Vuokramökeille ehtii vielä Juhannuksena

Vielä ehtii varata vuokramökin Juhannukseksi. Vapaita rantamökkejä löytyy Hämeestä, Etelä-Savosta ja Keski-Suomesta, kertoo Lomarenkaan myyntijohtaja Juha Purhonen.

Vuokramökkien kysyntä on kasvussa. Viime talvena kirjattiin yli kymmenen prosentin kasvu ja kesän ennakkovaraukset ovat nekin muutaman prosentin plussalla viime vuoteen verrattuna.

”Koleat säät ovat hieman hillinneet vuokramökkien myyntiä” sanoo Purhonen. Mökeillä on juhannuksena ja heinä- elokuussa vielä hyvin tilaa.

Halutuimpia ovat hyvin varustellut 4-6 hengen mökit meren tai järven rannalla. WC, suihku ja astianpesukone kuuluvat perusvaatimuksiin. Kylpypaljuja kysellään nykyään usein ja monelta mökiltä sellainen löytyykin, sanoo Purhonen. Keskitasoinen kolmen tähden mökki irtoaa viikoksi keskimäärin 700 eurolla.

Lomarengas vuokraa lähes 4000 mökkiä. Viidennes asiakkaista tulee ulkomailta. Venäläisten lisäksi saksalaiset, sveitsiläiset, espanjalaiset ja ranskalaiset vuokraavat mökkejä Suomen suvesta.

Juha-Pekka Olkkola, toimitusjohtaja
juha-pekka.olkkola@lomarengas.fi

Juha Purhonen, myyntijohtaja
juha.purhonen@lomarengas.fi

Pekka Huttunen, markkinointipäällikkö
046 851 1912
pekka.huttunen@lomarengas.fi

Sörnäisten Rantatie 29

Vuonna 1967 perustettu Lomarengas Oy on kotimainen loma-asuntojen välittäjä. Edustettuna on 3900 vuokramökkiä, huvilaa ja huoneistoa. Kaikki kohteet on laatutarkastettu ja luokiteltu.

Suurimmat osakkeenomistajaryhmät ovat mökinomistajat ja matkailuyrittäjät. Lomarengas-konserniin kuuluvat emoyhtiö Lomarengas Oy sekä Ylläksen Matkailu Oy ja Villi Pohjola Oy. Konsernin liikevaihto on vuonna 2017 noin 22 miljoonaa euroa ja henkilöstön määrä 32.

Luonto- ja elämysmatkailupalveluyhtiö Villi Pohjola avaa Ylläkselle myös ravintolan27.11.2015 10:55Tiedote

Lomarengas-konserniin kuuluva Villi Pohjola Oy on vuokrannut Metsähallitukselta Ylläksen luontokeskus Kellokkaan ravintolatoiminnot sekä safaritilat. Konserniin kuuluva Ylläksen Matkailu Oy siirtää Kellokkaaseen myös majoituspalvelupisteensä. Kellokas tarjoaa näin Ylläksen alueen matkailijoille kansainvälisen tason palvelupaketin, joka sisältää kahvila- ja ravintolapalvelut, mökkimajoitusta sekä Lapin alueen parhaita luonto-, safari- ja ohjelmapalveluita.

Suomalaiskuluttajille tulevaan jouluun ja uuteenvuoteen uusia mökkilomavaihtoehtoja24.11.2015 08:00Tiedote

Venäjältä Suomeen suuntautuvan matkailun väheneminen ja tänä vuonna viikonloppulomailua suosiva loppuvuoden kalenteri tarjoavat suomalaiskuluttajille uusia mahdollisuuksia viettää joulua ja uuttavuotta hyvin varustellussa vuokramökissä. Kalenteri muodostaa joulusta ja uudesta vuodesta kaksi erillistä pitkää viikonloppua. Aiemmin käytössä olleen vuokramökkien viikkovarausjärjestelmän avauduttua se mahdollistaa viikkoa lyhyemmät ja siten myös edullisemmat vuokraukset. Lomarenkaalta vuokramökin voi nyt saada pitkäksi jouluviikonlopuksi, eli keskiviikosta sunnuntaihin, jopa alle 300 eurolla.