Vinkit autoilijoille talvikeleihin

Vaikka talvi antaa odottaa itseään, on teiden talvikunnossapito ollut käynnissä jo puolitoista kuukautta. Destia hoitaa omilla urakka-alueillaan esimerkiksi auraukset, liukkauden torjunnan ja liikennemerkkien ylläpidon vuorokauden ympäri Liikenneviraston määrittelemien laatuvaatimusten mukaisesti.

Destian kunnossapitäjät luovat puitteet turvalliselle liikenteelle, mutta autoilijoiden vastuulla on ottaa talviolosuhteet huomioon omassa ajotavassa. Pimeät ja liukkaat kelit vaativat tarkkaavaisuutta, selkeästi hitaampia ajonopeuksia ja riittävää turvaväliä.

Vinkit talvisille teille

• Hidasta vauhtia. Talvinopeusrajoitukset tulevat teille syystä. Pimeällä ja talvisella kelillä aikaa reagoimiseen on vähemmän ja autoa ei välttämättä saa pysähtymään nopeasti. Lähde matkaan ajoissa – 10 minuuttia lisää matkaan varmistaa, että pääset perille turvallisesti.
  • Ole tarkkaavainen. Helppo henkivakuutus on pitää silmät auki ja keskittyä siihen, mitä on tekemässä. Pimeässä vaaran paikat näkee vasta viime tipassa. Ota huomioon muu liikenne ajotavassasi.
  • Varaudu ajoissa. Pidä aina autossa mukana varoituskolmio, lämmintä vaatetta, heijastinliivi ja toimiva taskulamppu. Muista tarkistaa tuulilasin kunto ja pesunesteen riittävyys.
  • Jos auto hajoaa tielle. Rikkoutunut auto ei saa aiheuttaa haittaa tai vaaraa muulle liikenteelle. Pyri pysäköimään auto mahdollisimman turvalliseen paikkaan ja pois ajoradalta. Jätä seisontavalot ja mahdollisesti myös hätävilkut päälle. Autoilijan vastuulla on siirtää rikkoutunut auto mahdollisimman pian pois tiealueelta. Jos rikkoutuminen ei johdu autoilijan omasta huolimattomuudesta, vapaaehtoinen autovakuutus eli kaskovakuutus kattaa usein hinauksen lähimpään korjaamoon – tarkasta siis oma vakuutuksesi jo hyvissä ajoin!

Destian kelikeskus seuraa ympäri vuoden keliä reaaliaikaisesti ja välittää tiedot tieurakoitsijoille. Tiehoidon toimenpiteet tehdään siis aina keliä ennakoiden. Turvallinen liikenne syntyy yhteistyössä kesät talvet.

Jos sinulla on huomautettavaa teiden kunnosta tai liikenteen ongelmista, voit soittaa Liikenneviraston Tienkäyttäjän linjalle vuorokauden ympäri numeroon 0200 2100.

DESTIAN VARSINAISEN YHTIÖKOKOUKSEN JA HALLITUKSEN PÄÄTÖKSET27.5.2019 09:20:25 EESTTiedote

Destia Group Oyj:n varsinainen yhtiökokous vahvisti 22.5.2019 yhtiön tilinpäätöksen vuodelta 2018 ja myönsi hallituksen jäsenille ja toimitusjohtajalle vastuuvapauden. Yhtiökokous päätti hallituksen ehdotuksen mukaisesti, että 31.12.2018 päättyneeltä tilikaudelta jaetaan pääoman palautusta sijoitetun vapaan oman pääoman rahastosta 10 miljoonaa euroa. Hallituksen kokoonpano Yhtiökokous päätti hallituksen jäsenmääräksi kuusi. Hallituksen puheenjohtajaksi valittiin Juhani Pitkäkoski. Hallituksen jäseniksi valittiin uudelleen Marcus Ahlström, Lasse Heinonen, Pasi Koota ja Juha Nurmi. Uudeksi hallituksen jäseneksi valittiin Soile Kankaanpää. Soile Kankaanpäällä on vahva kansainvälinen kokemus myynnin johtotehtävistä. Hän toimii ISS Palveluiden kaupallisena johtajana, ja on työskennellyt aiemmin muun muassa Uponorilla, Konecranesilla ja Nokialla. Kaikki hallituksen jäsenet ovat antaneet suostumuksensa tehtävään. Hallituksen riippumattomuusarvioinnin perusteella kaikki hallituksen jäsenet ova

Pekka Ruuti nimitetty Maa- ja kalliopalvelujen johtajaksi ensi syksystä alkaen24.4.2019 10:09:02 EESTTiedote

DI Pekka Ruuti on nimitetty liiketoimintaryhmänjohtajaksi ja johtoryhmän jäseneksi Destiaan. Hän aloittaa tehtävässään viimeistään 1.10.2019 mennessä. Ruuti vastaa Destiassa Maa- ja kalliopalvelut -liiketoimintaryhmästä. ”Toivotan Pekka Ruutin lämpimästi tervetulleeksi Destiaan. Pekka on arvostettu vaativan pohjarakentamisen ammattilainen, liiketoiminnan kehittäjä ja joukkuepelaaja”, sanoo Destian toimitusjohtaja Tero Kiviniemi. Ruuti siirtyy Destiaan YIT:stä, jossa hän on toiminut vuodesta 2012 alkaen. YIT:llä Ruuti on vastannut vuodesta 2014 alkaen Pohja- ja vesirakennus -yksiköstä. Ruuti on ennen YIT:tä työskennellyt Biglo Logistic Systemsillä, Intraforilla ja Lemminkäisellä. Maa- ja kalliopalvelut -liiketoimintaryhmän johtaja Annina Peisa ottaa Ruutin aloitettua vastuulleen Rakennustekniset palvelut -liiketoimintaryhmän, jota johtaa siihen saakka Jouni Karjalainen. Lisätietoa: toimitusjohtaja Tero Kiviniemi. Haastattelupyynnöt ystävällisesti Destian viestinnän kautta: viestintäpääl