Vuoden Putkiremontti 2017 palkinto Assemblinille ja kumppaneille

Helsinkiläiseen As Oy Säästökannakseen toteutettu putkiremontti on valittu Vuoden Putkiremontti 2017- palkinnon voittajaksi. Kohteen urakoinnista vastasi Assemblin.

Tuomaristo kiinnitti kohteessa huomiota muun muassa asiakaspalautteisiin, joissa asukkaat ja osakkaat nostivat esille tyytyväisyytensä remontin aikaiseen toimintaan ja sen lopputuloksiin. Jatkuva viestintä, tiedottaminen ja läpinäkyvyys ovat avainasemassa mittavissa, asukkaiden normaalielämää tilapäisesti haittaavissa remonteissa.

- Putkiremonttien keskiössä ovat asukkaat, joten asukastyöllä on kaikissa projekteissa vaikutuksensa projektin sujuvuuteen. Asukkailta tulevien viestien kulkeminen projektiorganisaation läpi on tärkeää, jotta lopputulos vastaa toiveita.  Tämä on mahdollista, kun tavoite on kaikilla osallistujilla sama: asukkaan huomioiva ja aikataulussa läpi viety putkiremontti. As Oy Säästökannaksen projektista on mainittava erityisesti myös taloyhtiön tekemä ennakkotyö ja asukkaiden oma panos, jotka edesauttoivat putkiremontin onnistumista, toteaa Assemblinin projektikoordinaattori Tuulianna Hentilä.

As Oy Säästökannaksen linjasaneeraus oli laajamittainen ja siihen mahtui monenlaisia tilanteita, jotka ratkaistiin osakkaiden kanssa yhteistyössä ja nopeasti reagoiden. Pitkäkestoinen yli 300 sadan asunnon ja 10 talon saneeraus eteni koko projektin ajan suunnitellusti ja se saatettiin loppuun ennalta ilmoitetussa aikataulussa sekä huoneistojen että koko saneerauksen osalta. Saneerauksessa pääpaino oli asuntojen märkätiloissa ja siihen liittyvässä tekniikan uusimisessa. Yleisissä tiloissa mm. saunaosastot uusittiin ja saneerattiin vesi-, viemäri ja sähkölaitteita. Pohjaviemärit saneerattiin sukitusmenetelmällä.

Jaetun ykkössijan As Oy Säästökannaksen kanssa saavutti As Oy Keinutie 7 ja As Oy Keinutie 9 yhteishanke. Lisäksi kunniamaininnan sai As Oy Kivisaarentie. Palkinnon luovutti AKHA ry:n tuomaristo, jonka puheenjohtajana toimii DI Arto Krootila.

Tilaaja: Asunto Oy Säästökannas
Isännöitsijä: Jarmo Mäkinen, Vuo-Kiinteistöpalvelut Oy ISA
Urakoitsija: Assemblin Oy
Suunnittelija: Annika Kraft, Optiplan Oy
Projektijohtaja: Sebastian Nordström, Rakennuttajatoimisto Valvontakonsultit Oy

Arto Kuhna
Aluejohtaja Etelä-Suomi
arto.kuhna@assemblin.fi

Ansatie 3:ssa panostetaan kiinteistön olosuhteisiin ja energiatehokkuuteen21.5.2018 08:32Tiedote

KOy Ansatie 3 on vuonna 1980 rakennettu teollisuus- ja toimistokäytössä oleva kiinteistö Kehä 3 varrella Vantaalla. Kiinteistöön toteutetaan mittavaa energiatehokkuushanketta, jossa modernisoidaan kohteen taloteknisiä järjestelmiä kuten kiinteistöautomaatiojärjestelmää, ilmanvaihtojärjestelmää sekä valaistusta. Assemblin on kohteeseen toteutettavan palvelupaketin päätoteuttaja. Nyt sinä pääset tutustumaan, miten työmaamme etenee ja mitä kaikkea energiatehokkuushanke pitää sisällään.