Ville Rinteen valokuvia Kathmandun katunuorista Kangasala-talon galleriassa

Valokuvaaja Ville Rinteen dokumentaarinen valokuvanäyttely I Remember the Mountains on esillä Kangasala-talon gallerissa 28.3.–22.4.2018. Ville Rinne kertoo näyttelystä taiteilijatapaamisessa lauantaina 7.4. klo 13.

Ville Rinne palkittiin valokuvistaan Uusi kuvajournalisti 2016 -tunnustuksella. Kuva: Ville Rinne.

Valokuvaaja Ville Rinteen näyttely I Remember the Mountains pohjautuu dokumentaariseen valokuvaprojektiin Kathmandun katunuorista. Rinne on kuvannut nuoria vuodesta 2010 lähtien.

Kangasala-talon näyttelyssä on esillä yhteensä 70 teosta – valokuvia, yhdentoista minuutin dokumentti sekä muuta aihepiirin ympäriltä kerättyä aineistoa.

Suomen kuvajournalistit ry palkitsi Rinteen vuosi sitten Uusi kuvajournalisti -tunnustuksella 2016.

I Remember the Mountains on Ville Rinteen ensimmäinen yksityisnäyttely.

Ville Rinne on kotoisin Kangasalta, mutta asuu nykyisin Helsingissä.

Ville Rinne: I Remember the Mountains Kangasala-talo galleriassa 28.3.–22.4.2018. Vapaa pääsy.

Ville Rinteen taiteilijatapaaminen järjestetään la 7.4. klo 13. Vapaa pääsy.

Mediakuvia kansiossa: https://www.dropbox.com/sh/12nzgg3rap8a7hx/AAAK9LnGR4VDTlbjBqh_Z5xma?dl=0
Kuvaaja Ville Rinne, mainittava julkaistaessa.

Lisätiedot ja haastattelupyynnöt

Ville Rinne
valokuvaaja
contact (at) villerinne.com

tiedottaja
laura.pekkala (at) kangasala-talo.fi

Senioripäivänä 13.2. opastus susiaiheisten muotokuvien maailmaan ja huumoripitoinen lyhytelokuva 87-vuotiaan Hilkan hiusongelmista6.2.2019 12:36:52Tiedote

Senioripäivänä 13.2. Kimmo Pyykkö -taidemuseo tarjoaa monipuolista ohjelmaa senioreille. Iltapäivä alkaa kuvataiteilija Samuli Heimosen Monesta yksi -näyttelyn opastuksella, jota seuraa lyhytelokuvanäytös ja keskustelutilaisuus Kangasala-talon salissa. Anne Välinoron ohjaama ja käsikirjoittama Karvan verran -lyhytelokuva kertoo ohjaajan 87-vuotiaasta äidistä Hilkasta ja hänen hiusongelmistaan.

Kutsu medialle: Tapaa Samuli Heimonen Monesta yksi -näyttelyn ripustusviikolla10.1.2019 09:13:00Kutsu

Kuvataiteilija Samuli Heimosen laaja yksityisnäyttely nähdään Kimmo Pyykkö -taidemuseossa Kangasalla 26.1.–19.5.2019. Heimonen ripustaa näyttelyään viikoilla 3 ja 4, jolloin medialla on mahdollisuus tutustua ripustusprosessiin ja haastatella Heimosta henkilökohtaisesti. Haastattelupäivät ovat ti 15.1. tai ti 22.1. Kutsuvierasavajaiset pidetään la 26.1. klo 13 ja yleisölle avoimet ovet samana päivänä klo 15-17. Media on tervetullut näyttelyn avajaisiin.