Webinaari: Näin cobotit muuttavat elintarviketeollisuutta

Kotimaisella elintarviketeollisuudella on vielä runsaasti mahdollisuuksia tehostaa tuotantoaan yhteistyörobottien eli cobottien avulla.
Webinaari: Näin cobotit muuttavat elintarviketuotantoa

Kotimainen elintarviketeollisuus voisi hyödyntää automaatiota vielä selvästi nykyistä monipuolisemmin.

Isot tuotantolinjat on jo pitkälle automatisoitu. Alalla on silti yhä runsaasti työtehtäviä, joissa ihminen nostaa säännöllisesti raskaita paketteja kylmissä tiloissa.

“Ihmistyövoiman käyttäminen tavaroiden manuaaliseen siirtämiseen aiheuttaa valtavasti sairaspoissaoloja. Teemme kaikkemme, jotta ihminen voi keskittyä fyysisesti vähemmän rasittaviin tehtäviin", Universal Robotsin cobottilähettiläs Antti Lumme sanoo.

Elintarviketeollisuudessa sesonkituotteiden osuus on isompi kuin missään muussa teollisuudessa. Linjaston tuotantosuunnan muuttaminen tulee olla edullista, nopeaa ja vaivatonta.

Kun Atria oli valitsemassa automaatiojärjestelmää Ruotsin tehtaalleen Skenessä, lähellä Göteborgia, juuri ketteryys ratkaisi. Saman linjaston tulee päivän aikana pakata niin katkarapuja kuin oliivejakin.

“Aikaisemmin meiltä kului aikaa tuotantolinjan muuttamiseen kuusi tuntia, mutta Universal Robotsin yhteistyörobotilla tämä onnistuu 20 minuutissa”, Atrian technical manager Johnny Jansson sanoo.

Lumme kertoo, että yleensä työntekijät ottavat cobotin iloiten vastaan tekemään manuaalisia työtehtäviä.

“Cobotin ei koeta vievän työpaikkoja, vaan päinvastoin. Robotiikan on todettu lisäävän työpaikkoja yrityksissä”, hän sanoo.

Universal Robots järjestää torstaina 25.3 klo 14.00-14.45 webinaarin missä kerrotaan kokemuksista cobottien käytössä elintarviketeollisuudessa. Webinaarin järjestää Antti Lumme yhdessä Machine Toolin Business development managerin Veli-Matti Svahnin kanssa. Pääset ilmoittautumaan tilaisuuteen täältä.

Katsoaksesi videon lähteestä www.youtube.com, anna hyväksyntä sivun yläosasta.Case: Atria

Webinaari: Näin cobotit muuttavat elintarviketuotantoa

+45 89 93 89 89https://www.universal-robots.com/

Universal Robots tukee työnteon muutosta luomansa robotiikka-alustan ja siihen liittyvien ratkaisujen avulla.

UR esitteli maailman ensimmäisen kaupallisesti menestyneen yhteistyörobotin (cobotin) vuonna 2008. Sen jälkeen UR on kehittänyt tuotevalikoiman eri hyötykuormille ja ulottuvuuksille: UR3e, UR5e, UR10e, UR16e ja UR20. Jokaista mallia tukee laaja valikoima ohjelmistoja, lisävarusteita ja sovelluksia UR+ -ekosysteemissä. Tämä mahdollistaa cobottien käytön useilla eri aloilla ja niiden uudelleensijoittamisen eri tehtäviin.

Yritys on osa Teradyne Inc. -konsernia. Universal Robotsin pääkonttori on Odensessa, Tanskassa, ja sillä on toimistot Yhdysvalloissa, Saksassa, Ranskassa, Espanjassa, Italiassa, Tšekissä, Romaniassa, Turkissa, Kiinassa, Intiassa, Japanissa, Etelä-Koreassa, Singaporessa ja Meksikossa.

Universal Robots on asentanut maailmanlaajuisesti yli 50 000 cobottia.

Lisätietoja on osoitteessa www.universal-robots.com tai blogissamme osoitteessa blog.universal-robots.com