Voimauttava kirja matkalle kohti elämänmuutosta

Vaikeat tunteet viestivät tarpeesta muuttua. Sisäisen turvan ja itsemyötätunnon kautta voi löytää rohkeuden kulkea kohti asioita, jotka kutsuvat itseä.

Anna Taipale: SYDÄNVOIMAA MUUTOKSEEN
Lempeitä matkaeväitä omalle polulle ja elämän myllerryksiin

Ilmestyy 27.8.

Joskus muutos pelottaa yhtä paljon kuin se, että mikään ei koskaan muutu. Kun myötätunto, sisäinen turva ja tunneyhteys löytyvät, ihminen vapautuu kasvamaan uusiin suuntiin ja toteuttamaan oman näköistään elämää. Elämässä on aina vastoinkäymisiä eikä kaikkea voi hallita, mutta itseä voi oppia tukemaan lempeästi elämän myrskyissäkin.

Sydänvoimaa muutokseen käsittelee muutoksia, joita kohti kuljetaan sekä niitä myllerryksiä, joita väistämättä ilmaantuu jokaisen elämään. Kirja auttaa lukijaa ymmärtämään muutosprosessin vaiheita ja käymään läpi muutoksiin kuuluvia haastavia tunteita ja oivaltamaan niistä.  Muutoksenkin keskellä voi ja saa voida hyvin. Muutoksen läpi käynyt ihminen voi löytää uutta voimaa itsestään.

Sydänvoimaa muutokseen auttaa tunnistamaan muutostarpeet elämän haastavissa kohdissa, joissa on mahdollisuus joko kypsyä tai juuttua vaikeiden tunteiden ohjaamaksi. Kivun väistäminen kuuluu sisäisen lapsen suojamekanismiin, mutta sisäisen turvansa löytänyt aikuinen on yhteydessä kaikkiin tunteisiinsa ja vapaa kulkemaan haluamiaan asioita kohti.

Teos tarjoaa työkaluja ja tukea muutosten tekemiseen, muutosprosessin vaiheisiin ja uuden oppimiseen, mutta tuo myös lohtua ja lempeyttä kasvun kipuihin ja epävarmuuden hetkiin.

Anna Taipale on kirjailija ja terapeuttinen valmentaja. Hänen intohimojaan ovat luova itsensä toteuttaminen, elämästä nautiskelu ja se, miten syvä yhteys itseen löytyy. Hänen esikoisteoksensa Sydänjuttu (2017) on ollut myyntimenestys.

Haastattelupyynnöt, arvostelukappaleet, lisätiedot: hanna-leena.soisalo@otava.fi

Elastinen, Timo Pieni Huijaus ja Jaakko Manninen julkaisevat lastenkirjan: Bex ja luovuuden lähde opettaa riimittelyn salat24.9.2021 11:10:57 EEST | Tiedote

Kun ei tapahdu mitään, voi tapahtua mitä vain! Bex ja luovuuden lähde on ainutlaatuinen kuvakirja, joka tutustuttaa lapset hiphopin moniulotteiseen maailmaan. Musiikkipiireissä jo vuosia sitten tutustunut tekijäkolmikko haluaa kasvattaa uutta sukupolvea itselleen rakkaan kulttuurin pariin. Kirja rohkaisee tottumattomampiakin sanankäyttäjiä tarttumaan tavuihin ja rustailemaan riimejä.

Tähtiviltti kokoaa yksiin kansiin rakastetuimmat suomalaiset lastenrunot yli sadalta tekijältä22.9.2021 10:00:00 EEST | Tiedote

Raikkaasti toteutetussa antologiassa Topelius kohtaa Mariskan, kun tutut klassikot ja kansanrunot saavat rinnalleen tuoreinta lastenlyriikkaa. Kirjassa on 659 suomalaista runoa yli sadalta kirjailijalta: sormileikkejä ja vauvaräppiä, eläinrallatuksia, rakkausriimejä, numeroloruja, aaveaakkosia ja luurankopolkkaa. Juhlistaakseen uutta Tähtiviltti-kokoelmaa Kustannusosakeyhtiö Otava lahjoittaa yhdessä Lukukeskuksen Lue lapselle -hankkeen kanssa suomalaisille päiväkodeille 500 Tähtiviltti-kirjan sisältävää Tähtiviltti-lukukassia.