Vuoden parhaimmat radiojuontajat ja -ohjelmat valitaan nyt – yleisöäänestys käynnistyi tänään

Radioalan perinteikäs ja samalla Suomen suurin yleisöäänestys käynnistyi tänään. Suomalaiset radion kuuntelijat valitsevat vuoden suosikkijuontajansa ja -ohjelmansa RadioGaalan äänestyksessä, joka on käynnissä 7.3.2021 asti. Valtakunnalliset ja paikalliset yleisön radiosuosikit palkitaan virtuaalisessa RadioGaala-tapahtumassa maaliskuun 26. päivänä.

RadioGaalan äänestys on  käynnissä 15.2.-7.3.
RadioGaalan äänestys on käynnissä 15.2.-7.3.

Radio on koronapandemiasta huolimatta säilyttänyt asemansa suomalaisten sydämissä. Tuoreiden Finnpanelin lukujen mukaan 4,4 miljoonaa suomalaista kuunteli radiota viikoittain vuoden 2020 aikana. Radiojuontajista ja -ohjelmista tuli suomalaisten etätyöntekijöiden ystäviä ja nyt kuuntelijat pääsevät äänestämään heistä omat suosikkinsa valtakunnallisesti ja paikallisesti. Äänestys tapahtuu osoitteessa www.radiogaala.fi.

RadioGaalan vuosittainen äänestys on äänimäärissä Suomen suosituin yleisöäänestys. Vuoden 2020 äänestyksessä annettiin 110 000 ääntä kahdessa eri kategoriassa.

”Radiota tehdään kuuntelijoille, ja siksi monelle radion tekijälle yleisön palaute on tärkein osoitus onnistumisesta. Menestys RadioGaalan yleisöäänestyksessä merkitseekin monelle tekijälle enemmän kuin mikään muu”, kommentoi Stefan Möller, RadioMedian toimitusjohtaja. ”Monien tutkimustemme mukaan radion kuuntelijat kokevat, että juontajat ja radio ylipäätään ovat heille läheisiä arjen ystäviä. On jälleen mielenkiintoista nähdä ovatko suomalaiset radion kuuntelijat löytäneet uusia radioystäviä vuoden aikana.”

RadioGaalan yleisöäänestyksen voittajat sekä radiotoimialan RadioAwards-palkinnot jaetaan virtuaalisessa RadioGaala-tapahtumassa 26.3.2021.

Lisätietoja ja äänestäminen: www.radiogaala.fi

RadioMedia on kaupallisten radioiden kattojärjestö, johon kuuluvat lähes kaikki suomalaiset kaupalliset radioasemat. RadioMedia vastaa radiotoimialan edunvalvonnasta, tutkimus- ja tietopalveluista, koulutuksesta sekä markkinoinnista. RadioMedia järjestää alan tärkeimmät kilpailut ja tapahtumat, kuten RadioGaalan ja Kaiku-radiomainoskilpailun. Kaupallisia radiokanavia kuuntelee viikoittain 3,7 miljoonaa suomalaista.

Inka Luomanmäki, projektipäällikkö, RadioMedia, 040 165 7010, inka.luomanmaki@radiomedia.fi

Stefan Möller, toimitusjohtaja, RadioMedia, 0400 508 877, stefan.moller@radiomedia.fi

RadioGaalan äänestys on  käynnissä 15.2.-7.3.
RadioGaalan äänestys on käynnissä 15.2.-7.3.

RadioGaalassa palkittiin poikkeusvuoden parhaat radiotekijät ja -teot sekä yleisön radiosuosikit – katso kaikki voittajat26.3.2021 19:50:35 EET | Tiedote

Radiovuosi huipentui tänään RadioGaala-tapahtumaan, jossa palkittiin alan ansiokkaimmat teot ja tekijät sekä julkistettiin vuoden radiojuontajat ja radio-ohjelmat. Vuoden valtakunnalliseksi radioksi valittiin Radio Rock ja paikallisen radion tittelin pokkasi Radio 957. Yleisöäänestyksen valtakunnallisessa kategoriassa tutut nimet pitivät pintansa: Jaajo Linnonmaa valittiin jo 10. kerran vuoden radiojuontajaksi ja Aamulypsyn vuodesta 2014 alkanut voittoputki ei katkennut tänäkään vuonna.

Kaiku-radiomainoskilpailun Grand Prix -työssä synnytään uudelleen – Pohjola Vakuutuksen Markku ja Johannes voittoon25.3.2021 16:20:27 EET | Tiedote

Vuosittaisen radiomainoskilpailu Kaikun voittajat palkittiin tänään virtuaalisessa KaikuGaalassa. RadioMedia ry:n järjestämässä kilpailussa kruunattiin koronavuoden parhaat radiomainokset kahdeksassa kategoriassa sekä valittiin vuoden toimistot. Kilpailun Grand Prix -palkinto jaettiin Pohjola Vakuutuksen Markku ja Johannes -mainossarjalle.

Equinixin vuosittainen markkinakatsaus paljastaa miten koroviruspandemia vauhdittaa digitaalistumista13.10.2020 11:00:08 EEST | Tiedote