Vt 5 Mikkeli–Nuutilanmäki ST-urakkasopimus allekirjoitettu

Vt 5 Mikkeli–Nuutilanmäki ST-urakkasopimuksen allekirjoittivat hankkeen projektipäällikkö Harri Liikanen Liikennevirastosta, projektijohtaja Harri Korhonen ja Itä-Suomen tulosyksikön johtaja Pasi Kailasalo Destia Oy:stä, suunnittelu ja hankkeet -toimialajohtaja Mirja Noukka Liikennevirastosta sekä Destia Oy:n vt. toimitusjohtaja Arto Pohjonen.

Vt 5 Mikkeli–Juva -hankkeen ensimmäinen urakka Mikkelin ja Nuutilanmäen välillä nytkähtää liikkeelle. Liikennevirasto ja Destia Oy allekirjoittivat urakkasopimuksen hankkeesta maanantaina 29.1.2018.

Hanke toteutetaan suunnittele ja toteuta (ST) -muotoisena urakkana. Urakka-alue alkaa Mikkelin Tuppuralan eritasoliittymästä ja päättyy Tuhkalan risteyksen eteläpuolelle. Varsinaiset rakennustyöt alkavat huhtikuun alussa ja urakka valmistuu vuonna 2021.

Urakkaan kuuluva rakennussuunnittelu alkaa välittömästi. Varsinaiset rakennustyöt alkavat Mikkelin kaupungin ja Juvan kunnan rajalla sijaitsevasta Huuhanahosta, missä sijaitsee pääosa urakan kalliosta. Työt Mikkelin kaupunkialueella alkavat kesän 2018 aikana.

- Missiomme luoda toimivampaa maailmaa käy toteen tässä urakassa; kyseessä on merkittävä parannus myös valtakunnalliseen ja alueelliseen infrastruktuuriin. Olemme innoissamme päästessämme aloittamaan työt ja hyödyntämään laaja-alaisesti Destian asiantuntijuutta sekä ammattitaitoa koko infran elinkaarelta, kommentoi Destian Itä-Suomen tulosyksikön johtaja Pasi Kailasalo.

Lisätietoja:
Projektipäällikkö Harri Liikanen, Liikennevirasto, puh. 029 534 3007, harri.liikanen@liikennevirasto.fi
Projektijohtaja Harri Korhonen, Destia Oy, puh. 0400 943 596, harri.korhonen@destia.fi

Destia on Suomen suurin infra-alaan keskittynyt yhtiö, joka suunnittelee, rakentaa ja ylläpitää liikenneväylien ja ratojen sekä liikenne- ja teollisuusympäristöjen lisäksi kokonaisia elinympäristöjä. Vuonna 2016 yhtiön liikevaihto oli yli MEUR 490. 1 500 tositoimijaamme toteuttavat edistyksellisiä ratkaisuja, jotka edistävät turvallista ja sujuvaa liikkumista, ja tekevät ympäröivästä maailmasta pala palalta toimivampaa. Destia luo toimivampaa Suomea, jotta tulevaisuuden tekijöillä olisi vahva perusta ja väylät avoimina, minne ikinä he haluavatkin mennä. www.destia.fi

Säsongen för vinterunderhåll av landsvägarna inleds i början av oktober – Destias väglagscentral följer väderleken 24/79.10.2018 10:50Tiedote

Säsongen för vinterunderhåll av landsvägarna inleddes i största delen av Finland i början av oktober. Även i Österbotten är vintern på väg. NTM-centralerna konkurrensutsatte över 80 entreprenadområden i Finlands vägnät. På sina egna entreprenadområden sköter Destia dygnet runt om plogning, halkbekämpning och belysning. Destia genomför underhållsåtgärderna i enlighet med de kvalitetskrav som Trafikverket har fastställt.

Maanteiden talvihoitokausi alkaa lokakuun alussa – Destian kelikeskus seuraa säätä 24/728.9.2018 15:30Tiedote

Illat pimenevät, ilmat kylmenevät ja talvi tekee tuloaan. Maanteiden talvihoitokausi käynnistyy suurimmassa osassa Suomea lokakuun alussa. ELY-keskukset kilpailuttavat Suomen tiestön yli 80 urakka-aluetta. Destia hoitaa omilla urakka-alueillaan auraukset, liukkauden torjunnan ja valaistuksen vuorokauden ympäri. Destia toteuttaa kunnossapidon toimet Liikenneviraston määrittelemien laatuvaatimusten mukaisesti.