Waltteri Torikka debytoi Naantalin Musiikkijuhlilla kesäkuussa

Ensi vuonna 2020 vietetään laajasti Ludwig van Beethovenin 250 vuotisjuhlaa, ja säveltäjä Aulis Sallinen täyttää 85 vuotta. Festivaalilla kuullaankin runsaasti näiden mestareiden musiikkia.

Waltteri Torikka debytoi Naantalin Musiikkijuhlilla kesäkuussa. Kuva: Joel Hypen

Baritoni Waltteri Torikka debytoi Naantalin Musiikkijuhlilla 4.6. ja esittää Sinfonia Lahden ja kapellimestari Okko Kamun kanssa Sallisen Elämän ja kuoleman lauluja. Konsertin ohjelmassa on lisäksi Beethovenin Keisarikonsertto, jonka soittaa pianisti Barry Douglas.

Tallinnan Kamariorkesteri vierailee Naantalissa 8.6. kapellimestari Jaakko Kuusiston johdolla. Konsertin ohjelmassa on Sallisen ja Tsaikovskin musiikkia, ja solisteina esiintyvät sopraano Johanna Rusanen-Kartano ja sellisti Arto Noras.

Ensi kesän festivaalille on tulossa useita loistavia laulajia, ja olemme erityisen iloisia,
että saamme vihdoin Waltteri Torikankin Naantalin Musiikkijuhlille, kertoo toimitusjohtaja Tiina Tunturi.

Molempien konserttien liput tulevat myyntiin Lippupisteessä 6.11.2019.

Naantalin Musiikkijuhlat soi ensi vuonna 2.-13.6.2020.
Musiikkijuhlien kesän 2020 koko ohjelma julkistetaan 3.2.2020.

tiina.tunturi@naantali.fi

Naantalin Musiikkijuhlien 41. kesä soi jälleen monipuolisena – festivaali juhlii Ludwig van Beethovenin ja Aulis Sallisen juhlavuosia3.2.2020 12:00:00 EETTiedote

Naantalin Musiikkijuhlia juhlitaan 2. – 13.6 monipuolisella ohjelmistolla. Tänä vuonna mukana on poikkeuksellisen monta laulajaa, vaikuttavia orkesterivierailuita sekä uusia konserttipaikkoja. Beethovenin ja Sallisen juhlavuosien kunniaksi kuullaan laaja valikoima molempien säveltäjien musiikkia sekä jälleen yksi maailman kantaesitys.