Wiklundin kattobaarista Walo Rooftop Bar

Nimi kattobaarille -kilpailun lopputuloksena Wiklundin kattobaarin nimeksi muotoutui Walo Rooftop Bar.

- Walo viehätti nimenä, sillä siitä huokuu ilo, positiivisuus ja elämänmyönteisyys. Walo on myös asennetta. Se ilahduttaa, ottaa kantaa ja näyttää majakan lailla rohkeasti suuntaa, katsoo eteenpäin. Nimen jatko Rooftop Bar taas ilmentää hyvin liikeideaamme ja avaa ulkomaalaisille asiakkaille, millaisesta ravintolasta on kyse, toimialajohtaja Mikko Eskelinen linjaa.

Nimi kattobaarille -kilpailu sai turkulaiset liikkeelle. Parin viikon aikana nimikilpailuun tuli yli 1 700 toinen toistaan kekseliäämpää nimiehdotusta. Nimiehdotuksensa jättäneiden kesken arvottiin noin 330 euron arvoinen elämyspaketti Wiklundille.

- Kiitos kaikille nimiehdotuksensa jättäneille. On ollut ilo huomata, että Wiklundin katto herättää intohimoja ja on odotettu uutuus Turun keskustan ravintolatarjonnan joukkoon. Yhdeksän henkilöä ehdotti nimeksi Valoa tai Waloa ja Rooftop oli mukana lukuisissa nimiehdotuksissa, Eskelinen jatkaa.

Turun ensimmäinen kattobaari avataan vapuksi. Walo Rooftop Bar on Wiklundin kruununjalokivi. Kahteen kattokerrokseen ulottuvassa baarissa on huikeat näköalat yli kaupungin. Baarin tyyli on rouhea, rento ja tyylikäs. Ylemmän kerroksen suojaamaton kattoterassi on avoinna ilmojen salliessa. Alempi terassi puolestaan on ympärivuotinen vihreä keidas. Walo Rooftop Bar tarjoaa yhdessä muiden Wiklundin ravintoloiden kanssa hienoja elämyksiä ja upeat puitteet näköaloineen paitsi kaupunkilaisille, myös keväällä avattavan Original Sokos Hotel Wiklundin hotelliasiakkaille.

Turun Osuuskauppa, toimialajohtaja Mikko Eskelinen, puh. 010 764 5007

TOK on yli 156 000 varsinaissuomalaisen talouden omistama osuuskauppa. Turun Osuuskauppa toimii päivittäis- ja erikoistavarakaupassa, liikennemyymälä-, matkailu- ja ravitsemis- sekä tavaratalokaupassa 20 kunnan alueella Varsinais-Suomessa. Sen tehtävänä on tuottaa palveluja ja etuja asiakasomistajatalouksille

Turun Osuuskaupan vuosi 2018: Mittavilla investoinneilla parannetaan alueen palveluja ja elinvoimaisuutta28.2.2019 06:04:57 EETTiedote

* TOK investoi toimialueellensa 51,2 miljoonalla eurolla * Liikevaihto kasvoi 3,1 prosenttia ja oli 595,4 M€ * TOK:n tulos ilman kertaluonteisia eriä oli 11,3 M€ * Asiakasomistajille maksettiin Bonusta 18,9 miljoonaa euroa * Asiakasomistajien määrä kasvoi 7 622 uudella omistajalla * TOK työllisti vuoden 2018 lopussa 2 235 henkilöä - Vuosi 2018 oli Turun Osuuskaupalle ennätyksellisten investointien vuosi. Käynnissä olevasta, reilusti yli 100 miljoonan euron investointiohjelmastamme kohdistui viime vuodelle yhteensä 51,2 miljoonaa euroa. Merkittävät investoinnit kaikilla toimialoilla parantavat asiakkaidemme palveluja ja kehittävät Varsinais-Suomen elinvoimaisuutta ja houkuttelevuutta. Investointitahdista huolimatta tulos oli hyvällä tasolla, toteaa Turun Osuuskaupan toimitusjohtaja Antti Heikkinen. Turun Osuuskaupan tulos oli 11,3 miljoonaa euroa (ed.v. 15,1 M€). Vakavaraisuus on edelleen hyvällä tasolla omavaraisuusasteen ollessa 47 prosenttia (ed.v. 50,3 %). Liikevaihto Turun Osuuskau