VTM Maira Kettunen Kuntaliiton viestintäjohtajaksi

Kuntaliiton viestintäjohtajaksi on valittu valtiotieteen maisteri Maira Kettunen. Hän aloittaa tehtävässään 19.11.2018.

Maira Kettunen on toiminut aiemmin Fennovoiman viestintäjohtajana ja viestintätehtävissä valtionhallinnossa, muun muassa Eduskuntatiedotuksessa.

Kuntaliiton viestintäjohtajan tehtävää haki määräaikaan mennessä kolmekymmentäseitsemän hakijaa.

Kuntaliiton toimitusjohtaja Jari Koskinen, p. 044 976 4225
Kuntaliiton henkilöstöpäällikkö Hannele Lindfors, p. 050 599 7466

Kuntaliiton varatoimitusjohtaja Timo Reina: Kuntien edellytyksiä kohtuuhintaisen asumisen järjestämiseen on vahvistettava31.10.2018 10:00Tiedote

- Kunnilla, erityisesti suurimmilla kaupunkiseuduilla, on keskeinen vastuu riittävän ja monipuolisen asuntotuotannon turvaamisessa. Tämän perustana on pitkäjänteinen maapolitiikka ja kaavoitustoimivalta, sanoi Kuntaliiton varatoimitusjohtaja Timo Reina Kuntaliiton asuntopoliittisessa seminaarissa Helsingissä keskiviikkona. Valtion ja kaupunkiseutujen väliset maankäytön, asumisen ja liikenteen MAL-sopimukset ovat osoittautuneet tehokkaaksi tavaksi edistää ja yhteensovittaa valtion ja kuntien suuria investointeja sekä kohtuuhintaista asuntotuotantoa. - MAL- sopimuksia on kehitettävä vahvemmaksi yhteistyön välineeksi ja valtion on oltava valmis laajentamaan niitä uusille seuduille. Myös kohtuuhintaista asumista palvelevia infra-avustuksia tarvitaan jatkossakin, muistutti Reina. Maapolitiikan keinovalikoimaa ei tule kaventaa Tällä hetkellä vireillä on lunastuslain muutos, jolla lakkautettaisiin niin sanotut arvonleikkaussäännökset, jotka ovat olennainen osa kuntien maapoliittista keinovali