ManpowerGroup_avidly

Webinaari: Miltä näyttävät loppuvuoden työllistämisnäkymät

Tervetuloa kuulemaan loppuvuoden työllistämisnäkymistä.

Aika: tiistai 13.9.2022 klo 12.00–12.45

OHJELMA

ManpowerGroupin Suomen toimitusjohtaja Matti Kariola kertoo, miten yritykset ovat rekrytoimassa loppuvuonna 2022

• eri toimialoilla
  • eri puolilla Suomea
  • eri puolilla maailmaa.

ManpowerGroupin työmarkkinabarometri on kattavin tulevaisuuteen katsova työllisyystutkimus, johon osallistui yli 40 000 työnantajaa 41 maassa. Suomessa tutkimukseen osallistui yli 500 työnantajaa.

ILMOITTAUTUMINEN

Ilmoittaudu mukaan maksuttomaan webinaariin tästä 12.9.2022 mennessä. Ilmoittautumalla saat linkin, jonka avulla pääset mukaan webinaariin.

Työmarkkinabarometri. ManpowerGroupin työmarkkinabarometri on kattavin (40 694 työnantajaa 41 maassa), tulevaisuuteen katsova työllisyystutkimus, jota käytetään maailmanlaajuisesti. Työllisyysnäkymiä kuvaava indikaattori lasketaan ottamalla niiden työnantajien prosenttiosuus, jotka ennakoivat rekrytointiaktiivisuuden lisääntymistä, ja vähentämällä tästä niiden työnantajien prosenttiosuus, jotka ennakoivat rekrytointiaktiivisuuden vähenemistä. Suomessa tutkimukseen osallistui 510 työnantajaa. Työmarkkinabarometrillä on 60-vuotisjuhlavuosi.

ManpowerGroup_avidly
Porkkalankatu 20

020 1700 100https://www.manpowergroup.fi

ManpowerGroup on rekrytointiin, henkilöstövuokraukseen, konsultointiin sekä palveluratkaisuihin erikoistunut yritys, joka toimii 80 maassa. Suomessa olemme toimineet vuodesta 1997 ja palvelemme asiakkaitamme ja hakijoitamme valtakunnallisesti aluetoimistojemme kautta. Yhdistämme yksilöiden osaamisen ja potentiaalin yritysten tavoitteisiin. Olemme edelläkävijöinä luomassa ja tuottamassa innovatiivisia henkilöstöratkaisuja, jotka auttavat asiakkaitamme selviytymään voittajina muuttuvassa työmaailmassa.

Vuosittain tuotamme palveluita ja ratkaisuja yli 400 000 yritykselle ja organisaatiolle eri toimialoilla, paikallisista pk-yrityksistä globaaleihin yhtiöihin. ManpowerGroup toimii viiden brändin alla: Manpower, Experis, Proservia ja Talent Solutions. ManpowerGroup.fi

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta ManpowerGroup_avidly

Experis Academy on palkallinen koulutusratkaisu yritysten vakavaan koodaripulaan28.10.2020 10:42:32 EET | Tiedote

ManpowerGroup avaa Suomessa Experis Academy -koulutuskokonaisuuden koodareille suunnitellulla urakiihdyttämöllä. Paljon puhuttu IT-osaajien pula on usein myös osaamispula, sillä vastavalmistuneiden koodarien taidot eivät aina sovi työelämän tarpeisiin. Experis Academyn palkallinen koulutusohjelma on houkutteleva sekä hakijalle että asiakasyritykselle: sertifioitu täsmäosaaminen tähtää pysyvään työpaikkaan.

ManpowerGroup työmarkkinabarometri: Itä-Suomessa vahvimmat näkymät seitsemään vuoteen10.12.2019 08:00:00 EET | Tiedote

ManpowerGroupin työmarkkinabarometri vuoden 2020 ensimmäiselle vuosineljännekselle on julkaistu tänään. Barometri näyttää, että vuosi alkaa kohtalaisin työllistämisaikein. Toimialoista positiivisimpia merkkejä antavat teollisuuden sekä julkisen ja terveys- ja sosiaalipalvelujen sektorit. Itä-Suomen alueella tulokset ovat positiivisemmat kuin kertaakaan koko työmarkkinabarometrin seitsenvuotisen historian aikana.

ManpowerGroup työmarkkinabarometri: Synkkenevät talousennusteet alkavat näkyä työllistämisaikeissa10.9.2019 07:00:00 EEST | Tiedote

Tänään julkistetusta ManpowerGroupin työmarkkinabarometrista loka-joulukuulle käy ilmi, että toimialakohtainen vaihtelu on suurta. Teollisuudessa sekä pankki-, vakuutus- ja liike-elämän palveluissa työllistämishalukkuus on edelleen positiivisella tasolla, vaikka pudotus vuoden takaiseen tilanteeseen verrattuna on suuri. Kaksi toimialakokonaisuutta, julkinen hallinto, koulutus-, terveys- ja sosiaalipalvelut sekä tukku- ja vähittäiskauppa, suunnittelevat vähentävänsä työvoiman määrää seuraavalla vuosineljänneksellä.

Työmarkkinabarometri: työnantajien rekrytointiaikeet pysyvät ennallaan11.6.2019 07:00:00 EEST | Tiedote

ManpowerGroupin työmarkkinabarometrin mukaan suomalaiset työnantajat arvioivat palkkaavansa työvoimaa tasaiseen tahtiin seuraavan vuosineljänneksen aikana. Toimialoista teollisuus, rahoitus-, vakuutus- ja kiinteistöala sekä liike-elämän palvelut ennustavat suurinta työvoiman kasvua. Suomi on kuitenkin jakautunut voimakkaasti kahtia, ja lännessä tilanne näyttäytyy työnhakijoille erittäin hyvänä. Itä-Suomessa työllisyysodotukset ovat puolestaan miinuksella ensimmäistä kertaa yli kahteen vuoteen.