Vuosi 2017 oli Helsingin Musiikkitalo oy:n ennätysten vuosi niin talouden kuin tapahtumien määrien suhteen

Palveluosakeyhtiö Helsingin Musiikkitalo Oy:n liikevaihto vuonna 2017 oli 4 860 989 € ja tulos 211 190€. Musiikkitalossa järjestettiin vuonna 2017 noin 1360 tapahtumaa ja käyntejä Musiikkitaloon tehtiin noin 950 000 kappaletta.

Liikevaihto tilivuonna 2017 oli 4 860 989 euroa, jossa kasvua edelliseen vuoteen on 12,4%, käyttökate puolestaan oli 698 969 euroa. Tilikauden tulos oli 211 190 euroa, mikä on yli kahdeksankertainen vuoteen 2016 verrattuna ja yhtiön historian paras.

“Musiikkitalo teki vuonna 2017 historiansa parhaan tuloksen lähes kaikilla mittareilla mitattuna. Esimerkiksi ulkopuolisten tapahtumien liikevaihto kasvoi 50 prosenttia edellisvuoteen verrattuna, ja saatoimme investoida yhtiön omalla tulorahoituksella muun muassa esitystekniikkaan ja mediaseinään 1,3 M euroa”, toimitusjohtaja Pekka Kauranen kertoo.

Musiikkitalossa aloitettiin vuonna 2016 talouden tervehdyttämisohjelma, jossa merkittäviä asioita olivat myyntiorganisaation kehittäminen, aktiiviseen myyntiin panostaminen ja yhteistyön tiivistäminen palveluntuottajien kanssa. Merkittävä panostus oli mediaseinän hankinta, jonka avulla Musiikkitalon tapahtumat saavat enemmän näkyvyyttä. Rakenteellisia muutoksia tehtiin taseen puolella 2016, joiden vaikutus näkyi täysimääräisenä vuonna 2017.

“Olemme erittäin tyytyväisiä siihen, että vuonna 2016 alkanut positiivinen kehitys Helsingin Musiikkitalo Oy:n toiminnassa, niin toiminnallisesti kuin taloudellisesti, jatkui vahvana myös vuonna 2017”, kommentoi hallituksen puheenjohtaja Ville Vilén.

Vuonna 2017 Musiikkitalossa järjestettiin noin 800 konserttia. Muita tapahtumia yhteislauluista yleisöluentoihin ja yritystapahtumiin oli noin 560. Yhteensä 470 tapahtumaan oli vapaa pääsy. Konserteissa ja muissa yleisötapahtumissa kävi noin 349 000 henkilöä, ja ilmaistapahtumiin osallistui noin 43 000 henkilöä. Käyntejä Musiikkitaloon tehtiin noin 950 000 kappaletta.

Lisäksi Musiikkitalosta lähetettävät talon päätoimijoiden konsertit tavoittivat valtakunnallisesti noin 590 000 kuulijaa ja katsojaa television ja verkkolähetysten kautta. Päätoimijoiden Helsingin kaupunginorkesterin, Radion sinfoniaorkesterin ja Taideyliopiston Sibelius-Akatemian konsertteja radioitiin 50, lähetettiin verkossa 68 ja televisioitiin 26 kappaletta.

Lisätietoja:
Helsingin Musiikkitalo Oy:n hallituksen pj. Ville Vilén p. 040 7220745