Ville Iho Hyvinvointiala HALI ry:n hallituksen puheenjohtajaksi

Hyvinvointiala HALI ry:n hallituksen uudeksi puheenjohtajaksi vuodelle 2021 on valittu Terveystalo Oyj:n toimitusjohtaja Ville Iho. Varapuheenjohtajiksi valittiin Mehiläinen Oy:n yhteiskuntasuhde- ja yritysvastuujohtaja Marina Lampinen ja Ensi- ja turvakotien liiton pääsihteeri Riitta Särkelä.

- Yksityinen hyvinvointiala on ollut julkisen sektorin kumppani vuosikymmenten ajan, auttanut sitä kehittämään palvelujaan ja kirittänyt sitä parempiin suorituksiin. Olemme yhdessä tuottaneet terveyttä ja hyvinvointia ihmisille, yrityksille ja yhteiskunnalle, Iho muistuttaa.

- On tärkeää, että toimialan yritysten ja järjestöjen todellinen arvo ymmärretään laajasti ja että niiden tuottamat arvokkaat ja elämänlaatua lisäävät hyvinvointipalvelut saadaan mahdollisimman laajasti hyödyttämään kaikkia kansalaisia.

HALIn hallitukseen uusia nimiä

HALIn hallituksen jäsenet 1.1.2021 alkaen ovat:

Puheenjohtaja:

Toimitusjohtaja Iho Ville / Suomen Terveystalo Oyj

Varapuheenjohtajat:

Yhteiskunta- ja yritysvastuujohtaja Lampinen Marina / Mehiläinen Oy

Pääsihteeri Särkelä Riitta / Ensi- ja turvakotien liitto ry

Hallitus:

Toimitusjohtaja Aaltonen Joni / Pihlajalinna Oyj

Toiminnanjohtaja Anttonen Minna / Suomen Syöpäpotilaat ry

Toimitusjohtaja Holmström Olli / Helsingin Diakonissalaitoksen säätiö

Toimitusjohtaja Jokinen Jarkko / Oral Hammaslääkärit Oyj

Toimitusjohtaja Kallio Anu / Humana Finland Oy

Johtaja, myynti- ja viranomaisyhteistyö Karjalainen Pertti / Attendo Oy

Toimitusjohtaja Koskela Tuomas / Aspa-säätiö sr

Liiketoimintajohtaja Piipari Leena / Pilke päiväkodit Oy

Toimitusjohtaja Wentjärvi Stefan / Esperi Care Oy

Ville Iho, toimitusjohtaja, Terveystalo Oyj / Hallituksen puheenjohtaja 1.1.2021 alkaen, Hyvinvointiala HALI ry

p. 030 633 1601, ville.iho@terveystalo.com

Ulla-Maija Rajakangas, toimitusjohtaja, Hyvinvointiala HALI ry

p. 0400 37 4164, ulla-maija.rajakangas@hyvinvointiala.fi

Asiakkaiden saatava tietoa sote-järjestöjen tarjoamasta tuesta – järjestäjälle välineitä laadun seurantaan6.11.2020 09:06:19 EETTiedote

Tiedote Hyvinvointiala HALI ry:n, Ensi- ja turvakotien liitto ry:n ja Suomen Sydänliitto ry:n webinaarista 6.11.2020. Webinaarissa keskustelemassa pääsihteeri Riitta Särkelä, pääsihteeri Tuija Brax terveyspalvelujen johtajan Hanna-Maija Kause. Aiheena järjestöje rooli sote-uudistuksessa. Linkki webinaariin: https://www.hyvinvointiala.fi/sote-uudistus/

Yksityiset palveluntuottajat nopeasti valmiita tekemään 25 000 koronatestiä päivässä23.10.2020 14:25:12 EESTTiedote

Sosiaali- ja terveysministeri Aino-Kaisa Pekonen kertoi tänään Kansan Uutisissa, että valmistelu COVID-19-virusosoitustestien sairausvakuutuskorvauksen nostamisesta 150 euroon käynnistyy. Ministeri Pekosen mukaan korvaus tulee käyttöön sekä yksityisasiakkaiden Kela-korvauksissa että työterveyshuollossa. Tämä tarkoittaisi sitä, että testien kustannuksia ei sisällytettäisi työterveyshuollon korvausten enimmäismäärään, jolloin korvaus työterveyshuollon järjestävälle työnantajalle on aina 150 euroa.