Vt 5 parannushankkeen työt ovat käynnistyneet
Nykyisessä maanrakennusvaiheessa poistetaan pintamaata sekä tehdään maanleikkauksia ja louhintatöitä. Huuhanahon ja Tervasen välillä oleviin eritasoliittymiin tehdään myös siltatöitä, joiden valmistelut ovat alkaneet neljän sillan kohdalla. Yhteensä siltoja rakennetaan 24 kappaletta.
Hankkeen kalliomassasta pääosa sijaitsee Huuhanahossa, ja louhetta ajetaankin alueelta koko hankkeeseen kuuluvan tien matkalle.
– Tällä hetkellä odotamme ennen kaikkea, että lumet sulaisivat, jotta meidän ei tarvitse alkaa kaivaa tietä lumen alta. Työt ovat käynnistyneet Huuhanahossa, joka on tärkeä koko urakan kannalta. Toistaiseksi työt eivät näy juurikaan tienkäyttäjille. Vasta kesäkuussa, kun alamme leventää hankkeen Juvan puoleisen pään tietä, urakka alkaa näkyä myös autoilijoille, kertoo projektijohtaja Harri Korhonen.
Liikennevalot helpottavat maanajoa
Valtatie 5 sijoittuu Kinnarila ja Nuutilanmäen välisellä osuudella pääosin uuteen maastokäytävään ja nykyinen valtatie jää rinnakkaistieksi. Hankkeessa rakennettavalla uudella väylällä siirretään maata ja louhetta yhteensä noin kolme miljoonaa kuutiota. Maan ja louheen ajo näkyy liikenteelle varsinkin paikallistien ja uuden vt 5 -linjauksen risteyskohdissa. Maanajon ja maantieliikenteen sujuvoittamiseksi Koskentaipaleen-, Särkimäen- sekä Kuvaalanteille asennetaan työnaikainen liikennevalo-ohjaus.
Varsinaiset rakentamistyöt Mikkelin kaupunkialueella alkavat syksyn 2018 aikana. Koko urakka valmistuu vuonna 2021.
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Projektijohtaja Harri Korhonen, Destia Oy, 0400 943 596, harri.korhonen@destia.fi
Kuvat
Tietoja julkaisijasta
Destia on Suomen suurin infra-alaan keskittynyt yhtiö, joka suunnittelee, rakentaa ja ylläpitää liikenneväylien ja ratojen sekä liikenne- ja teollisuusympäristöjen lisäksi kokonaisia elinympäristöjä. Vuonna 2017 yhtiön liikevaihto oli noin MEUR 478. 1 500 tositoimijaamme toteuttavat edistyksellisiä ratkaisuja, jotka edistävät turvallista ja sujuvaa liikkumista, ja tekevät ympäröivästä maailmasta pala palalta toimivampaa. Destia luo toimivampaa Suomea, jotta tulevaisuuden tekijöillä olisi vahva perusta ja väylät avoimina, minne ikinä he haluavatkin mennä. www.destia.fi
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Destia Oy
Destia vahvistaa rataliiketoimintaansa ostamalla Verkkoviikarit Oy:n12.3.2024 15:30:10 EET | Tiedote
Destia vahvistaa rataliiketoimintansa sähköistys- ja turvalaitekyvykkyyttä ostamalla Verkkoviikarit Oy:n. Kaupassa Verkkoviikarit Oy:n toiminta siirtyy kokonaisuudessaan Destialle 12.3.2024 sisältäen liiketoiminnan, noin 20 työntekijää, kaluston ja sopimukset.
Destian tilinpäätös ja vuosikertomus vuodelta 2023 julkaistu4.3.2024 11:00:06 EET | Tiedote
Destian liikevaihto oli 640,6 miljoonaa euroa vuonna 2023 kasvaen yli 6 prosenttia vuoden 2022 liikevaihdosta (603,4 milj. eur). Vertailukelpoinen liikevoitto vuonna 2023 oli 23,6 miljoonaa euroa, joka myös kasvoi edellisvuoteen verrattuna (20,0 milj. eur).
Destia voitti Espoon kaupunkiradan alueurakka 3:n22.1.2024 11:30:28 EET | Tiedote
Destia on voittanut Väylävirastolta Espoon kaupunkiradan alueurakan 3, joka sijoittuu hankkeessa välille Koivuhovi – Espoon keskus. Nelivuotisessa, noin 80 miljoonan arvoisessa urakassa Destia rakentaa 4,5 kilometriä uutta kaksoisraidetta sekä korjaa ja rakentaa yhteensä yhdeksän siltaa. Urakkaan sisältyy myös louhinta- ja pohjanvahvistustöitä, valaistusteknisiä töitä sekä jalankulun ja pyöräilyn väylien sekä melusuojausten rakentamista. Destia toteuttaa myös Koivuhovin ja Tuomarilan asema-alueiden parannustöitä sekä urakka-alueeseen liittyviä katu-, vesihuolto- ja vihertöitä.
Raitioteiden merkitys kaupunkikehitykseen on suurempi kuin pelkkä kiskopari kertoo Destian tuore katsaus10.10.2023 10:41:40 EEST | Tiedote
Raitiotiet ovat paljon enemmän kuin vain liikennemuoto muiden joukossa. Niiden rakentamisella kyetään vaikuttamaan liikennejärjestelmään, yhdyskuntarakenteeseen ja kaupunkikehitykseen. Raidehankkeet tuovat kaupunkeihin merkittäviä määriä investointeja, mikä on havaittu esimerkiksi Tampereella ja Norjan Bergenissä. Destian tuore green paper -julkaisu käy läpi raidehankkeiden trendejä Euroopassa ja tarjoaa ajateltavaa kotimaan kaupunkipäättäjille.
Destia rakentaa Fingridille uutta Järvilinja-voimajohtoa Pohjois-Savossa2.10.2023 11:19:05 EEST | Tiedote
Destia on solminut Fingridin kanssa sopimuksen uuden voimajohtoyhteyden rakentamisesta osana Järvilinja-urakkaa, joka kasvattaa Suomen sähkönsiirtokapasiteettia pohjoisestä etelään ja mahdollistaa tärkeiden tuuli- ja aurinkovoimahankkeiden sekä teollisuusinvestointien liittämisen kantaverkkoon. Destia tulee toteuttamaan noin 82 kilometriä pitkän 400/110 kV:n voimajohdon, joka sijoittuu Lapinlahden, Siilinjärven ja Kuopion alueelle.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme