Viljelijät ja metsänomistajat evästävät hallitusneuvottelijoita Säätytalon edustalla keskiviikkona 15.5.2019 kello 8

Maa- ja metsätaloustuottajain Keskusliitto MTK ja suomenruotsalaisten viljelijöiden SLC järjestävät hallitusneuvottelijoille ”Maaseudun eväät” -aamukahvitilaisuuden Säätytaloa vastapäätä, Suomen pankin edustalla keskiviikkona 15.5.2019 kello 8 - 9. Tilaisuudella järjestöt haluavat evästää neuvottelijoita maaseudulle tärkeistä asioista ja muistuttaa, että maaseutu on ratkaisu, ei ongelma.

Tilaisuudessa puheenvuoron käyttävät MTK:n puheenjohtaja Juha Marttila sekä SLC:n varapuheenjohtaja Mickel Nyström noin kello 8.30. Paikalla on viljelijöitä ja metsänomistajia eri puolelta Suomea ja muutama traktori neuvottelijoita tervehtimässä.

Evääksi on tarjolla sekä liha- että kasvissämpylöitä kahvin kera. Evästyksen lisäksi järjestöt kannustavat neuvottelijoita ilmastotekoihin jakamalla heille kuusentaimet istutettavaksi.

Kutsumme toimituksenne edustajan paikalle seuraamaan tilaisuutta.

Seuraa tapahtumaa somessa ja osallistu keskusteluun: #maaseuduneväät

Puheenjohtaja Juha Marttila, MTK, 050 341 3167
Varapuheenjohtaja Mickel Nyström, SLC, 040 7755 830

Käytännön järjestelyt
Järjestöjohtaja Matti Voutilainen, MTK, 0400 672 807
Viestintäjohtaja Klaus Hartikainen, MTK, 040 169 2060
Viestintäpäällikkö Mia Wikström, SLC, 050 355 3213

Viljelijät ja metsänomistajat evästävät hallitusneuvottelijoita ja jakavat hiilinieluja tänään Säätytalon edustalla15.5.2019 05:00:00 EESTTiedote

Maa- ja metsätaloustuottajain Keskusliitto MTK ja suomenruotsalaisten viljelijöiden SLC järjestävät tänään hallitusneuvottelijoille ”Maaseudun eväät” -aamukahvitilaisuuden Säätytaloa vastapäätä, Suomen pankin edustalla kello 8 - 9. Järjestöt haluavat evästää neuvottelijoita maaseudulle tärkeistä asioista ja muistuttaa, että maaseutu on ratkaisu, ei ongelma. Osoituksena tästä järjestöt jakavat neuvottelijoille kuusentaimia istutettavaksi.

Luonnon monimuotoisuus turvataan yhteistyöllä6.5.2019 14:20:44 EESTTiedote

Tänään julkaistu kansainvälisen luontopaneelin (IPBES) kokoama luonnon monimuotoisuuden maailmanlaajuista tilaa käsittelevä raportti viestittää, että luonnon monimuotoisuus heikentyy kestämättömästi ja kiihtyvästi. MTK jakaa huolen luonnon monimuotoisuuden köyhtymisestä muistuttaen samalla, että Suomessa tilanne ollaan saamassa hallintaan määrätietoisten toimien ansiosta etenkin metsissä ja maatalousympäristöissä. Työ vaatii koko yhteiskunnan ponnistuksia.