Vikingloton tv-arvontalähetykset loppuvat vuodenvaihteessa

Vikingloton tv-arvontalähetykset loppuvat vuodenvaihteessa. Viimeinen Vikingloton tv-arvontalähetys nähdään MTV3-kanavalla keskiviikkona 27. joulukuuta 2017. Jatkossa pelaajat voivat katsoa videon arvonnasta Vikingloton tulossivulta veikkaus.fi:stä.

Nauhoitettu arvontalähetys on näytetty viime vuosina MTV3-kanavalla keskiviikkoisin noin klo 22.25.

– Vikingloton arvontalähetys ei ole aiemminkaan ollut suora lähetys. Vikinglotto arvotaan Norjassa, mistä arvontavideo on toimitettu satelliitin välityksellä Veikkaukselle ja liitetty kotimaiseen tv-arvontalähetykseen, liiketoimintapäällikkö Ville Venojärvi Veikkaukselta kertoo.

Vikingloton tulokset on julkistettu Suomessa vasta arvontalähetyksessä, vaikka Vikingloton peliaika päättyy keskiviikkoisin jo klo 19.

– Vikingloton pelaajat ovat toivoneet, että tulokset kerrottaisiin nopeammin peliajan päättymisen jälkeen. Jatkossa tulokset ovat nähtävillä veikkaus.fi:ssä jo noin klo 21 eli puolitoista tuntia aiemmin kuin ennen, Venojärvi perustelee uudistusta.

Vikinglotto on monikansallinen lottopeli, jota pelataan Suomen lisäksi Norjassa, Ruotsissa, Islannissa, Tanskassa, Virossa, Latviassa, Liettuassa ja Sloveniassa. Vikingloton pelaaminen alkoi maaliskuussa 1993, ja se oli aloittaessaan maailman ensimmäinen monikansallinen lottopeli.

Uudistus lyhyesti:

• Vikingloton viimeinen arvontalähetys nähdään MTV3-kanavalla 27.12.2017 noin klo 22.25.
  • Vikinglotto arvotaan Norjan Hamarissa keskiviikkoisin noin klo 20.15 Suomen aikaa. Arvontavideo lähetetään satelliitin välityksellä kaikkiin pelin osallistujamaihin.
  • Jatkossa Norjasta toimitetun Vikingloton arvontavideon voi katsoa Vikingloton tulossivulta veikkaus.fi:stä.
  • Vikingloton peliaika päättyy jatkossakin keskiviikkoisin klo 19.

Eurojackpotatessa kimppa on kannattanut: porukkapelivoitot lähestyvät 300:aa miljoonaa17.10.2018 08:45Tiedote

Suomen Eurojackpot-voitoista yli neljännes on osunut porukoille. Kaikkiaan 14 täysosumasta yli kolmannes eli viisi on tullut porukkapeleihin, ja viidestä suurimmasta hirviöpotista kolme on mennyt jakoon kimpoille. Eurojackpottaamista voi siis hyvällä syyllä sanoa joukkuepeliksi, jossa Suomi on pärjännyt. Yksi tämänvuotisista onnistujista on runsaat 100 000 euroa voittanut nuori nainen, jonka voitto sai astelemaan asuntokaupoille.