Virtaa sähköautoon - ABC:n päästötön latausverkosto laajenee vauhdilla pääkaupunkiseudulla

HOK-Elannon ABC-ketju avaa loppuvuoden aikana sähkö- ja hybridiautojen latauspalvelut vielä 12 uuteen kohteeseen S-marketien yhteydessä. Kaiken kaikkiaan latausverkosto kasvaa syksyllä 52 DC-teholatauspisteellä ja 48 AC-peruslatauspisteellä.

- Tilastojen mukaan Uudenmaan alueella on täyssähköautoja ja ladattavia hybridejä enemmän kuin muualla Suomessa yhteensä, ja ladattavien autojen määrä kasvaa voimakkaasti, joten satsaus latausverkostoon on meidän alueellamme erityisen tärkeää, HOK-Elannon ABC-ketjun johtaja Hannu Houni toteaa.

ABC-latauspisteissä käytettävä sähkö on 100-prosenttisesti päästötöntä. Tuulivoiman osuus uusituvista energialähteistä on noin 85 %, loput tuotetaan vesi- ja biovoimalla.
- Haluamme omalla panoksellamme antaa autoileville asiakkaillemme mahdollisuuden pienentää hiilijalanjälkeään, Houni sanoo.

Marketien yhteyteen sijoittuvissa ABC-latausasemissa on neljä teholatauspistettä (DC) ja neljä peruslatauspistettä (AC), lukuun ottamatta Alepa Kauklahtea ja S-market Vallilaa, joissa on neljä AC-latauspistettä.

Uusimmat latauspisteet sijaitsevat Kauklahdessa, Pakilassa, Juvankartanossa ja Malmilla.  Latauspisteet avataan syksyn kuluessa S-marketien yhteyteen vielä Vallilassa Pitäjänmäessä, Koivuhaassa, Tuusulassa, Jakomäessä, Konalassa, Pohjois-Tapiolassa, Mäntsälässä, Nurmijärvellä, Torpparinmäessä, Nöykkiössä ja Herttoniemessä.

S-market Klaukkalan vuoro on alkuvuodesta 2022.  Aiemmin tänä vuonna uudet ABC-latauspisteet on avattu Itäkeskuksen, Olarin, Viikin, Keravan, Järvenpään ja Hyvinkään Prismoihin sekä S-market Pukinmäkeen.

HOK-Elannon ABC-ketju aloitti massiivisen latauspisteverkoston kehitystyön huhtikuussa 2021.  Vuoden loppuun mennessä latauspisteitä on toimialueella (Helsinki, Espoo, Vantaa, Nurmijärvi, Kerava, Tuusula, Järvenpää, Hyvinkää ja Mäntsälä) yhteensä 222.

ketjujohtaja Hannu Houni, p. 010 76 60676

Pidä huolta -kampanja haastaa pitämään huolta nuoresta mielestä – HOK-Elannolta 100 000 euroa nuorten mielenterveystyöhön21.9.2021 09:05:00 EEST | Tiedote

Korona-aika on lisännyt nuorten pahoinvointia ja ahdistuneisuutta. Pääkaupunkiseudulla avun saanti on ruuhkautunut jo ennestään kuormittuneissa nuorten mielenterveyspalveluissa. HOK-Elanto liittyy 100 000 euron lahjoituksella Toivon Kärki ry:n ja MIELI ry:n yhteiseen Pidä Huolta -hyväntekeväisyyshaasteeseen, jonka avulla kerätään rahaa nuorten mielenterveystyöhön yli 70 suomalaisen artistin voimin.