Vinstutbetalningen för Veikkaus spel fortsätter fram till slutet av mars

Veikkaus erbjuder ålänningar möjlighet att lösa in spelvinster efter att spelandet upphört vid årsskiftet. Utbetalningen av vinster för spel som spelats utan identifiering med Veikkauskort samt lotterivinster fortsätter fram till slutet av mars på två försäljningsställen. De är Ombudet i Maxing ut i Jomala på adressen Sparvägen 1 och Tipsettan Mariehamn på adressen Torggatan 12.

Vinster som spelats på försäljningsställen och lotterivinster kan lösas in på fastlandet i Finland inom ett år från resultatdatumet för spelet och lotterivinster fram till den sista inlösendagen, som står på lotten.

Spelandet av Veikkaus spel upphörde på Åland vid årsskiftet.

Vinster för spel som spelats i nättjänsten på veikkaus.fi betalas till en stamkunds spelkonto i januari 2018. Stamkunder kan överföra pengar från spelkontot till sitt bankkonto fram till slutet av januari, även om det inte är möjligt att spela. Vinster för spel som man spelat som identifierad med Veikkauskort på försäljningsställena betalas också ut i januari på det vinstutbetalningssätt som stamkunden valt tidigare, dvs. till bankkonto, veikkaus.fi:s spelkonto eller kontant på ett försäljningsställe mot spelkvitto.

På grund av att koncessionen för penningspel upphör har också avtalsvillkoren för Veikkaus stamkundsrelation uppdaterats den 1 januari 2018. Därefter är en stamkundsrelation inte längre möjlig för personer som är fast bosatta på Åland, och enligt aktuella uppgifter måste nuvarande kundrelationer sägas upp under början av 2018 vid en tidpunkt som meddelas senare.

Eurojackpotatessa kimppa on kannattanut: porukkapelivoitot lähestyvät 300:aa miljoonaa17.10.2018 08:45Tiedote

Suomen Eurojackpot-voitoista yli neljännes on osunut porukoille. Kaikkiaan 14 täysosumasta yli kolmannes eli viisi on tullut porukkapeleihin, ja viidestä suurimmasta hirviöpotista kolme on mennyt jakoon kimpoille. Eurojackpottaamista voi siis hyvällä syyllä sanoa joukkuepeliksi, jossa Suomi on pärjännyt. Yksi tämänvuotisista onnistujista on runsaat 100 000 euroa voittanut nuori nainen, jonka voitto sai astelemaan asuntokaupoille.

Pikkuharavalla 300 000 voittanut jyväskyläläinen: ”Unohda viivotinrivit - pelaa vastakarvaan!”12.10.2018 20:04Tiedote

Eipä tiennyt mies, millaiseen kultasuoneen iski, kun jätti Vakion 4,50 euron haravarivinsä Seppälän Prismassa Jyväskylässä kesäkuun alussa. Hänen pelaamansa ainut täysosuma oli kertaistettu kahdella. Voitto-osuus olisi ollut ilman kesäbonusta kaksi kertaa 74 908,20 euroa eli 149 814,40 euroa, koska sama rivi oli pelattu kahteen kertaan. Veikkaus maksoi silti ainoalle täysosumalle luvatun 300 000 euron kesäbonuksen. – Kyllä siinä meni yö pyöriessä, mies muistelee yllätystä, kun voittosumma kasvoikin tuplaan odotetusta.