Pine Partner Oy

Visitvaasa valittiin Suomen parhaaksi verkkosivustoksi

Jaa

Finnish Web Awards palkitsi jo neljännen kerran Suomen parhaat nettisivujen suunnittelijat ja tekijät. Kilpailun pääpalkinnon voitti visitvaasa.fi. Finaaliin osallistujat valittiin yleisöäänestyksellä, joka keräsi ennätykselliset 285 000 ääntä. Lopullisessa valinnassa käytettiin ensimmäistä kertaa sekä inhimillistä käyttäjäarviointia että algoritmeja hyödyntävää teknistä arviointia.

FWA Grand Prix'n 2020 voittaja on kaikilla osa-alueilla vahvuutensa osoittanut visitvaasa.fi. Taidokkaasti viritetty ja hienosti toimiva sivusto kertoo yhtä aikaa persoonallisesta pienestä kaupungista ja maailmanluokan vierailukohteesta. Grand Prix'n lisäksi sivusto voittikin myös palkinnot parhaasta kuvituksesta, parhaasta teknisestä toteutuksesta ja parhaasta käyttöliittymäsuunnittelusta. Sivuston ovat tehneet Vaasan kaupunki, Vaasanseudun kehitys Oy, Vaasan seudun matkailu Oy, Merenkurkun maailmanperintö ry, Geniem Oy ja Solita Oy.

"Visitvaasa.fi kutoo taidokkaasti yhteen tiedolla palvelemisen ja kiinnostuksen herättämisen. Se vastaa kaikkiin keskeisiin kysymyksiin, joita vierailua harkitsevalla todennäköisesti on ja onnistuu samalla synnyttämään halun päästä mahdollisimman pian Vaasaan. Tämä yhdistelmä sekä sivuston tekninen laatu tekevät siitä ylivoimaisen", kiittelee tuomariston puheenjohtaja Pekka Nuikki.

Yleisö äänesti finaaliin parhaita sivuja ja tuomaristo valitsi niiden joukosta joulukuussa voittajat. Netissä toteutettu yleisöäänestys keräsi ennätykselliset 285 000 ääntä. Tällä kertaa tuomaristo käytti työskentelyn tukena kilpailua hallinnoivan Green Thumb Oy:n kehittämää sertifiointialgoritmia, joka ottaa monipuolisesti huomioon sekä inhimillisen käyttökokemuksen että sivuston teknisen laadun, luotettavuuden ja turvallisuuden.

Kultaiset FWA-palkinnot jaettiin kahdelle sivustolle. Metsiensuomi.fi yhdistelee taitavasti erilaisia kerronnan keinoja. Sivuston ovat tehneet Aste Helsinki ja Jalo Toivio Design. Outokumpu.com-sivusto puolestaan on hieno esimerkki vakuuttavasta b2b-sivustosta. Sen ovat tehneet Mirum Agency ja Wipro. Verkkosivujen sarjassa yleisön suosikki oli haveadesignshop.fi.

Ensimmäistä kertaa kilpailussa palkittiin myös parhaat tubettajat ja bloggaajat. Tubettajien sarjan ylimmän palkinnon eli FWA 2020 Grand Prix’n voitti Lakko-nimellä tunnettu Eric Savolainen ja bloggaajien sarjan FWA 2020 Grand Prix’n Sara Parikka.

Vuoden 2020 voittajat ovat:

Grand Prix: visitvaasa.fi (Vaasan kaupunki, Vaasanseudun Kehitys Oy, Vaasan seudun matkailu Oy, Merenkurkun Maailmanperintö ry, Geniem Oy, Solita Oy)

Gold: metsiensuomi.fi (Aste Helsinki, Metsien Suomen visuaalinen ilme kuten logo Jalo Toivio Design)

Gold: outokumpu.com (Mirum Agency, Wipro)

Silver: honkatalot.fi (Honkatalot ja Looptek Oy)

Silver: unelmatehdas.org (Vincit Oyj)

Silver: digimuseo.fi (Sivuston konsepti, design, tekninen toteutus Buena, virtuaalitoteutukset Cisco, Arilyn, Insite Finland)

Bronze: kotipesäsotkamo.fi (Routa Markkinointi Oy)

Bronze: wwf.fi (Creuna, Differo)

Paras UI-design: honkatalot.fi

Paras kuvitus: visitvaasa.fi

Paras tekninen toteutus: visitvaasa.fi

Paras UX-design: visitvaasa.fi

Yleisön suosikki: haveadesignshop.fi/ (Havea Design Shop)

Paras tubettaja: Lakko eli Eric Savolainen

Paras bloggaaja: Sara Parikka

Yhteyshenkilöt

Lisätietoja:

Pekka Nuikki
FWA-tuomariston puheenjohtaja
puhelin 040 050 3784

Jaakko Tapaninen
toimitusjohtaja Green Thumb Oy
puhelin 040 508 00062

Kuvat

Linkit

Tietoja julkaisijasta

Pine Partner Oy
Pine Partner Oy



Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat mediatiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.