Messukeskus

Virtuaaliset Lapsimessut keräsi kehuja – verkkotapahtuma tuki näytteilleasettajien myyntiä poikkeustilanteessa

Jaa
Toukokuun puolivälissä järjestetty virtuaalitapahtuma keräsi yli 25 000 vierailua ja 17 000 uniikkia kävijää.
Lapsimessut on Suomen suosituin perhetapahtuma. (Kuva: Messukeskus)
Lapsimessut on Suomen suosituin perhetapahtuma. (Kuva: Messukeskus)

Koronavirustilanteen vuoksi huhtikuulle suunnitellut Lapsimessut siirrettiin elokuulle, ja siksi Lapsimessujen tunnelmaa heräteltiin poikkeuksellisena keväänä virtuaalisesti. 

Lapsimessujen verkkototeutus koostui samoista elementeistä, joista live-messutkin: mm. näytteilleasettajien tarjouksista, uutuustuotteiden ja -palveluiden esittelyistä, asiantuntijoiden vinkeistä ja monipuolisesta ohjelmasta. Verkkomessuilla oli mukana yli 100 näytteilleasettajaa. Kävijät viettivät verkkomessusivustolla keskimäärin 6 minuuttia kerrallaan, ja kaikkein suosituin osio oli tarjouksia esittelevä sivu. 60 % kävijöistä ilmoitti verkkomessujen vaikuttaneen ostopäätökseensä. Tulokset käyvät ilmi verkkomessujen kävijöille suunnatusta kyselystä.

– Lapsimessujen verkkototeutusta lähdettiin miettimään heti maaliskuun lopussa, kun kävi ilmi ettei suuria yleisötapahtumia voida järjestää tänä keväänä livenä. Myös kävijöiltä ja näytteilleasettajilta tuli toiveita ”etämessujen” järjestämisestä. Kaiken kaikkiaan tulokset näyttävät erinomaisilta ja olemme saaneet näytteilleasettajilta runsaasti positiivista palautetta: he kasvattivat myyntiään ja saivat tuotteitaan näkyville tehokkaasti verkkomessuilla, sanoo Lapsimessujen myyntiryhmäpäällikkö Anna Suominen.

– Teimme todella hyvän myynnin verkkomessujen aikana ja myynti ylitti kaikki ennakko-odotuksemme. Verkkotapahtuma oli varmasti monen yrittäjän pelastus korona-aikana, pohtii Slipstop.fi:n Lotta Krogerus.

– Lapsimessut virtuaalitapahtumana oli ensimmäinen kokonaan digitaalinen ratkaisu livetapahtumien rinnalle kuluttajien kohtaamiseen, ja jatkamme Messukeskuksessa digiratkaisujen kehittämistä nyt saamiemme palautteiden pohjalta. Olemme todella iloisia, että verkkomessuilla oli selkeästi positiivisia vaikutuksia näytteilleasettajiemme liiketoimintaan, toteaa Messukeskuksen markkinointi- ja viestintäjohtaja Maria Mroue

Lapsimessut ja samaan aikaan järjestettävät Lähiruoka & luomu, HupiCon, OutletExpo ja Eläinystäväni (la – su) järjestetään livetapahtumana Messukeskuksessa 21.–23.8.2020. www.lapsimessut.fi #lapsimessut2020

Vuosittain järjestettävät Lapsimessut esittelee tuotteet ja palvelut odotuksesta eskarivuosiin lapsiperheille, odottajille ja perheen perustamista suunnitteleville ja HupiCon harrastusmahdollisuuksia ja tekemistä alakouluikäisille. Samaan aikaan myös OutletExpo ja lemmikkitapahtuma Eläinystäväni (avoinna la–su).  

Lisätietoja:

Avainsanat

Kuvat

Lapsimessut on Suomen suosituin perhetapahtuma. (Kuva: Messukeskus)
Lapsimessut on Suomen suosituin perhetapahtuma. (Kuva: Messukeskus)
Lataa

Tietoja julkaisijasta

Messukeskus
Messukeskus
Messuaukio 1
00520 HELSINKI

+358 40 450 3250http://www.messukeskus.com

Helsingin Messukeskus on Suomen elämyksellisin tapahtumakortteli ja vaikuttavin kohtaamismedia. Onnistuneet kohtaamiset jättävät vahvan muistijäljen ja tuottavat kiistatonta tulosta. Suomen suurin tapahtumajärjestäjä tuottaa laadukkaita tapahtumia sekä vuokraa tilojaan ja palvelujaan erilaisten tapahtumien areenaksi. Messukeskuksen itse tuottamia tapahtumia ovat mm. Habitare, Helsingin Kirjamessut, Educa, FinnBuild, Matkamessut ja Vene Båt. Vierastapahtumina Messukeskuksen tiloissa järjestetään mm. Slush, Nordic Business Forum, Assembly, Koiramessut sekä lukuisia kansainvälisiä kongresseja ja yritystapahtumia vuosittain. Tilat käsittävät 7 hallia, 40 muuntuvaa kokoustilaa, 21 ravintolaa ja oman tapahtumahotellin. Omistajayritys Suomen Messut Oyj perustettiin vuonna 1919. | Messukeskus. The real social media. | www.messukeskus.com @messukeskus

Helsinki Expo and Convention Centre (brand name Messukeskus) hosts Finland’s most inspiring events and exciting encounters. We create successful and lasting interactions with undisputable results. As Finland’s premier experience provider, we organise high-quality events and rent out our facilities for various occasions/ for a wide variety of occasions. Events produced by Messukeskus include, among others, Habitare, the Helsinki Book Fair, Educa, Finnbuild, Matka Nordic Travel Fair, and Helsinki International Boat Show. Messukeskus also hosts guest events such as Slush, Nordic Business Forum, Assembly, International Dog Fair, as well as many international congress and business events every year. Our premises include 7 halls, 40 convertible meeting rooms, 21 restaurants, and our own hotel.The Finnish Fair Corporation was founded in 1919. |  Messukeskus. The real social media | www.messukeskus.com @messukeskus 

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta Messukeskus

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye