Ville Kurtti Demariopiskelijoiden puheenjohtajaksi

Sosialidemokraattiset Opiskelijat – SONK ry:n 53. liittokokous järjestettiin viikonloppuna etäyhteydellä. Liittokokous valitsi tänään sunnuntaina 1.11.  puheenjohtajakseen Ville Kurtin Turusta. Kuluvana vuonna järjestön varapuheenjohtajana toiminut  Ville Kurtti valittiin tehtävään yksimielisesti.

“Olen erittäin kiitollinen liittokokoukselta saamastani luottamuksesta ja vastuusta. Ensi vuonna puheenjohtajana haluan kehittää SONKista entistä rohkeamman, aloitteellisemman ja näkyvämmän poliittisen vaikuttajan sekä panostaa paikallisten toimijoiden tukemiseen erityisesti edustajistovaaleissa.”

“Koronakriisin vaikutukset tulevat näkymään vielä pitkään myös opiskelijoilla ja korkeakouluissa. Erityisesti huolena on opiskelijoiden mielenterveys ja jaksaminen näinä haastavina aikoina. Myös opetuksen laatu ja lähiopetuksen tulevaisuus mietittyvät opiskelijakentällä. Koronan lisäksi jatkuvat myös huolet opiskelijoiden toimeentulosta sekä opiskelijakuntien riittävästä rahoituksesta. Muun muassa näihin kysymyksiin SONKin tulee löytää ja tarjota selkeitä ratkaisuja sekä vaikuttaa aktiivisesti sosialidemokraattisessa liikkeessä ja opiskelijakentällä niiden toteutumiseksi”, Kurtti jatkaa.

Sosialidemokraattiset opiskelijat SONK ry:n liittokokous valitsi sunnuntaina myös muut luottamushenkilöt tehtäviin vuodelle 2021:1. varapuheenjohtajaksi on valittu Katariina Henttonen  ja 2. varapuheenjohtajaksi Camilla Relander.

Liittohallituksen varsinaisiksi jäseniksi vuodelle 2021 valittiin Timo Keisala, Rosamari Rissanen, Aleksi Murtojärvi, Mari Van den berg, Oskari Maunuksela sekä Tuukka Eronen  ja varajäseneksi valittiin Sara Al Husaini.

"Tiedän, että Villen asiantuntevuus ja hän tulee tekemään tätä työtä täydellä sydämellä. Hänen ja valittujen varapuheenjohtajien Katariinan ja Camillan visiot SONKin kehittämiseen antavat hyvän pohjan ensi vuoden toimintaan. Oli myös upeaa nähdä miten jo ehdokaspaneelissa tänään valittu liittohallitus toimi tiiminä, SONKin väistyvä puheenjohtaja Heidi Miettinen iloitsee."