Vuoden rekrytoija ja muut rekrytoinnin parhaat palkitaan jälleen marraskuussa

Rekrytointialan parhaat tekijät ja teot palkitaan neljättä kertaa järjestettävässä Rekrygaalassa 4. marraskuuta.
Rekrygaala palkitsee vuosittain rekrytointialan parhaat teot ja tekijät. Kuva: Fredrik Bäckman / Duunitori

Rekrytointialan parhaat teot ja tekijät saavat jälleen tunnustusta marraskuussa Vanhalla ylioppilastalolla järjestettävässä Rekrygaalassa. Neljättä kertaa järjestettävässä gaalassa palkitaan Vuoden rekrytoija, rekrytointiteko, rekrytointialan kehittäjä, työnantajabrändi sekä Paras rekrytointikampanja.

”Hyvä rekrytointi on taito, jolla on suuri merkitys organisaatioiden kilpailuedun ja kasvun rakentamisessa. Lisäksi se vaikuttaa yksilöihin ja koko yhteiskuntaan. Rekrytoinnin laatua ja arvostusta pitää lisätä, ja siksi Rekrygaala on vakiinnuttanut asemansa alan onnistumisten esiin nostajana”, tapahtumaa järjestävän Duunitorin toimitusjohtaja Thomas Grönholm kommentoi.

Grönholm muistuttaa, että koronapandemian väistyessä laadukkaan rekrytoinnin merkitys kasvaa entisestään.

”Työnantajat kärvistelevät nyt osaajapulan kanssa, minkä vuoksi rekrytoijien työ on entistä tärkeämpää. Talouskasvu alkaa rekrytoinnista: monen organisaation kasvu on kiinni siitä, miten hyvin he pystyvät houkuttelemaan osaavaa työvoimaa.”

Rekrytointialan parhaat palkitaan viidessä kategoriassa

Rekrygaalassa palkitaan vuosittain innovatiivisia tekijöitä sekä mieleenpainuvia ja yhteiskunnallisesti merkittäviä tekoja. Tänä vuonna gaalassa jaetaan palkinnot ja tunnustukset viidessä kategoriassa.

Vuoden rekrytoijaksi voidaan valita henkilö, joka on tehnyt poikkeuksellisen laadukasta ja tuloksellista työtä oman organisaationsa ja/tai asiakkaidensa puolesta edellisten 12 kuukauden aikana. Viime vuonna tittelin nappasi loimaalaisen perheyritys Pemamekin henkilöstöpäällikkö Niina Nurmi.

Vuoden rekrytointiteko voi olla olla mikä tahansa edellisten 12 kuukauden aikana tehty teko, jolla on rekrytoinnin keinoin saatu aikaan myönteisiä vaikutuksia yksilöiden, yhteisöjen tai yhteiskunnan kannalta. Vuonna 2020 palkinnon vei HOK-Elanto ravintola-alan koronarekrytoinneillaan: HOK-Elanto varmisti lähes 800:lle ravintola-alan ammattilaiselle työn myymälöissään ravintoloiden jouduttua sulkemaan ovensa.

Vuoden rekrytointialan kehittäjäksi voidaan valita yhteisö tai yksilö, joka on tehnyt arvokasta työtä rekrytointialan kehittämiseksi edellisten 12 kuukauden aikana. Viime vuonna kategoriassa palkittiin Sanna Järvinen. Järvinen auttoi perustamallaan palvelulla Suomen maatiloja ja puutarhoja löytämään työvoimaa, kun koronakriisi esti ulkomaisen työvoiman saapumisen Suomeen. Samalla Järvinen onnistui tarjoamaan työttömille, lomautetuille ja opiskelijoille mahdollisuuden löytää töitä.

Parhaaksi rekrytointikampanjaksi voidaan valita poikkeuksellisen ansiokas edellisten 12 kuukauden aikana julkaistu rekrytointikampanja, jonka suunnittelussa ja toteutuksessa on käytetty luovuutta. Vuonna 2020 kategorian voitti IT-talo Siili Solutionsin rekryvideo, jossa esiintynyt Mauno-siili sulatti IT-osaajien sydämet ja johti hakemusvyöryyn. Vuoden paras rekrytointikampanja valitaan yleisöäänestyksellä.

Vuoden työnantajabrändin tunnustus on Rekrygaalan tuorein lisäys ja jaetaan tänä vuonna ensimmäisen kerran. Palkinto annetaan työnantajalle, joka on systemaattisesti rakentanut suhdetta omaan kohderyhmäänsä. Palkintoa jaettaessa painotetaan pitkäjänteistä ja strategista työtä erottuvan työnantajabrändin eteen.

Rekrygaala on rekrytointialan ammattilaiset yhteen kokoava tapahtuma, joka palkitsee vuosittain toimialan parhaat teot ja tekijät. Tapahtuman suojelijana toimii työministeri Tuula Haatainen. Lisää tapahtumasta osoitteessa rekrygaala.fi. Tapahtuman järjestää Duunitori Oy.

Niina Nurmi valittiin vuoden rekrytoijaksi 2020. Kuva: Jarkko Relander / Duunitori
vuonna 2020. Kuva: Jarkko Relander / Duunitori
HR-päällikkö Satu Vennala otti vastaan HOK-Elannon Vuoden rekrytointiteon palkinnon vuonna 2020. Kuva: Jarkko Relander / Duunitori
Mauno-siilin tähdittämä rekrytointivideo toi Siili Solutionsille voiton Parhaan rekrytointikampanjan kategoriassa Rekrygaalassa 2020.
Sanna Järvinen palkittiin Vuoden 2020 rekrytointialan kehittäjänä. Kuva: Jarkko Relander / Duunitori
Rekrygaalaa juhlitaan perinteisesti Vanhalla ylioppilastalolla Helsingissä. Kuva vuoden 2019 Rekrygaalasta.