Vuoden turvallisuusjohtaja on SOK:n Antti-Pekka Kuusiluoma

Turvallisuusalan ansioituneelle sekä alan osaamista edistävälle johtajalle jaettavan vuoden turvallisuusjohtaja –palkinnon sai SOK:n hallintopalveluiden ja riskienhallinnan johtaja Antti-Pekka Kuusiluoma. Aalto University Professional Development (Aalto PRO) ja Finnsecurity ry. jakoivat palkinnon nyt viidettä kertaa.

Antti-Pekka Kuusiluoma täyttää valintakriteerit kirkkaasti. Hän on työssään kyennyt vahvistamaan turvallisuustoiminnan strategista asemaa liiketoiminnan tukena. S-ryhmä ei turhaan olekaan keskeinen benchmark-yritys alalle. Vastuullisista tehtävistä huolimatta Kuusiluoma on aina löytänyt aikaa vaikuttaa turvallisuuden asemaan myös organisaationsa ulkopuolella. Suomi on pieni maa ja kiistatta yksi vahvuuksistamme alalla on tiedon ja kokemusten vaihto kollegoiden kesken”, kertoo palkintoraadin jäsen Markku Rajamäki, johtava asiantuntija, Elinkeinoelämän keskusliitto.

”Meidän turvallisuusalan ammattilaisten tehtävänä on auttaa liiketoimintaa varmistamaan, että yrityksen kanssa asioivat asiakkaat ja yrityksessä työskentelevä henkilöstö tuntevat olonsa mahdollisimman turvalliseksi, realiteetit huomioiden. Riskien analysointi on tärkeä turvallisuuden kehittämisen lähtökohta. Keskeistä on, että henkilöstö tuntee ja hallitsee omaan työhönsä liittyvät riskit ja osaa toimia turvallisesti poikkeustilanteissa ja niistä huolimatta”, korostaa Antti-Pekka Kuusiluoma.

Valintakriteereissä painotetaan toimimista vaativassa johtamistehtävässä sekä turvallisuuden hahmottamista laaja-alaisesti ja strategisesti. Lisäksi edellytetään, että valittava henkilö on osoittanut aktiivisuutta turvallisuustoiminnassa ja sen strategisessa vahvistumisessa omassa organisaatiossa ja/tai alalla, ja että hän on panostanut turvallisuusalan osaamisen kehittymiseen Suomessa.

Palkintoraatiin kuuluivat Aalto PRO:n ohjelmajohtaja Anna-Maija Ahonen, Finnsecurity ry:n toiminnanjohtaja Joona Vuorenpää ja puheenjohtaja Juha Härkönen sekä Elinkeinoelämän keskusliiton johtava asiantuntija Markku Rajamäki.

Katso video palkinnonjakotilaisuudesta

Anna-Maija Ahonen
ohjelmajohtaja, Aalto PRO
anna-maija.ahonen@aaltoee.fi

Turvallisuusjohdon koulutusohjelma

Aalto PRO:n Turvallisuusjohdon koulutusohjelma on alalla jo käsite ja korkealle arvostettu. Sen on käynyt jo yli 400 suomalaista turvallisuusammattilaista, jotka arvostavat myös koulutuksessa syntyvää, koko työuran kestävää turvallisuusosaajien verkostoa. Ohjelman valttina on sen kokonaisvaltainen ote turvallisuuden ja johtamisen kehittämisen näkökulmiin.

Financial Times: Aalto Executive MBA:n kokonaistyytyväisyys pohjoismaiden korkein26.10.2020 07:48:49 EETTiedote

Financial Times on arvostanut Aalto Executive MBA -ohjelman jälleen maailman sadan parhaimmistoon tuhansien verrokkien joukosta. FT julkisti ensimmäistä kertaa ohjelmien asiakastyytyväisyyden kokonaisluvun. Aalto EMBA on osallistujatyytyväisyydellä mitattuna pohjoismaiden paras ohjelma ja globaalisti sijalla 14. Ohjelman kokonaissijoitus 88. on neljä sijaa parempi kuin viime vuonna.

