Waltteri Torikka debytoi Naantalin Musiikkijuhlilla kesäkuussa

Ensi vuonna 2020 vietetään laajasti Ludwig van Beethovenin 250 vuotisjuhlaa, ja säveltäjä Aulis Sallinen täyttää 85 vuotta. Festivaalilla kuullaankin runsaasti näiden mestareiden musiikkia.

Waltteri Torikka debytoi Naantalin Musiikkijuhlilla kesäkuussa. Kuva: Joel Hypen

Baritoni Waltteri Torikka debytoi Naantalin Musiikkijuhlilla 4.6. ja esittää Sinfonia Lahden ja kapellimestari Okko Kamun kanssa Sallisen Elämän ja kuoleman lauluja. Konsertin ohjelmassa on lisäksi Beethovenin Keisarikonsertto, jonka soittaa pianisti Barry Douglas.

Tallinnan Kamariorkesteri vierailee Naantalissa 8.6. kapellimestari Jaakko Kuusiston johdolla. Konsertin ohjelmassa on Sallisen ja Tsaikovskin musiikkia, ja solisteina esiintyvät sopraano Johanna Rusanen-Kartano ja sellisti Arto Noras.

Ensi kesän festivaalille on tulossa useita loistavia laulajia, ja olemme erityisen iloisia,
että saamme vihdoin Waltteri Torikankin Naantalin Musiikkijuhlille, kertoo toimitusjohtaja Tiina Tunturi.

Molempien konserttien liput tulevat myyntiin Lippupisteessä 6.11.2019.

Naantalin Musiikkijuhlat soi ensi vuonna 2.-13.6.2020.
Musiikkijuhlien kesän 2020 koko ohjelma julkistetaan 3.2.2020.

tiina.tunturi@naantali.fi

Naantalin Musiikkijuhlien 40-vuotisfestivaali oli menestys16.6.2019 12:00:00 EESTTiedote

Naantalin Musiikkijuhlien 40-vuotisfestivaali päättyi lauantaina 15.6. Saaristomeren kunniaksi järjestettyyn In honorem maris -konserttiin. Konsertin alussa Saaristomeripuheenvuoron piti Centrum Balticumin puheenjohtaja, Turun kaupunginjohtaja Minna Arve. Festivaalin juhlavuosi oli kaikilla mittareilla menestys. Monipuolinen ohjelmisto sai kävijämäärän kipuamaan uuteen ennätykseen. Juhlien päättyessä ensi vuoden festivaaliohjelmaa suunnitellaan jo.

Naantalin Musiikkijuhlien puistokonserttien erikoisjärjestelyt7.6.2019 12:49:27 EESTTiedote

Lauantaina 8.6. Naantalin Kirkkopuistossa klo 15 alkava Apocalyptican konsertti aiheuttaa erikoisjärjestelyjä. Vanhaankaupunkiin saapuvien toivotaan käyttävän julkista liikennettä (Turun suunnasta Fölin linjat 6 ja 7). Naantalin pysäkiltä on noin 10 minuutin kävelymatka Kirkkopuistoon. Omalla autolla saapuvien kannattaa varata riittävästi aikaa pysäköintipaikan löytämiseen. Pysäköintialueet on merkitty Naantalin pysäköintikarttaan. Kirkkopuiston portti avataan klo 13 ja konserttiin on saatavilla lippuja vielä portilta. Naantalin Musiikkijuhlien sivuilla on mainittu tarkemmat tiedot konserttialueen järjestelyistä. Sunnuntaina 9.6. klo 15 alkavaan Kultarannan puistokonserttiin järjestetään bussikuljetus Naantalin väliaikaiselta linja-autoasemalta. Bussit lähtevät asemalta klo 14 ja klo 14.30. Liikennöitsijänä toimii Muurinen. Kultarannassa on parkkitilaa erittäin rajoitetusti. Kultarannan portit avataan klo 14.30 ja konsertti kestää noin tunnin. Konsertin jälkeen on bussikuljetus takaisi

KUTSU Naantalin Musiikkijuhlien tiedotustilaisuuteen28.5.2019 12:00:00 EESTKutsu

Naantalin Musiikkijuhlien 40-vuotisjuhlafestivaali alkaa tiistaina 4. kesäkuuta ja jatkuu 15. kesäkuuta asti. Naantaliin saapuu jälleen suuri joukko huipputaiteilijoita Suomesta ja ulkomailta, mukana neljä mittavaa orkesterivierailua. Juhlavuoden kunniaksi Naantalissa kuullaan kantaesitykset Jaakko Kuusistolta ja Aulis Salliselta. Festivaalin juhlavuoden erikoisvieras on raskaan sarjan selloyhtye Apocalyptica, joka debytoi Naantalissa. Ohjelmaa esittelee festivaalin taiteellinen johtaja Arto Noras, ja tilaisuudessa esiintyvät baritoni Tommi Hakala ja pianisti Juhani Lagerspetz. Paikka: Naantalin seurakuntakeskuksen juhlasali, Piispantie 2, Naantali Aika: Maanantai 3.6. klo 12.00 Toivotamme tiedotusvälineenne edustajan tervetulleeksi kuulemaan Naantalin Musiikkijuhlien monipuolisesta ohjelmatarjonnasta. Tilaisuus kestää runsaan tunnin sisältäen kevyen lounaan. Lämpimästi tervetuloa!