Vuoden Puutavarakauppias on STARKin Seppo Kouvonen

Starkin Seppo Kouvonen valittiin valtakunnallisilla Puumarkkinapäivillä 2.11. Vuoden Puutavarakauppiaaksi. Valinnan suoritti Suomen Puutavara- ja Rakennustarvikekauppiasyhdistys SPY ry jo 23. kertaa. Valintakriteereissä painotettiin Kouvosen pitkää ja ansiokasta uraa puutuotekaupassa.

Vuoden puutavarakauppias 2018 on Seppo Kouvonen Starkista.

- Oli hienoa kuulla valinnasta. Olemme ylpeitä Starkin vahvasta alan osaamisesta, ja Seppo Kouvonen edustaa tuota osaamista ”viimeistä puun syytä myöten”. Kouvonen on tehnyt 20 vuoden uran Starkissa, toimien tuona aikana aktiivisesti puutuotekaupan kehittämisessä. Hän on hyvin verkostoitunut ja tuntee sidosryhmät toimitusketjun alkupäästä asiakkaisiin saakka”, toteaa Starkin toimitusjohtaja Harri Päiväniemi.

Kouvonen on koulutukseltaan puuinsinööri ja työskennellyt Starkissa vuodesta 1999 lähtien, toimien puutuotekaupan kehittämisessä. Tällä hetkellä hän vastaa STARK Suomen lisäksi STARKGroupin puukaupan ostoista Ruotsiin ja Tanskan maayhtiöiden ketjuihin Senior Sourcing Managerin tehtävässä.

- Stark on Suomen suurin puu- ja levytuotteiden tukku- ja vähittäismyyntiliike. Pidän urani eräänä tärkeimpänä jaksona aikaa, jona hyvällä suunnittelulla ja systemaattisella, pitkäjänteisellä työllä haimme puukaupan johtajuutta Suomen markkinoilla, ja saavutimme sen vuonna 2012. Puukeskuksen oston jälkeen puutavarakaupan osuus koko STARK Suomen liikevaihdosta kasvoi tietysti vielä entisestään, kertoo Kouvonen.

Puurakentaminen on nyt hyvässä nosteessa. Puussa rakennusmateriaalina on paljon erilaisia käyttökohteita. Se on monikäyttöinen ja lämmin, täysin kierrätettävä materiaali. Asiakkaiden tarpeiden muuttumisen myötä kaupan on kuitenkin arvioitava, miten se tuottaa puurakentamisen kasvusta lisäarvoa.

- Näen digitaalisen verkkokaupan kehittämisen eräänä lähivuosien suurimmista mahdollisuuksista alalla. Puutavarakaupan pitää luoda yhdessä eri toimijoiden kanssa uusia tuotteita ja ratkaisuja, tarjota asiantuntevaa palvelua, sekä laajaa ja laadukasta valikoimaa niin kuluttajille kuin ammattirakentamiseen. Mahdollisuuksia näen tuotevalikoiman kehittämisessä profiililtaan ja pinnoiltaan julkisiin tiloihin helpommin soveltuviksi, toteaa Vuoden Puutavarakauppias 2018.

Harri Päiväniemi

Seppo Kouvonen
Senior Sourcing Manager

STARK on palvellut suomalaisia rakentajia 150 vuotta

STARK Suomi juhlii tänä vuonna 150-vuotista taivaltaan rakennusalan materiaalitoimittajana. Starkin pitkä historia kuvaa yrityksen kehityksen tuontikaupasta monialayhtiöksi ja alan johtavaksi valtakuunnalliseksi rakennusmateriaalien jakelijaksi Suomessa. Juhlavuoden teemana on ”vahva vuodesta 1868”.

Vuoden Puutavarakauppias valittiin tänä vuonna 23. kerran. Palkinnon myöntää Suomen Puutavara- ja Rakennustarvikekauppiasyhdistys SPY ry. Palkinnolla halutaan tehdä tunnetuksi suomalaisen puutavarakaupan asiantuntemusta ja palvelua. Samalla se on henkilökohtainen tunnustus ja palkinto ansiokkaasta kauppiastyöstä puutavarakaupan piirissä. Palkinto on perinteinen osa valtakunnallisen Puumarkkinapäivän ohjelmaa, joka on koonnut puuteollisuuden ja kaupan väen yhteiseen tapahtumaan joka syksy jo 41 kertaa.

Vastuullisessa rakentamisessa valinnat tehdään ympäristö ja ympäröivä asutus huomioiden9.11.2018 15:24Tiedote

Tampereen Kauppakeskus Ratinan rakentamisessa ympäristövastuullisuus oli eräs suunnittelun kulmakiviä. Rakentamisessa tähdättiin vahvasti teknisillä ratkaisuilla myös käytönaikaisen energiankulutuksen vähentämiseen. Ratinan rakennuttaja Sponda hakee kohteelle BREEAM® -ympäristösertifikaattia. STARK toimitti Ratinan Kauppakeskuksen pääurakoitsijalle Aki Hyrkkönen Oy:lle PEFC-sertifioitua sahattua, höylättyä, mitallistettua ja kyllästettyä puutavaraa, Kerto® LVL -kertopuuta sekä vanereita.

STARK Summit18 – huippupuhujien inspiroimana katse tulevaisuudessa12.10.2018 10:37Tiedote

STARK juhlisti 150. juhlavuottaan ammattirakentajan yhteistyökumppanina 10.10. Helsingin Messukeskuksessa pidetyssä STARKSummit18 – seminaarissa, jossa luotiin tärkeimpien yhteistyökumppaneiden ja kansainvälisten huippupuhujien inspiroimana katse tulevaisuuteen. Tapahtuman pääpuhujia olivat Alexander Stubb, Aalto-yliopiston apulaisprofessori Antti Peltokorpi sekä tulevaisuuden ja trendien tutkija Magnus Lindkvist ja panelisteina Metsä Tissuen toimitusjohtaja Esa Kaikkonen sekä Saint Gobain Suomen toimitusjohtaja Olli Nikula. Seminaarin juonsi Baba Lybeck.

STARK nimittää Pasi Korhosen hankintajohtajaksi20.9.2018 14:10Tiedote

Pasi Korhonen on nimitetty 1.10. alkaen STARK Suomen hankintajohtajaksi ja johtoryhmän jäseneksi. Korhonen siirtyy Starkille Eltel Networks Oy:n hankintajohtajan tehtävästä. Hän on aiemmin toiminut kansainvälisissä hankinnan johtotehtävissä mm. Skanskalla, Outokumpu Oyj:ssä, Ruduksella sekä irlantilaisessa rakennustarvikekonserni CRH plc:ssä. Nykyinen osto- ja logistiikkajohtaja Kari Wahlman jatkaa johtoryhmässä logistiikkajohtajana.