Vuoden Rajatieto kirjaksi Gnosis - Löytöretkiä sisimpään itseen

Pentti Tuomisen teos Gnosis - Löytyretkiä (Basam Books 2019) sisimpään itseen on voittanut Ultra-lehden järjestämän Vuoden Rajatieto kilpailun. Yleisöäännistyksen suosikiksi äänestettiin Mika Nikkilän Suomen aavemetsästäjät (Basam Books 2019).

Astrologi Seppo Tanhua valitsi Vuoden Rajatietokirjaksi Pentti Tuomisen teoksen Gnosis - Löytöretkiä sisimpään itseen. - Tässä kirjassa minua kiehtoi erityisesti se valoisa näkökulma, jota tämä kirja tuo uskontojen historiasta, jossa ei ole niin sanottua uskonnollista elementtiä matkassa.

Gnosis - Löytöretkiä sisimpään itseen

Kirja kertoo mystisen alkutiedon (gnosiksen) matkasta muinaisen Egyptin mysteerikouluista Mesopotamian, Intian ja Lähi-idän uskontoihin ja antiikin filosofien ajatteluun sekä esoteeristen veljeskuntien rituaaleihin aina meidän päiviimme saakka. Saamme vastauksen kysymykseen, miksi Jeesuksen opettama gnosis on karsittu Uudesta testamentista. Saamme myös aihetta ihmetellä, miksi suurissa maailmanuskonnoissa kansalle ei kerrota kaikkia niitä vastauksia, joita heidän mystikkonsa ovat löytäneet ihmiskunnan perimmäisiin kysymyksiin. Kirjan päättää sulatteluosuus, jossa palapelin palaset loksahtavat kohdalleen.

Suomen aavemetsästäjät

Oletko sinä kohdannut yliluonnollisia ilmiöitä? Olet tai et, tämä kirja saattaa muuttaa täysin käsityksesi elämästä kuoleman jälkeen. Haluatko tietää mitä tapahtui esimerkiksi Lapinlahden vanhassa mielisairaalassa tai Kytäjän kartanossa? Kirjan mukana pääset niiden ohella myös Hämeen linnan, Hatanpään kartanon ja yli kahdenkymmenen muun paikan tapahtumiin ilman, että joudut itse kokemaan paikan päällä sitä jännitystä ja kauhua, joka kirjassa hyvin nousee esiin. Luettuasi kirjan tiedät käytännönläheisesti, millaista on suomalaisen aavetutkijan elämä.

Tähdistä tippuneet

Tähän kirjaan on koottu suomalaisten kosmisia kokemuksia ufoista ja kohtaamisista
vieraan sivilisaation edustajien kanssa. Kirja kertoo näiden kosmisten kokemusten merkityksestä ja vaikutuksesta kokijalle. Miten kokemukset ovat muuttaneet ajattelua, toimintaa ja uskomuksia. Mitä yhtäläisyyksiä kokemuksilla on ja miten ne ovat vaikuttaneet ihmisen elämään. Kirja tempaa mukaansa myös sellaisen lukijan, jolla ei ole omakohtaisia kokemuksia aiheesta ja antaa vertaistukea kaikille niille, jotka ovat kokeneet jotain selittämätöntä.

Arvostelukappaleet, haastattelupyynnöt:
Pike Hilakari
pike@basambooks.fi

Myynti:
Jarkko Mali
jarkko@basambooks.fi

Helsinkiläinen erikoiskustantamo Basam Books on palannut juurilleen filosofian, kaunokirjallisten klassikkojen, runojen ja suurten hahmojen elämäkertojen pariin. Vanha kunnon Basam Books jatkaa tutulla laadusta tinkimättömällä linjallaan ja kustantamon puikkoihin on palannut yli 20 vuotta alalla toiminut kustannusjohtaja Batu Samaletdin. Jatkossa kustannusohjelmaamme kuuluvat vahvasti myös äänikirjat, tavoitteena on tuoda kaikki Basam Booksin mestariteokset kuunneltavaksi myös äänikirjoina!

"Anssi Ylirönnin syvällinen monitieteellinen teos 'Ajasta iäisyyteen' tarjoaa uudenlaisen katsauksen kuolemaan"11.4.2024 09:18:00 EEST | Tiedote

Anssi Ylirönnin monitieteellinen teos 'Ajasta iäisyyteen' tarjoaa syvällisen katsauksen kuolemaan uusien näkökulmien kautta. Ylirönni yhdistää filosofiaa ja biologiaa etsiessään vastauksia kysymyksiin kuolemasta, elämästä ja tietoisuudesta. Teos tarkastelee kuolemaa osana luonnon kiertokulkua ja ihmisten ohella myös muiden lajien näkökulmasta.

Äänesi, ikuinen viha-rakkaussuhde? Äänikouluttaja Sara Rouvisen uusi teos "Löydä luonnollinen äänesi" rohkaisee vapaaseen ilmaisuun9.4.2024 10:24:35 EEST | Tiedote

Löydä luonnollinen äänesi-teos opastaa lukijan ainutlaatuiselle matkalle äänen maailmaan. Ääni on tärkeä tunneilmaisun ja rentoutumisen väline, ja kirja tarjoaa helpot harjoitukset äänen kehittämiseen ja huoltamiseen. Tekijä Sara Rouvinen on esiintymisen ja äänenkäytön kouluttaja, puheviestinnän FM, laulaja ja esiintyvä artisti. Kirja avaa äänen eri piirteitä ja rohkaisee lauluun, puhumiseen ja vapaaseen ilmaisuun, olitpa sitten esiintyjä, puhetyöntekijä tai muuten vain kiinnostunut äänestäsi. Kirja pitää sisällään myös inspiroivia haastatteluja ihmisten suhteesta omaan ääneen. Kirjassa on haastateltu mm. näyttelijä Sari Havasta, sokeaa laulunopettajaa Riikka Hännistä ja lukuisia muita äänenkäyttäjiä.

"Fasismista ja demokratiasta: George Orwellin upea klassikko herää uudelleen henkiin"5.4.2024 11:22:44 EEST | Tiedote

George Orwellin intohimoinen älykkyys ja vastustus totalitarismia kohtaan heijastuvat uudessa kirjajulkaisussa "Fasismista ja demokratiasta". Kokoelma koostuu 1940-luvun esseistä, joissa Orwell käsittelee sosiaalista epäoikeudenmukaisuutta ja puolustaa demokratiaa. Näiden uudelleen julkaistujen klassikoiden avulla lukijat voivat löytää ajankohtaisia näkökulmia politiikkaan ja yhteiskuntaan.

Yhdessä menestykseen: Matti Nokelan uusi kirja tarjoaa selkeät ohjeet tuloksellisen ja hyvinvoivan työyhteisön rakentamiseen19.3.2024 09:20:00 EET | Tiedote

Uusi kirja pureutuu työhyvinvoinnin ytimeen - kuinka organisaatio voi rakentaa tuloksellisen ja hyvinvoivan työyhteisön? Selkeät ohjeet vastuunottoon omasta hyvinvoinnista ja johtajuudesta, sekä vuorovaikutuksen merkityksestä. Kirjassa esitellään käytännöllinen ryhmädynamiikkamalli kehittämään yksilöiden ja yhteisön menestystä. Matti Nokela - kouluttaja ja työnohjaaja - tuo yli 30 vuoden kokemuksensa kirjaan.