Vuoden 2022 Visit Tampere Award -palkinto Nokia Arenalle

Vuosittainen Visit Tampere Award jaetaan ansioituneelle matkailutoimijalle, joka on edistänyt ja kehittänyt toiminnallaan matkailu‐, tapahtuma‐ ja elämystoimialaa. Tänä vuonna palkinto myönnettiin yritykselle, joka on rohkeasti ja aktiivisesti suunnannut kansainvälisille markkinoille.
Nokia Arenan toimitusjohtaja Marko Hurme vastaanotti palkinnon Visit Festivaleilla. Kuva Laura Vanzo, Visit Tampere

Nokia Arena palkittiin tiistaina 22.11.2022 Visit Tampere Award -palkinnolla Visit Festivaleilla Original Sokos Hotel Ilveksessä. Palkinto jaettiin nyt viidennen kerran ja se on arvoltaan 5000 euroa.

– Nokia Arena on osoittanut olevansa merkittävä, vetovoimainen ja suorituskykyinen paikka, jossa järjestetään maailmanluokan kansainvälisiä tapahtumia. Haasteellisesta toimintaympäristöstä huolimatta se on jo nyt vakiinnuttanut paikkansa tapahtumapaikkojen ykkösluokassa, kertoo Visit Tampereen hallituksen puheenjohtaja Harri Airaksinen palkitsemisen perusteista.

Joulukuussa 2021 avattu Nokia Arena on tuonut Tampereelle merkittävää kansainvälistä medianäkyvyyttä ja sen lavalla sekä jäällä on nähty useita kansainvälisiä tähtiä.

– On hienoa, että saimme paljon hyviä ehdotuksia palkinnon saajaksi. Tahdomme Visit Tampereessa kannustaa yrityksiä lähtemään kansainvälistymisen polulle ja autamme heitä siinä monin tavoin. Kasvua saamme ainoastaan kansainvälistymällä, tähdentää Visit Tampereen toimitusjohtaja Jari Ahjoharju.

Palkinnon saaja valittiin viimevuotiseen tapaan Visit Tampereen ja yritysten yhteistyöllä. Yritykset saivat ehdottaa palkinnon saajaksi Tampereen seudulla toimivaa matkailu- ja tapahtuma-alan yritystä. Ehdolla olivat Nokia Arenan lisäksi Finlaysonin alue, Laukon kartano ja Seikkailuapinat. Lopullisen päätöksen palkinnon saajasta teki Visit Tampere Oy:n hallitus.

– Haluan kiittää lämpimästi tästä saamastamme huomionosoituksesta. Nokia Arena tukee toiminnallaan laajasti kaikkia alan toimijoita ja toimimme veturina sekä seudun kansallisille että kansainvälisille vieraille. Jatkamme tulevaisuudessakin työtä saadaksemme Tampereelle monipuolisia suurtuotantoja. Onnistuakseen tämä kaikki vaatii laajasti yhteistyötä sekä paikallisten että alan ulkopuolisten toimijoiden kesken, Nokia Arenan toimitusjohtaja Marko Hurme.

Aiemmin Visit tampere Awardin ovat saaneet:

2018 Veikko Niskavaara / Rajaportin sauna, Ville Virkki / Tullin Sauna
2019 Karoliina Laitinen / Villipihlaja
2020 Heikki Närvänen / Amazing City Oy
2021 Pirkanmaan festivaalit ry

Marko Hurme
toimitusjohtaja, Nokia Arena
marko.hurme@areenatampere.fi

Palkinnon jakoivat Visit Tampereen toimitusjohtaja Jari Ahjoharju, Visit Tampereen haliltuksen varapuheenjohtaja Kaija Holli ja Visit Tampereen hallituksen puheenjohtaja Harri Airaksinen. Kuva: Laura Vanzo, Visit Tampere
Kuva: Laura Vanzo, Visit Tampere