Vuoden parhaat yrittäjäyhdistykset palkittiin

Vimpelin, Mustasaaren, Kemin ja Porin Yrittäjät palkittiin Suomen Yrittäjien vuoden 2017 parhaina paikallisyhdistyksinä. Vuoden 2017 toimialajärjestö on Lääkäripalveluyritykset. Uusissa palkintokategorioissa palkittiin Lempäälän Yrittäjät Vuoden tekijänä, Jyvässeudun Yrittäjät Vuoden vaikuttajana ja Lappeenrannan Yrittäjät Vuoden viestijänä.

Vuoden 2017 parhaat yrittäjäyhdistykset palkittiin Suomen Yrittäjien Puheenjohtajapäivillä Helsingissä myöhään lauanta-iltana 3.2.2018. Kuva: Jari Lammassaari

Vimpelin Yrittäjät uudistui määrätietoisesti

Pienimpien, alle sadan jäsenyrityksen sarjan voitti Vimpelin Yrittäjät Etelä-Pohjanmaalta. Se on uudistanut toimintaansa määrätietoisesti ja strategisesti avoimemmaksi ja näkyvämmäksi yrittäjille ja kuntalaisille. Facebook ja videot on otettu tiiviiksi osaksi viestintä. Pitkäjänteinen työ näkyy jäsenmäärän kasvuna ja uusina luottamushenkilöinä.

Mustasaaren Yrittäjät auttaa verkostoitumaan

Alle kahdensadan jäsenyrityksen sarjan voittaja Mustasaaren Yrittäjät Rannikko-Pohjanmaalta on kasvanut hieman yli 70 jäsenestä yli sataan jäseneen. Yhdistys on panostanut ennen kaikkea verkostoitumiseen ja käyttää ennakkoluulottomasta hyväkseen eri viestintämenetelmiä kummallakin kotimaisella kielellä.

Kemin Yrittäjät elinkeinoelämän linkki

Alle 500 jäsenyhdistyksen sarjan voitti Kemin Yrittäjät Lapista. Yhdistys on nostanut merkittävästi profiiliaan elinkeinoelämän vaikuttajaa Kemissä. Yhdistys toimii yhdyssiteenä yrittäjien ja kiinalaisen Kaidi Finland Oy:n välillä, kun kartoitetaan tulevan biojalostamon alihankintatarpeita.

Porin Yrittäjät ottaa vahvasti kantaa

Suurimpien, yli viidensadan jäsenyrityksen sarjan voitti Porin Yrittäjät Satakunnasta. Se kasvatti jäsenmääräänsä vuonna 2017 yli 40 jäsenellä. Yhdistys ottaa rohkeasti kantaa yrittäjiä koskeviin kysymyksiin ja nostaa niiden yleiseen keskusteluun. Esimerkiksi kivijalkakauppojen yhtiövastikkeista uutisoi sekä Satakunnan Kansa, Radio Pori että YLE Pori puheenjohtajan mielipidekirjoituksen jälkeen.

Lempäälän Yrittäjät on Vuoden tekijä

Pirkanmaalainen Lempäälän Yrittäjät palkittiin vuoden tekijänä. Lempäälässä yrittäjäyhdistys on perustanut Ideahuoneen, joka tarjoaa konkreettista hyötyä jäsenyrittäjille. Yrittäjiä yhteen kokoava ja uudentyyppisiin tilaisuuksiin ja verkostoitumiseen suunniteltu tila vastaa oivaltavasti alan haasteisiin.

Jyvässeudun Yrittäjät vaikutti vahvimmin

Vuoden vaikuttajana palkittiin Jyvässeudun Yrittäjät Keski-Suomesta. Yhdistyksen vaikuttamistyö yhdessä kunnan muiden yrittäjäyhdistysten kanssa on määrätietoista ja konkreettisesta - tulokset näkyvät muun muassa kunnan yritysvaikutusten arvioinnissa. Vaikuttamisen jatkuvuus varmistetaan kouluttamalla valtuutettuja systemaattisesti.

Lappeenrannan Yrittäjät vakuutti viestinnällään

Lappeenrannan Yrittäjät Etelä-Karjalasta sai Vuoden viestijä -palkinnon. Jäsenyrittäjien arjesta kertova Kipinän hetki -video nousi ilmiöksi ja Lisäsi Lappeenrannan Yrittäjien näkyvyyttä. Vahva panostus sosiaaliseen mediaan houkutteli tapahtumiin mukaan uusia ja nuoria yrittäjiä.

Vuoden toimialajärjestö Lääkäripalveluyritykset vaikutti keskeisesti sote-uudistukseen

Vuoden toimialajärjestönä palkittiin Lääkäripalveluyritykset. Se on ollut keskeisesti mukana vaikuttamassa sosiaali- ja terveyspalvelu-uudistukseen. Yhteistyöhön Suomen Yrittäjien ja muiden toimialajärjestöjen kanssa LPY on tuonut oman vahvan osaamisensa.

