Vuoden nuori yrittäjä -kilpailuun ennätysmäärä ilmiantoja

Vuoden Nuori yrittäjä 2018 -kilpailuun tehtiin ennätysmäärä ilmiantoja, peräti 261. Voittajat palkitaan elokuussa.

Suomen Yrittäjien Vuoden nuori yrittäjä -kilpailu on maamme arvostetuin nuorille suunnattu yrittäjäkilpailu. Palkinto vertaisarvostukseen perustuva yrittäjiltä yrittäjille annettava tunnustus. Kilpailussa painotetaan yritystoiminnan ansioita.

Nyt jo kolmatta kertaa kuka tahansa saattoi ehdottaa voittajaa. Kilpailuun ilmoitettiin ennätysmäärä, 261 alle 35-vuotiasta yrittäjää eri puolilta Suomea.

- Ennätyksellinen määrä ilmiantoja kertoo sen, että nuorten yrittäjien kovaa työtä ja omistautumista osataan arvostaa joka vuosi enemmän, verkostopäällikkö Aicha Manai Suomen Yrittäjistä iloitsee.

- On ilo huomata, kuinka erilaisia toimialoja voittajaehdokkaat edustavat ja kuinka monimuotoinen joukko nuoret yrittäjät todella ovat! Ensi vuonna mennään vielä isoimmilla luvuilla!

Ilmiannot välitettiin tiedoksi Suomen Yrittäjien jäsenyhdistyksille, jotka ottavat ne huomioon virallisessa ehdokasasettelussaan.

Vuonna 2017 kilpailun voitti Takuullecom Oy:n Niklas Nukari Oulusta.

Voittaja julki elokuussa Get Together -tapahtumassa

Kilpailu jakautuu alueellisiin alkukilpailuihin, joissa ratkaistaan Suomen Yrittäjien aluejärjestöjen Vuoden nuoret yrittäjät, sekä valtakunnalliseen loppukilpailuun, johon osallistuvat aluetason voittajat sekä Suomen Yrittäjien toimialajärjestöjen esittämät ehdokkaat.

Loppukilpailun finalisteiksi valitaan viisi parasta ehdokasta. Valtakunnan Vuoden nuori yrittäjä paljastetaan Nuorten Yrittäjien Get Together -päätapahtumassa Hyvinkäällä 24.8.2018.

Yrittäjät valitsevat, voittajakolmikko palkitaan 30 000 eurolla

Voittajat valitsee raati, johon kuuluvat:

yrittäjä Niklas Nukari, Takuullecom Oy, vuoden 2017 voittaja

yrittäjä Saimi Hoyer, Hotelli Punkaharju

yrittäjä Leo Kadieff, Nuorten Yrittäjien johtoryhmä

yrittäjä Anna Perho

yrittäjä Kati Rauhaniemi, Business&Marketing Dot Oy

Sam Nieminen, SGN Group Oy (Yksityisyrittäjäin Säätiön edustaja)

digi- ja koulutusasioiden päällikkö Joonas Mikkilä, Suomen Yrittäjät

Yksityisyrittäjäin Säätiö tukee valtakunnallisen kilpailun kolmen parhaan palkitsemista yhteensä 30 000 euron suuruisella summalla. Alueellisten alkukilpailujen voittajien palkitsemiseen säätiö osoittaa 1 500 euron suuruisen tuen kullekin alueelle.

verkostopäällikkö Aicha Manai, Suomen Yrittäjät, p. 044 555 3220, aicha.manai@yrittajat.fi

Suomen Yrittäjät on jäsenmäärältään elinkeinoelämän suurin, 115 000 jäsenyrityksen keskusjärjestö, joka ajaa Suomen pienten ja keskisuurten yritysten asiaa. Jäsenyrityksistä 50 000 on työnantajayrittäjiä. Ne työllistävät yrittäjät mukaan lukien noin 660 000 henkilöä. Työllistämisluku perustuu vuonna 2018 yhdessä Tilastokeskuksen kanssa tehtyyn laskelmaan. Yrittäjäjärjestön toiminta rakentuu lähes 400 paikallisyhdistyksestä, 20 aluejärjestöstä ja 62 toimialajärjestöstä. Lisätietoa: www.yrittajat.fi.

//////////////////////// EMBARGO 20.10. KLO 19.45  /////////////////////////////// Valtakunnalliset yrittäjäpalkinnot Beautyhair Sirpa Mansnerille, Elcoline Groupille, Finnfoamille, Lyytille ja Nordic Business Groupille20.10.2018 19:45Tiedote

Beautyhair Sirpa Mansner Oy Helsingistä, Elcoline Group Oy Savosta, Finnfoam Oy ja Lyyti Oy Varsinais-Suomesta ja Nordic Business Group Oy Keski-Suomesta palkittiin Valtakunnallisella yrittäjäpalkinnolla. Palkinnot jaettiin Suomen Yrittäjien vuoden päätapahtumassa, Valtakunnallisilla yrittäjäpäivillä Turussa.

Företagarna i Finland har valt Finland, väx! till sitt valtema.19.10.2018 11:43Tiedote

Företagarna i Finland vill att 2020-talet ska bli tillväxtens årtionde. Utan en hållbar tillväxt är det omöjligt att höja sysselsättningsgraden till 80 procent. En hög sysselsättningsgrad är en förutsättning för att Finland på 2020-talet ska klara av vårdbehoven som den åldrande befolkningen medför samt klara av att satsa på utbildning, miljöskydd, försvaret och annan samhällsutveckling.

Yrittäjien liittokokous: Kansanvaltaa pitää kunnioittaa19.10.2018 11:24Tiedote

Suomen Yrittäjät on pettynyt siihen, että ammattiliitot jatkavat työtaisteluaan pienten yritysten henkilöperusteisen irtisanomisen keventämistä vastaan, vaikka eduskunnan enemmistö antoi hankkeelle tukensa keskiviikkona tiedonantoäänestyksessä. - Ay-liike taistelee nyt eduskunnan tahtoa vastaan, puheenjohtaja Jyrki Mäkynen sanoo. Yrittäjät kannustaa vastatoimena yrittäjiä lopettamaan ay-liittojen jäsenmaksuperinnän ja hallitusta ryhtymään toimenpiteisiin poliittisten lakkojen rajoittamiseksi.