Vt 12 Tillola–Keltti -projektilla työt käyntiin

Destia on käynnistänyt valtatie 12:n parantamistyöt Iitin Tillolan ja Kouvolan Keltin välillä toukokuun alussa. Hankkeessa parannetaan valtatieosuuden liikenneturvallisuutta ja tieliikenteen sujuvuutta noin viiden kilometrin matkalla.

Tillolan ja Keltin välisellä valtatie 12:lla on runsaasti teollisuutta, ja se on Lahden ja Kouvolan kaupunkiseutujen työmatkaliikenteen tärkeä yhteysväli. Valtatiellä kulkee päivittäin noin 7 000–8 000 ajoneuvoa, mistä raskaan liikenteen osuus on peräti 14 prosenttia.

Valtatielle rakennetaan keskikaiteellinen ohituskaistatieosuus ja sen rinnalle tehdään uusi päällystetty rinnakkaistie. Rinnakkaistie parantaa liikenneturvallisuutta ja sujuvuutta. Rakennettavan rinnakkaistien avulla varaudutaan häiriötilanteisiin, joissa liikenne voidaan ohjata sitä pitkin esim. onnettomuustilanteissa.

KymiRingin liikenteeseen valmistaudutaan

Rinnakkaistien lisäksi Destia toteuttaa IItin Tillolaan, rakenteilla olevan KymiRing-keskuksen kohdalle, eritasoliittymän. Kouvolan Keltin eritasoliittymän sujuvuutta ja turvallisuutta parannetaan muun muassa rakentamalla uudet, nykyaikaiset rampit. Parannettavat liikenneyhteydet sujuvoittavat suurten yleisötapahtumien turvallista liikennöintiä alueella.

Hanke valmistuu vuoden 2019 loppuun mennessä.

Lisätietoja: Destia Oy, projektijohtaja Ilkka Kaarakainen, p. 040 524 7319, ilkka.kaarakainen(a)destia.fi

Timo Räikkönen nimitetty johtajaksi Destiaan20.2.2019 14:00:00Tiedote

DI, KTM Timo Räikkönen (45) on nimitetty johtajaksi ja johtoryhmän jäseneksi Destiaan 10.6.2019 alkaen. Destiassa Räikkönen vastaa yhtiön uudistetun strategian mukaisesta uuden liiketoiminnan kehittämisestä, kansainvälistymisen tukemisesta sekä kaupunkikehittämiseen liittyvien palveluiden kehittämisestä ja näitä tukevista liiketoiminnoista. Räikkösellä on vahva kansainvälinen osaaminen ja kokemus liiketoiminnan asiakaslähtöisestä kehittämisestä ja johtamisesta. Viimeisimmässä työpaikassaan YIT:llä Räikkönen on luonut erityisesti kaupunkikehitykseen nojaavia kaupallisia konsepteja ja yhteistyömalleja sekä tukenut liiketoiminnan orgaanista ja yritysostoihin perustuvaa kasvua. Ennen YIT:tä Räikkönen on työskennellyt Ahlstromilla, McKinsey & Co:lla ja Nokialla. ”Toivotan Timon lämpimästi tervetulleeksi Destiaan. Timo on energinen ja positiivinen joukkuepelaaja, jolla on näyttöä liiketoiminnan kasvattamisesta ja kansainvälistämisestä. Hänen vahva kaupallinen osaaminen ja ymmärrys asiakaskes

Destia kunnostaa Hämeentien Helsingissä22.1.2019 12:24:46Tiedote

Destia on voittanut Helsingin kaupungin kilpailuttaman urakan Hämeentien katujärjestelyistä Helsingissä. Hämeentie muuttuu Hakaniemen torin ja Junatien välillä jalankululle, pyöräilylle ja joukkoliikenteelle tarkoitetuksi kaduksi, jolla kiinteistöjen tontille ajo, huolto- ja pelastusajo sekä yritystoiminnan edellyttämä jakeluliikenne ovat sallittuja. Lisäksi urakkaan sisältyy muun muassa Sörnäisten metroaseman kannen vesieristyksen ja aseman LVIS-tekniikoiden uusimista sekä n. 1,5 kilometriä raitiotien rakentamista.

Destia kehittää yrityskulttuuriaan ja vahvistaa kilpailukykyään: INFRAYHTIÖ HAKEE KASVUA KAUPUNGEISTA JA POHJOISILTA ALUEILTA14.1.2019 10:00:00Tiedote

Uuden strategian 2019-2023 mukaisesti Destia kasvattaa itsestään vahvempaa kaupunkikehittäjää muuttuvassa ja entistä vaativammassa toimintaympäristössä. Yhtiö kartoittaa uusia liiketoimintamahdollisuuksia Pohjois-Ruotsista ja Pohjois-Norjasta. Destian päämääränä on olla ’Pohjoisen elämän yhdistäjä’. Strategian toteuttamiseksi Destia uudistaa organisaatiorakenteensa.