin edistämissäätiön ELO-säätiön kanssa. Kilpailun pääkumppanina Viking Line nostaa esiin keittiö- ja tarjoiluhenkilökunnan tärkeää työtä ja korkeaa ammattitaitoa. Punaisilla laivoilla työskentelee 220 kokkia ja yli 300 tarjoilijaa. Ruoka- ja ravintolaelämykset ovat tärkeä osa risteilyelämystä.

Viking Linen laivoilla kilpailut tulevat näkymään esimerkiksi Vuoden Kokki Kalle Tannerin suunnittelemana menuna ja Vuoden Tarjoilija Noora Sipilän juomasuosituksilla, sekä hallitsevien voittajien vierailuilla valikoiduilla risteilyillä. Laivojen omaa henkilökuntaa kannustetaan osallistumaan ravintola-alan SM-kilpailuihin. Kuva: ELO-säätiö.

Vuoden Kokki ja Vuoden Tarjoilija -kilpailut ovat alan ammattilaisten suomenmestaruuskilpailuja, joiden tavoitteena on lisätä alojen arvostusta ja näkyvyyttä. Kilpailut toimivat myös osallistujien ponnahduslautana omilla urapoluillaan. Viking Linen laivoilla kilpailut tulevat näkymään esimerkiksi Vuoden Kokin suunnittelemana menuna ja Vuoden Tarjoilijan juomasuosituksilla, sekä hallitsevien voittajien vierailuilla valikoiduilla risteilyillä. Laivojen omaa henkilökuntaa kannustetaan osallistumaan SM-kilpailuihin.

- Olemme ylpeitä tarjoamistamme ruoka- ja ravintolaelämyksistä. Haluamme vaalia ja edelleen kehittää ammattitaitoa, jolla kokit ja tarjoilijat luovat elämyksiä asiakkaillemme vuoden jokaisena päivänä. Vuoden Kokki ja Vuoden Tarjoilija -kilpailut ovat hieno tapa nostaa kiinnostusta näitä ammatteja kohtaan, kertoo Viking Linen ravintolapäällikkö Janne Lindholm.

- Olemme innostuneita uudesta yhteistyöstä Viking Linen kanssa, joka luo monipuoliset puitteet ruokamatkailun edistämistyölle. Yhdessä vahvistamme entisestään suomalaisen juoma- ja ruokakulttuurin sekä ravintola-alan tunnettuutta ja kiinnostavuutta kansainvälisestikin, sanoo ELO-säätiön toimitusjohtaja Bettina Lindfors.

Viking Line on merkittävä työllistäjä ravintola-alalla. Punaisilla laivoilla työskentelee vakituisesti 220 kokkia ja 320 tarjoilijaa. Sesonkiaikoina alan ammattilaisten määrä laivoilla kaksinkertaistuu. Osaamisen kehittämiseen halutaan panostaa, sillä innostuneilla ja motivoituneilla ammattilaisilla on tärkeä rooli hyvien risteilyelämysten luomisessa ja ruokamatkailun kiinnostavuuden kasvattamisessa.

Työntekijöille tarjotaan muun muassa mahdollisuuksia vierailla huippukeittiömestarien opeissa ja heitä kannustetaan mukaan alan kilpailuihin Suomessa ja kansainvälisesti. Viking Line tekee myös tiivistä yhteistyötä ravintola-alan koulujen kanssa.

Vuoden Kokki -kilpailu on alalla arvostettu tapahtuma, jota on järjestetty vuodesta 1995 ja Vuoden Tarjoilija on valittu vuodesta 2013 lähtien. Hallitseva Vuoden Kokki 2018 on Kalle Tanner ja Vuoden Tarjoilija 2018 on Noora Sipilä. Vuoden 2019 voittajat valitaan Kevätmessuilla Helsingin Messukeskuksessa 4.-7.4.2018.

Kuva: ELO-säätiö.

Lisätietoja:

Bettina Lindfors, toimitusjohtaja, ELO-säätiö
bettina.lindfors@elo-saatio.fi, puh. +358 40 9209810

Christa Grönlund, tiedotuspäällikkö, Marketing Communications, christa.gronlund@vikingline.com, puh. +358 9 123 5242

Johanna Boijer-Svahnström, tiedotuspäällikkö, Corporate Communications, johanna.boijer@vikingline.com, puh. +358 18 277 48

Janne Lindholm, Restaurant Manager
janne.lindholm@vikingline.com, +358 9 12351

Vuoden Kokki ja Vuoden Tarjoilija 2019 voitosta kilpailee 16 kokkia ja seitsemän tarjoilijaa Kevätmessuilla 4-6.4.2.4.2019 15:00:00 EESTTiedote

Vuoden Kokki ja Vuoden Tarjoilija suomenmestaruudesta kilpailee 16 kokkia ja seitsemän tarjoilijaa 4.-6.4.2019 Kevätmessuilla Messukeskuksessa Helsingissä. Yleisö pääsee kilpailupäivinä seuraamaan läheltä ravintola-alan huippuammattilaisten sali- ja keittiötyöskentelyä. Luvassa on korkeatasoiset SM-kilpailut niin rohkeilla tulokkailla kuin innokkailla konkareilla. Kilpailujen järjestäjä on ELO-Suomalaisen ruokakulttuurin edistämissäätiö yhdessä laajan yhteistyökumppaniverkoston kanssa.

Vuoden Kokki ja Vuoden Tarjoilija 2019 -kilpailujen semifinalistit valittu – kilpailut käydään Kevätmessuilla huhtikuussa11.3.2019 16:15:00 EETTiedote

Vuoden Kokki- ja Vuoden Tarjoilija -kilpailut ovat loistava ponnahduslauta ravintola-alan ammattilaisille Suomessa. Alkukarsinnan kautta valittiin Vuoden Kokki 2019 -semifinaaliin 16 kilpailijaa ja Vuoden Tarjoilija 2019 -semifinaaliin seitsemän kilpailijaa. Luvassa on korkeatasoiset SM-kilpailut niin rohkeilla tulokkailla kuin innokkailla konkareilla, 4-6.4.2019 Kevätmessuilla Messukeskuksessa Helsingissä. Kilpailun järjestäjä on ELO-säätiö yhdessä laajan yhteistyökumppaniverkoston kanssa.

Semifinalisterna i Årets Kock och Årets Servitör 2019 är klara – FM-tävlingarna ordnas på Vårmässan i april11.3.2019 16:15:00 EETTiedote

Årets Kock och Årets Servitör -tävlingarna utgör ett utmärkt språngbräde för professionella inom restaurangbranschen i Finland. Genom uttagning valdes 16 deltagare till semifinal i Årets Kock 2019 och sju deltagare till semifinal i Årets Servitör 2019. Bland semifinalisterna finns såväl nya talanger som erfarna deltagare. Årets Kock och Årets Servitör -tävlingarna ordnas den 4-6.4.2019 på Vårmässan i Messukeskus, Helsingfors. Tävlingarna arrangeras av ELO-Stiftelsen tillsammans med ett brett samarbetsnätverk.