WhistleB

Whistleblowing palveluja pidetään itsestäänselvyytenä

Whistleblowing palveluja, joiden avulla työntekijät voivat nimettömästi ilmoittaa yrityksen epäkohdista, pidetään tänä päivänä itsestäänselvyytenä ja luonnollisena osana organisaatioiden käytäntöjä. Tämän osoittaa juuri tehty asiakaskysely, johon vastasi 150 eri puolilla maailmaa toimivaa WhistleB:n asiakasta.

- Kyselyn merkittävin tulos oli se, että yhä useammat organisaatiot pitävät whistleblowing palvelua osana normaalia liiketoimintaa ja luonnollisena osana organisaatioiden compliance työstä, kertoo Karin Henriksson WhistleB:stä.

Kysely osoittaa lisäksi, että yli 75 % kaikista väärinkäytösten paljastuksista johti lisätutkimuksiin. Tämä on WhistleB:n mukaan merkittävä osoitus siitä, että ilmoitetut asiat todellakin sisältävät organisaatioille tärkeitä tietoja.

- Organisaatioiden mielestä whistleblowing palvelun kautta saatavia tietoja olisi erittäin vaikeaa, ellei jopa mahdotonta saada selville muulla tavoin. Heidän mukaansa nimettömyys on ratkaisevassa asemassa, sanoo Karin Henriksson.

WhistleB:n asiakaskysely "Organisational whistleblowing - what to expect" tehtiin elokuussa 2017 ja siihen osallistui 150 asiakasta, joukossa niin yrityksiä, viranomaispalveluja kuin muitakin organisaatioita. Useimmilla asiakkailla on pääkonttori Pohjoismaissa, mutta ne toimivat kansainvälisesti. WhistleB:n whistleblowing palveluja käytetään yli 100 maassa ympäri maailmaa. Tämä oli WhistleB:n toinen asiakaskysely, ja osallistujat vastasivat kyselyyn nimettömästi whistleblowing palvelun kautta.

WhistleB
WTC, Klarabergsviadukten 70
107 24 Stockholm, Sweden

WhistleB on globaali yritys, joka tarjoaa väärinkäytösten paljastuspalveluja. Yrityksellä on toimintaa 100 maassa, kaikilla mantereilla ja 40 eri kielellä. Asiakkaamme ovat yksityisiä ja julkisia sektoreita edustavia kansallisia ja kansainvälisiä yrityksiä. Tavoitteenamme on tarjota palvelu, jolla on mahdollisimman korkea tietoturva, ja olemme hyvin tietoisia nykyisistä tietoturvalaeista, EU:n uudesta GDPR-lainsäädännöstä ja ISO 27001:sta.