Visit Tampere Award Amazing City Oy:lle

Visit Tampere Award jaetaan ansioituneelle matkailutoimijalle, joka on edistänyt ja kehittänyt toiminnallaan matkailu‐, tapahtuma‐ ja elämystoimialaa. Heikki Närvänen palkittiin Visit Tampere Awardilla 24.11.2020 järjestetyssä Visit Festival -tapahtumassa. Visit Festival on matkailu-, kongressi- ja tapahtuma-alan ammattilaisille suunnattu tapahtuma, joka järjestettiin tänä vuonna virtuaalisena.

Tänä vuonna Visit Festivalin teemaksi valittiin reinventTampere. Matkailu-, kongressi- ja tapahtuma-alan yritykset ovat kuluneena vuotena joutuneet mukautumaan uuteen tilanteeseen ja kehittämään liiketoimintaansa. Vuosittain jaettava Visit Tampere Award –palkinto jaettiin tänä vuonna yrittäjälle ja yritykselle, joka on vaikeanakin aikana keksinyt uusia tapoja toimia.

- Heikki Närväsen Amazing City Oy:n kehittämällä kattokävelyllä näkee Tampereen historiaa ja maisemia uudesta näkökulmasta Finlaysonin alueen rakennusten katoilta. Närvänen on aktiivisesti kehittänyt myös digitaalista palvelutarjontaa kuten virtuaalisia kaupunkiseikkailuja ja sovelluksen avulla suoritettavaa kaupunkisuunnistusta. Lisäksi nämä tuotteet soveltuvat myös kansainvälisille matkailijoille, kertoo palkinnon myöntämisen perusteista Visit Tampereen kumppanuus- ja markkinointijohtaja Noora Heino.

- Heikki on esimerkillinen yrittäjä, joka omalla työllä on luonut hienot palvelutuotteet ja yhdistänyt ne digitaalisesti ostettaviksi. Kun kansainvälinen matkailu ja kokoukset jälleen käynnistyvät, niin tarvitsemme tämän kaltaisia lisäpalveluja, jotta matkailijoiden Tampere-kokemus olisi täydellinen, Visit Tampereen matkailujohtaja Jari Ahjoharju toteaa.

Visit Tampere Award jaettiin tänä vuonna kolmannen kerran. Aiemmin palkinnon ovat saaneet Rajaportin Sauna (Veikko Niskavaara) ja Tullin Sauna (Ville Virkki) sekä viime vuonna Villipihlajan Karoliina Laitinen. Valinnan palkinnon saajasta tekee Visit Tampere Oy:n hallitus asiantuntijoiden ehdotusten pohjalta.

Heikki Närvänen kertoo olevansa palkinnosta yllättynyt ja otettu.

- Arvostan tunnustusta, ja varsinkin kun se tulee matkailun ammattilaisten taholta, se tuntuu todella suurelta kunnialta. Olen tehnyt tätä työtä pitkään ja mukana on aina ollut ajatus myös kaupungin tekemisestä tutuksi ihmisille, eli fokus ei ole vain omassa yritystoiminnassa. Samalla olen kokenut, että olemme yksi lenkki kaupungin matkailukokonaisuudessa, osa sitä verkostoa. Olen siis todella kiitollinen tästä, että tekemämme työ huomioidaan tällä tavalla.

Visit Tampere Award on suuruudeltaan 5 000 euroa. Käyttökohde palkintorahoille on Heikki Närväsellä jo tiedossa.

- Palkinnon käyttökohde on hyvin selkeä. Kattokävelyn sisältöä sekä kieliversioita laajennetaan seuraavalle kaudelle, jotta saadaan tarjontaa entistä laajemmalle yleisölle sekä ollaan valmiita sitten kun ulkolaisia matkailijoita Tampereelle tulee. Matkailijoille on myös rakenteilla uusia tuotteita, joten palkinto antaa lisää mahdollisuuksia viedä keskeneräisiä suunnitelmia eteenpäin.

Heikki Närvänen
Yrittäjä, Amazinc City Oy