Ville Manner Loimaan kauppakamariosaston asiamieheksi

Turun kauppakamarin Loimaan osaston asiamiehenä, äitiysloman sijaisena, on aloittanut MBA Ville Manner. Yrittäjä- ja vaikuttajataustan omaavalla Mannerilla on pitkä kokemus mm. yritys- ja liiketoimintakehittämisen parista. Hän on myös mm. ELY-keskusten yritysten kehittämispalvelujen konsultti koko Suomen alueella.

Loimaan kauppakamariosaston asiamies Ville Manner

”Olen kahden yrittäjäsuvun jälkeläinen, joten kasvoin pienestä pitäen yrittäjämäiseen asenteeseen. Ammatillisen suuntani löysin osittain sattumalta, lähinnä tekemällä oma-aloitteisesti kehitystoimia osana ensimmäisiä päivätöitäni. Näiden pohjalta ja saattelemana roolini muuttuivat täysipäiväisiksi kehitysrooleiksi, joissa keskityin eri liiketoimintojen prosessien ja järjestelmien parantamisiin”, kertoo Manner.

”Vietin 10 vuotta urastani Lontoossa, Isossa-Britanniassa, toteuttaen muutosprojekteja kansainvälisissä, globaalisti toimivissa ympäristöissä. Tältä seikkailulta sain hyvää kokemusta kansainvälisen liiketoiminnan tekemisestä, kehittämisestä sekä kulttuurisista tekijöistä, joita on hyvä ymmärtää, kun tähtäimessä on innovaation kehittäminen kansainväliselle asiakaskunnalle tai viennin kehittäminen.”

Manner kertoo olleensa otettu, kun häntä kysyttiin Loimaan osaston asiamiehen sijaisuuteen:
”Olin pohtinut kauppakamarin toimintaan aktivoitumista jo tovin ja kun tällainen mahdollisuus tuli, niin otin siitä tietenkin kopin. Minua kiinnostaa oppia kauppakamarin mahdollisuuksista, olla vaikuttamassa yrittäjien asioiden kehittymiseen sekä auttaa muitakin yrittäjiä ja yrityksiä löytämään tarjolla olevat, heidän tekemistään edistävät asiat”, arvioi Manner.

Lisätiedot:

Ville Manner puh. 0400 669 081, ville.manner@turku.chamber.fi

Loimaan kauppakamariosaston asiamies Ville Manner

Elpymispaketti tuo vauhtia Suomen taloudelle - paketin keskeiset teemat hyvin esillä Eurooppa-foorumissa elokuussa7.5.2021 11:54:10 EEST | Tiedote

Suomikin häviää, jos EU:n elpymistoimet epäonnistuvat tai menevät vanhojen velkojen maksuun talouden uudistamisen sijasta. Keskuskauppakamarin johtaja Timo Vuori korostaa, että Suomi kärsisi EU:n elpymispaketin ja samalla EU:n budjetin kaatumisesta. Oikein toteutettuna EU:n paketti tuo vauhtia Suomenkin talouteen, sillä kauppakamarin selvityksen mukaan lähes 50 prosenttia vientiyrityksistä uskoo sen tuovan uusia vientikauppoja EU-maista.

Kauppakamarikysely: Yli 80 prosenttia yrityspäättäjistä uskoo etätyön lisääntymiseen ja yli 70 prosenttia digitalisaation vauhdittumiseen3.5.2021 07:34:23 EEST | Tiedote

Kauppakamarin korona-aiheiseen kyselyyn vastasi noin 2400 kauppakamarien jäsenyritystä useilta eri toimialoilta ympäri Suomen. Vastanneista reilu kuusi prosenttia oli yksinyrittäjiä, loput olivat työnantajayrityksiä. Varsinais-Suomessa kyselyyn vastasi 204 jäsentä, joista suurimpana ryhmänä olivat teollisuusalan yritykset.

Korjattu// Finferries kirjoitusasu // Varsinais-Suomen logistiikka-alan tunnustukset Suomen Lauttaliikenteelle ja Harri Lorentzille20.4.2021 16:03:52 EEST | Tiedote

Turun kauppakamari ja Suomen Osto- ja Logistiikkayhdistys LOGY ry ovat jakaneet tunnustusta logistiikka-alan osaajille. Varsinais-Suomen vuoden 2020 logistiikkayritykseksi valittiin Suomen Lauttaliikenne Oy. Tunnustuksen saamisen perusteena olivat muun muassa yrityksen panostukset sähköiseen merenkulkuun ja yrityksen saaristoyhteyksien korostuminen poikkeuksellisen vuoden aikana. Vuoden logistiikkatoimija -palkinnon sai puolestaan Turun yliopiston Turun kauppakorkeakoulun apulaisprofessori Harri Lorentz. Tunnustukset jaettiin Turun kauppakamarin kevätkokouksen yhteydessä 20.4.2021.

Varsinais-Suomen logistiikka-alan tunnustukset Suomen Lauttaliikenteelle ja Harri Lorentzille 20.4.2021 15:21:16 EEST | Tiedote

Turun kauppakamari ja Suomen Osto- ja Logistiikkayhdistys LOGY ry ovat jakaneet tunnustusta logistiikka-alan osaajille. Varsinais-Suomen vuoden 2020 logistiikkayritykseksi valittiin Suomen Lauttaliikenne Oy. Tunnustuksen saamisen perusteena olivat muun muassa yrityksen panostukset sähköiseen merenkulkuun ja yrityksen saaristoyhteyksien korostuminen poikkeuksellisen vuoden aikana. Vuoden logistiikkatoimija -palkinnon sai puolestaan Turun yliopiston Turun kauppakorkeakoulun apulaisprofessori Harri Lorentz. Tunnustukset jaettiin Turun kauppakamarin kevätkokouksen yhteydessä 20.4.2021.

Turun kauppakamarin viestintäpäälliköksi Taina Pärkö-Luotonen16.3.2021 12:49:56 EET | Tiedote

Taina Pärkö-Luotonen, FM, on nimitetty Turun kauppakamarin viestintäpäälliköksi. Hän on aloittanut tehtävässä 15.3.2021. Pärkö-Luotonen vastaa Turun kauppakamarin viestinnästä, sen kehittämisestä ja koordinoinnista. Hän on aiemmin toiminut Turun Messukeskus Oy:n viestintäpäällikkönä. –Pärkö-Luotosella on vankka markkinointiviestinnällinen tausta messu- ja tapahtumatoiminnasta. Yrityselämän tuntemus, viestinnällinen näkemys ja sisältöjen tuottaminen ovat keskeisessä roolissa kauppakamarin toiminnassa, sanoo Turun kauppakamarin toimitusjohtaja Kaisa Leiwo. –Varsinais-Suomen vetovoimaisuus ja elinvoimaisuus myös tulevaisuudessa tulevat olemaan keskeisiä suuntaviivoja työssä. On ilo olla mukana edistämässä, tukemassa ja vahvistamassa alueen elinkeinoelämää yhdessä alueen toimijoiden kanssa, toteaa Pärkö-Luotonen. Turun kauppakamari on itsenäisesti toimiva Varsinais-Suomen elinkeinoelämän edunvalvoja, kouluttaja ja asiantuntija. Se on myös yksi suurimmista Pohjoismaiden kauppakamareista.