Viulisti, säveltäjä ja kapellimestari Jaakko Kuusisto avaa Naantalin Musiikkijuhlat

Jaakko Kuusisto avaa 39. Naantalin Musiikkijuhlat

Naantalin Musiikkijuhlien avajaiset järjestetään tiistaina 5. kesäkuuta. Tilaisuuden avajaispuheen pitää viulisti, säveltäjä ja kapellimestari Jaakko Kuusisto. Vieraita on tervehtimässä myös Naantalin Musiikkijuhlien taiteellinen johtaja, sellisti Arto Noras.

Illan avajaiskonsertissa juhlitaan Naantalin 39. menestyksekästä musiikkijuhlavuotta. Konsertissa kuullaan Rautavaaran, Boccherinin, Schumannin, Rahmaninovin ja Prokofjevin teoksia, kaikki opusnumerolla 39. Lavalle nousee kolmetoista huipputaiteilijaa: sopraano Mari Palo, viulistit Jaakko Kuusisto ja Elina Vähälä, alttoviulisti Ilari Angervo, sellistit Samuli Peltonen ja Hannu Kiiski, kontrabasisti Teemu Kauppinen, huilisti Patric Gallois, oboisti Jean-Louis Capezzali, klarinetisti Michel Lethiec, pianistit Ralf Gothóni ja Juhani Lagerspetz sekä urkuri Kari Vuola.

Naantalin Musiikkijuhlat jatkuu lauantaihin 16. kesäkuuta asti.

tiina.tunturi@naantali.fi, 0445161718

Jaakko Kuusisto avaa 39. Naantalin Musiikkijuhlat

Selloyhtye Apocalyptica Naantalin Musiikkijuhlille kesäkuussa17.12.2018 13:15Tiedote

Maailmankuulu raskaan sarjan selloyhtye Apocalyptica debytoi Naantalin Musiikkijuhlilla kesäkuussa 2019. Huippusellisteistä koostuva Apocalyptica esiintyy Naantalin kirkossa lauantaina 8.6.2019 klo 22. - Keskustelin Eicca Toppisen kanssa jo viime vuonna ja halusin ehdottomasti kutsua Apocalyptican ensimmäistä kertaa Naantalin Musiikkijuhlille festivaalin 40-vuotisjuhlan kunniaksi, kertoo juhlien taiteellinen johtaja Arto Noras. Konsertin lipunmyynti avataan Lippupisteessä tiistaina 18.12.2018 klo 9.00. Naantalin Musiikkijuhlien koko 40-vuotisjuhlaohjelma julkistetaan 11.2.2019.

Naantalin tunnelmalliset Talvikonsertit jälleen maaliskuussa19.11.2018 12:00Tiedote

Jo perinteeksi muodostuneet Naantalin Musiikkijuhlien Talvikonsertit järjestetään 14. kerran Naantalin kirkossa 9. ja 10. maaliskuuta 2019 klo 19. Konserteissa soi tällä kertaa mm. Tsaikovskin, Kortekankaan, Kuulan ja Schubertin musiikki. Lauantaina 9.3. sopraano Kaisa Ranta, baritoni Nicholas Söderlund ja pianisti Hans-Otto Ehrström tulkitsevat mm. Toivo Kuulan ja Pjotr Tsaikovskin lauluja. Illan huipentaa Olli Kortekankaan uuden laulusarjan Five Love Songs maailman kantaesitys. Sunnuntaina 10.3. kuullaan Franz Schubertin vaikuttava Jousikvintetto. Illan taiteilijoina esiintyvät viulistit Elina Vähälä ja Petteri Iivonen, alttoviulisti Ilari Angervo sekä sellistit Arto Noras ja Samuli Peltonen. Talvikonsertit järjestetään jälleen yhteistyössä Naantalin kaupungin kulttuuritoimen kanssa. Konserttien lipunmyynti alkaa 19.11. Lippupisteessä, Naantalin Matkailussa ja Ars Musicassa Turun konserttitalossa.

Naantalin Musiikkijuhlat korkkasi 40-vuotisjuhlavuoden25.10.2018 12:00Tiedote

Naantalin Musiikkijuhlien 40-vuotisjuhlavuoden kolmen ensimmäisen konsertin lipunmyynti on alkanut. Maailman kantaesitys, kapellimestarit Sakari Oramo ja Jaakko Kuusisto sekä huippuorkesterit Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri ja Tallinnan Kamariorkesteri varmistavat, että jo nyt on tiedossa upeita konserttielämyksiä. Sokerina pohjalla Naantalin Musiikkijuhlat pääsee jälleen järjestämään ainutlaatuisen puistokonsertin Kultarannan puutarhaan. Esiintyjänä Kultarannassa on lauluyhtye Rajaton.

Maailman kantaesitys, syntymäpäivät ja Linna vedessä tuovat kolme säveltäjää Naantaliin 39. Musiikkijuhlille4.6.2018 11:00Tiedote

Naantalin Musiikkijuhlilla on kunnia aloittaa kesäfestivaalikausi jo 39. kerran. Konsertteja kuullaan Naantalissa, Rymättylässä, Raisiossa ja Seilin saarella 5.-16.6.2018. Jeajoon Ryun maailman kantaesityksen, Krzysztof Pendereckin 85-vuotissyntymäpäivän ja Aulis Sallisen Linna vedessä -kronikan ansiosta nämä kolme säveltäjää saapuvat henkilökohtaisesti Naantaliin.