Suunnittelu- ja konsultointiyritykset SKOL ry

Vuoden nuorta konsulttia innostavat suunnittelu- ja konsultointialan monipuoliset tehtävät ja mahdollisuus vaikuttaa

Suunnittelu- ja konsultointialan toimialajärjestö SKOLin syysseminaarissa 24.11. julkistettiin Vuoden nuori konsultti 2022 -kilpailun tulokset. Vuoden nuoreksi konsultiksi 2022 nimettiin prosessisuunnittelija Viktoria Virolainen Swecolta. Kilpailun kunniamaininnan saivat Santeri Tammi Rambollilta ja Tiina Aalto Rejlersiltä.

Vuoden nuori konsultti 2022 kilpailun voittaja Viktoria Virolainen palkittiin 4000 euron arvoisella tunnustuspalkkiolla. Kilpailussa kunniamaininnan saaneet kilpailijat Santeri Tammi ja Tiina Aalto palkittiin 2000 euron arvoisilla tunnustuspalkkioilla.

Vuoden nuoreksi konsultiksi 2022 nimettyä Virolaista kiinnostaa suunnittelu- ja konsultointialassa monipuoliset tehtävät sekä mahdollisuudet vaikuttaa konkreettisesti moniin yhteiskuntamme osa-alueisiin. Myös työt vaihtuvien asiakkaiden ja heidän erilaisten haasteiden parissa kiehtovat Virolaista.

– Minua inspiroi se, että pääsen konsulttina mukaan tosi moniin erilaisiin projekteihin. Pystyn vaikuttamaan laaja-alaisesti teollisuuden ympäristövaikutuksiin ja turvallisuuteen. Lisäksi minua innostaa se, että saan olla mukana monissa tulevaisuuden hankkeissa, kuten vety- ja akkukemikaalihankkeissa, joilla voidaan edistää muun muassa liikenteen sähköistymistä.

Palkittujen kilpailua varten tekemissä esittelyvideoissa nousi esiin työn konkreettisuus merkittävien ratkaisujen kehittäjänä, monipuolisuus sekä jatkuvan kehittymisen mahdollisuudet.

Suunnittelu- ja konsultointialan yritysten toimialajärjestö SKOLin jäsenyrityksillä oli syksyn 2022 aikana mahdollisuus nimetä lahjakkaita nuoria kesätyöntekijöitä, harjoittelijoita tai opinnäytetyöntekijöitä mukaan SKOLin Vuoden nuori konsultti 2022 -kilpailuun. Kilpailun tavoitteena oli tuoda esille suunnittelu- ja konsultointialaa opiskelevien nuorten osaamista, alan monimuotoisuutta sekä jakaa tunnustusta innovatiivisille ja lahjakkaille nuorille osaajille. Kilpailun avulla haluttiin tuoda esille myös SKOLin jäsenten tekemää tärkeää mentorointityötä alan opiskelijoiden parissa.

Ensimmäisen karsintakierroksen jälkeen kilpailussa jatkoon päässeet 10 parasta kilpailijaa saivat SKOLin tarjoaman esiintymisvalmennuksen ja heistä kuvattiin esittelyvideot nettiäänestystä varten. Esittelyvideoissa nuoret pääsivät kertomaan, mikä heitä alalla inspiroi, miten he haluaisivat alaa tulevaisuudessa kehittää ja minkälaiset haasteet heitä motivoivat.

Lisätietoja:
Noora Kuparinen
Asiantuntija, SKOL ry
noora.kuparinen@teknologiateollisuus.fi

Suunnittelu- ja konsultointiyritykset SKOL ry

SKOL ry on suunnittelu- ja konsultointialan yritysten toimialajärjestö. Edistämme hyvää suomalaista suunnittelua ja konsultointia, joka ratkaisee yhteiskunnan ja elinkeinoelämän merkittäviä tulevaisuuden haasteita. SKOLiin kuuluu yli 140 yritystä, jotka työllistävät noin 20 000 henkeä.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta Suunnittelu- ja konsultointiyritykset SKOL ry