Vuoden 2016 Tamperrada pintxokilpailun kunnianhimoiset annokset

Tamperrada pinxtokilpailu järjestetään jo neljännen kerran 15. – 19. Elokuuuta 2016. Mukana kilpailussa on 36 tamperelaista ruokapaikkaa. Samaan aikaan järjestetään myös Porin kilpailu, jossa on mukana 15 ravintolaa. Tamperradan idea on lähtöisin Espanjan San Sebastianin vuosittaisesta Tamborrada-juhlasta.
Pintxoja tarjottiin Pikkubistro Kattilassa viime vuonna lähes 7000 kpl

– Kilpailun idea on leikkimielinen, tarkoitus on houkutella uusia asiakasryhmiä piipahtamaan ravintoloihin ja tutustumaan moneen paikkaan viiden päivän aikana, kertoo kilpailun järjestäjä ja päätuomari Mikko Reinikka.

Leikkimielisyydestä huolimatta tämän vuoden kilpailuannoksissa näkyy kokkien kunnianhimo, nyt ei ole oikaistu missään, vaan on lähdetty tosissaan tekemään toistaan herkullisempia annoksia. Tuomaristolla tulee olemaan kova urakka valita voittaja.
– Osa kilpailijoista ei ole vielä täysin sisäistänyt pintxon ideaa, vaan on lähdetty tekemään annosta, joka muistuttaa alkuruokaa, Mikko Reinikka jatkaa. – Pintxo on 2-3 suupalalla syötävä pikkuannos, joka tyypillisesti nautitaan baarissa seisten mukavan pikkujuotavan kera.

Mukana tänä vuonna 36 ruokapaikkaa: 4Vuodenaikaa • Aisti • Armas Kuppila • Astor • August von Trappe • Bistro Julienne • Bull • Dabbal • Dining 26 • Fabric • Henriks • Huber • Inez • Izakaya Nomu • Kalaherkut Nygren • Kattila • Kievari Kahdet Kasvot • Kivi • Los Pollos • Maruseki • Masuuni • Nordic • Näsinneula • Piazza Food Factory • Piemonte • Pork & More • Chef Sabterin pop-up ravintola 931:ssa • Salud • Santé • Stefan’s Steakhouse • Stockmann Herkku Meals • Suomalainen klubi • Tiiliholvi • Trattoria • Tuulensuu • Wistub Alsace

Kilpailun tuomaristo valitsee gastronomisesti mielenkiintoisimman pintxon. Arvostelu muodostuu kolmesta osa-alueesta: maku 60, ulkonäkö 20 ja innovatiivisuus 20 pistettä. Lisäksi yleisö äänestää www.tamperrada.fi/pintxokilpailu nettisivulla oman suosikkinsa.

Tuomaristona vuonna 2016 toimivat Chaîne des Rôtisseurs -järjestön Tampereen vouti Mikko Reinikka ja Vice-Conseiller Gastronomique Marko Alenius sekä Pirkanmaan Keittiömestareiden puheenjohtaja Ari Myllyniemi.

Mikko Reinikka
040 5669 504 tai 040 5669 504