Suomen Yrittäjillä on 393 paikallisyhdistystä ja 62 toimialajärjestöä, joiden joukosta voittajat valittiin. Palkinnot jaettiin yrittäjäjärjestön Puheenjohtajapäivillä Helsingissä lauantai-iltana.

kenttäjohtaja Mari Kokko, Suomen Yrittäjät, p. 040 521 2124, mari.kokko@yrittajat.fi
järjestöjohtaja Hanna Hietala, Suomen Yrittäjät, p. 041 544 9500, hanna.hietala@yrittajat.fi
toimialapäällikkö Mika Hämeenniemi, Suomen Yrittäjät, p. 050 372 4804, mika.hameenniemi@yrittajat.fi

Vimpelin Yrittäjien puheenjohtaja Susanna Korkiatupa sai Vuoden paras alle sadan jäsenyrityksen paikallisyhdistys -palkinnon Suomen Yrittäjien varapuheenjohtajilta Nina Rasolalta ja Jaakko Männistöltä. Kuva: Jari Lammassaari.
Mustasaaren Yrittäjien puheenjohtaja Maria Norrlin-Asplund tuuletti voittoa. Suomen Yrittäjien varapuheenjohtajat Nina Rasola ja Jaakko Männistö onnittelivat. Kuva: Jari Lammassaari.
Kemin Yrittäjien puheenjohtaja Tuomo Jäärni oli onnellinen voitosta. Kuva: Jari Lammassaari.
Porin Yrittäjien sihteeri Nina Huhtamäki, varapuheenjohtajat Jukka Hurrila ja Niina Etelätalo-Niemi ja oikealla takana puheenjohtaja Jari Taimi juhlivat voittoa. Kuva: Jari Lammassaari.
Lempäälän Yrittäjien Heikki Hakanen, Pauliina Mäkelä ja Ismo Paananen riemuitsivat Vuoden tekijä -palkinnosta, jonka jakoivat Suomen Yrittäjien varapuheenjohtajat Carita Orlando ja Jaakko Männistö. Kuva: Jari Lammassaari.
Jyvässeudun Yrittäjien puheenjohtajisto Päivi Leminen, Seija Kiiskilä ja Minna Koivuniemi voittotunnelmissa Suomen Yrittäjien varapuheenjohtajien Carita Orlandon ja Jaakko Männistön kanssa. Kuva: Jari Lammassaari.
Vuoden viestijä -palkinto lämmitti Etelä-Karjalan Yrittäjien puheenjohtajan Minna Kokin ja Lappeenrannan Yrittäjien puheenjohtajan Sami Hännisen mieltä. Suomen Yrittäjien varapuheenjohtajat Carita Orlando ja Jaakko Männistö onnittelivat. Kuva: Jari Lammassaari
Lääkäripalveluyritysten Carola Valkama ja Ismo Partanen saivat Vuoden toimialajärjestö -palkinnon Suomen Yrittäjien varapuheenjohtajilta Carita Orlandolta ja Nina Rasolalta. Kuvan otti Jari Lammassaari

Suomen Yrittäjät on jäsenmäärältään elinkeinoelämän suurin, 115 000 jäsenyrityksen keskusjärjestö, joka ajaa Suomen pienten ja keskisuurten yritysten asiaa. Jäsenyrityksistä 50 000 on työnantajayrittäjiä. Ne työllistävät yrittäjät mukaan lukien noin 660 000 henkilöä. Työllistämisluku perustuu vuonna 2018 yhdessä Tilastokeskuksen kanssa tehtyyn laskelmaan. Yrittäjäjärjestön toiminta rakentuu lähes 400 paikallisyhdistyksestä, 20 aluejärjestöstä ja 62 toimialajärjestöstä. Lisätietoa: www.yrittajat.fi.

//////////////////////// EMBARGO 20.10. KLO 19.45  /////////////////////////////// Valtakunnalliset yrittäjäpalkinnot Beautyhair Sirpa Mansnerille, Elcoline Groupille, Finnfoamille, Lyytille ja Nordic Business Groupille20.10.2018 19:45Tiedote

Beautyhair Sirpa Mansner Oy Helsingistä, Elcoline Group Oy Savosta, Finnfoam Oy ja Lyyti Oy Varsinais-Suomesta ja Nordic Business Group Oy Keski-Suomesta palkittiin Valtakunnallisella yrittäjäpalkinnolla. Palkinnot jaettiin Suomen Yrittäjien vuoden päätapahtumassa, Valtakunnallisilla yrittäjäpäivillä Turussa.

Företagarna i Finland har valt Finland, väx! till sitt valtema.19.10.2018 11:43Tiedote

Företagarna i Finland vill att 2020-talet ska bli tillväxtens årtionde. Utan en hållbar tillväxt är det omöjligt att höja sysselsättningsgraden till 80 procent. En hög sysselsättningsgrad är en förutsättning för att Finland på 2020-talet ska klara av vårdbehoven som den åldrande befolkningen medför samt klara av att satsa på utbildning, miljöskydd, försvaret och annan samhällsutveckling.

Yrittäjien liittokokous: Kansanvaltaa pitää kunnioittaa19.10.2018 11:24Tiedote

Suomen Yrittäjät on pettynyt siihen, että ammattiliitot jatkavat työtaisteluaan pienten yritysten henkilöperusteisen irtisanomisen keventämistä vastaan, vaikka eduskunnan enemmistö antoi hankkeelle tukensa keskiviikkona tiedonantoäänestyksessä. - Ay-liike taistelee nyt eduskunnan tahtoa vastaan, puheenjohtaja Jyrki Mäkynen sanoo. Yrittäjät kannustaa vastatoimena yrittäjiä lopettamaan ay-liittojen jäsenmaksuperinnän ja hallitusta ryhtymään toimenpiteisiin poliittisten lakkojen rajoittamiseksi.