Viking Malt rakentaa uuden mallastamon Lahteen

Viking Malt myy tuotteitaan maailmanlaajuisesti, elintarvike- virvoitusjuoma- ja panimoteollisuudelle. Yhtiöllä on pitkä historia ja sen johdossa on tälläkin hetkellä perheyrityksen viidennen sukupolven edustaja. Yritystoiminnan perusperiaatteena on aina ollut keskittyminen korkealaatuisiin tuotteisiin sekä utelias ja ennakkoluuloton asenne innovaatioita ja uutta teknologiaa kohtaan. Yhtiö ja sen tehdaslaitokset ovat toimineet samalla paikalla Lahdessa yli 130:n vuoden ajan.

Nyt tämä tulee muuttumaan, kun uusi, nykyaikainen ja viimeisintä teknologiaa edustava mallastamo rakennetaan uudelle tehdasalueelle Lahdessa. Uuden tehtaan myötä Viking Malt pystyy tulevaisuudessa valmistamaan erilaisia, innovatiivisia uutuustuotteita yhtiön nykyisen tuotevalikoiman lisäksi.

Viking Malt Groupilla on tuotantoa viidessä maassa: Suomen lisäksi mallastamot sijaitsevat Ruotsissa, Tanskassa, Liettuassa sekä kaksi tuotantolaitosta Puolassa. Tuotantokapasiteetti on yhteensä yli 600 000 tonnia vuodessa ja yhtiön liikevaihto on n. 250 miljoonaa euroa. Yhtiö työllistää noin 250 henkilöä. Viking Malt on Skandinavian suurin mallastamo, viidenneksi suurin Euroopassa ja 9. maailmassa. Yhtiö on maailman suurin erikoismaltaiden valmistaja. Viking Malt Groupin omistavat Polttimo (62,5 %) ja Svenska Lantmännen (37,5 %).

Lisätietoa yrityksestä ja tuotteista: www.vikingmalt.com.

Pär-Gustaf Relander
Hallituksen puheenjohtaja

Kasper Madsen
CEO Viking Malt Group
+45 221 42010

Pia Valve
VP HR and Communications Viking Malt Group

Viking Malt has decided to invest in a new production plant in Lahti18.11.2020 11:00:44 EETPress release

Viking Malt ostaa Danish Malting Groupin Carlsbergilta5.1.2016 12:00:00 EETTiedote

Lehdistötiedote 5.1.2016, julkaisuvapaa klo 12.00. Viking Malt Oy ja Carlsberg Group ovat solmineet sopimuksen 4.1.2016, jolla Carlsberg myy tytäryhtiönsä Danish Malting Group A/S:n (DMG) Viking Maltille. Osapuolet ovat sopineet samalla pitkäaikaista raaka-aineiden toimitussopimuksesta Carlsbergin panimoille. Toteutuakseen yrityskauppa edellyttää kilpailuviranomaisten hyväksyntää, johon kulunee muutamia kuukausia.

Viking Malt purchases Danish Malting Group from Carlsberg5.1.2016 12:00:00 EETPress release