Mika Videman liittyy Aalto EE:n neuvonantajaverkostoon20.5.2020 13:52:24 EESTTiedote

Aalto University Executive Education (Aalto EE) on kutsunut Mika Videmanin Senior Advisoriksi. Aalto EE:n asiakkaat hyötyvät Videmanin laajasta kokemuksesta ja monipuolisesta osaamisesta globaaleissa korporaatioissa sekä startup-yrityksissä. Hän on työskennellyt niin myynnin, markkinoinnin kuin kumppanuuksien kehittämisen alueilla. Lisäksi hänellä on pitkä kokemus HR-johdossa Fazer-konsernissa ja Nokia Oyj:ssa.

Financial Times arvioi Aalto EE:n jälleen maailman 50. parhaan joukkoon – erityisesti yritysasiakkaiden sitoutuminen kasvoi11.5.2020 08:29:28 EESTTiedote

Aalto-yliopiston vertailusijat ovat viime vuosina vahvistuneet. Esimerkiksi QS World University Rankings* nosti viime kerralla Aallon 9. sijalle maailmassa alle 50-vuotiaiden yliopistojen joukossa. Aalto-yhteisön osana toimiva Aalto University Executive Education (Aalto EE) puolusti jälleen paikkaansa maailman kärjessä; arvostetun Financial Timesin vastajulkistetussa vertailussa Aalto EE asettui sijalle 42. tuhansien verrokkien joukosta ollen jälleen ainut suomalainen toimija 50 parhaan joukossa koko vertailun historiassa.

Yritysten vastuullisuus testataan irtisanomistilanteissa - Aalto PRO:lta laaja palvelukokonaisuus muutostilanteisiin20.3.2020 16:00:33 EETTiedote

Maailmantalouden nopeat käänteet pakottavat yritykset reagoimaan myös henkilöstöön kohdistuvin sopeuttamistoimin. Tällöin punnitaan myös yrityksen vastuullisuus. Aalto University Professional Development (Aalto PRO) on jo yli 25 vuotta auttanut yrityksiä ja uusia työnhakijoita näissä tilanteissa. Nyt tarjolla on vieläkin kokonaisvaltaisempi muutostukipalvelu, jossa yhdistyvät uravalmennus ja muutoskoulutukset. Kokonaisuus räätälöidään aina henkilöstövähennyksiin joutuvan yrityksen kulloiseenkin tarpeeseen.

Aalto EE:lle ennätysliikevaihto jo 8. vuotta peräkkäin16.3.2020 08:02:48 EETTiedote

Aalto University Executive Education Oy:n (Aalto EE) liikevaihto ylsi uuteen ennätykseen jo kahdeksatta kertaa peräkkäin. Vuoden 2019 liikevaihto oli 23,6 miljoonaa euroa (vuonna 2018 21,7 M€). Myös liiketulos on pysynyt vahvana ollen 1 miljoonaa euroa (vuonna 2018 1,4 M€). Tulostaso on vahva, huolimatta yhtiön kehityspanostuksista digitalisointiin ja uusiin toimitiloihin. Kasvua oli erityisesti asiakaskohtaisesti räätälöidyissä valmennusohjelmissa sekä Aalto MBA for Executives ja Executive MBA -ohjelmissa.

Aalto EE:n neuvonantajaverkoston uusin jäsen Päivi Castrén vahvistaa globaalia HR-osaamista10.3.2020 12:57:02 EETTiedote

Aalto University Executive Education (Aalto EE) on kutsunut Päivi Castrénin Senior Advisoriksi. Hänellä on yli 30 vuoden laaja-alainen kokemus henkilöstöjohtamisesta ja organisaatioiden kehittämisestä Wärtsilästä, Nokia Oyj:stä ja Valmet Paper Machinery:sta. Hänen pitkä kokemuksensa ja näkemyksensä johtamisen kehittämisestä niin neuvonantajan kuin toteuttajankin rooleissa on äärimmäisen arvokasta Aalto EE:n globaalisti toimiville asiakkaille.