WSOY julkaisee Zlatan Ibrahimovićin jalkapalloilijan uraa valottavan Jalkapallo olen minä -teoksen

Jalkapallo olen minä antaa kattavan kuvan Zlatan Ibrahimovićin jalkapallourasta vuosina 1999-2018 ja se ilmestyy 8. marraskuuta kaikkialla maailmassa.

Vuonna 2011 ilmestynyt menestysteos Minä, Zlatan seurasi Zlatanin vaiheita Rosengårdin lähiöstä maailmankuuluksi jalkapalloilijaksi. Jalkapallo olen minä -teoksesta saamme tietää kaiken hänen jalkapallourastaan varhaisista Malmö FF:n vuosista tähän päivään.

Teos on kirjoitettu yhdessä toimittaja Mats Olssonin kanssa. Olsson on seurannut Zlatanin vaiheita alusta asti, ja viimeisen kahden vuoden aikana hän on haastatellut Zlatanin lisäksi valmentajia, pelaajia, agentteja ja ystäviä, jotka antavat yksityiskohtaisen kuvan aikamme tunnetuimmasta jalkapalloilijasta: miltä tuntuu nousta altavastaajasta supertähdeksi, mitä tapahtui, kun hän siirtyi Milanista Paris SG:hen ja miten hän sai polvivamman Manchester Unitedissa.

Jalkapallo olen minä sisältää yli 200 kuvaa sekä kootut ottelutilastot vuosilta 1999-2018.

Kustantaja Henrikki Timgren, henrikki.timgren@wsoy.fi, p. 044 321 0666

Arvostelukappalepyynnöt:

Viestintäpäällikkö Ina Westman, ina.westman@wsoy.fi, p. 044 5544543

Leena Balme WSOY:n suomennetun kaunokirjallisuuden kustantajaksi1.4.2019 09:00:00 EESTTiedote

Kustantajana 1.4. aloittava Leena Balme vastaa WSOY:n suomennetun kaunokirjallisuuden kustannusohjelmasta. Balme on toiminut suomennetun kaunokirjallisuuden kustannuspäällikkönä elokuusta 2017 lähtien. Aiemmin Balme on työskennellyt kustannustoimittajana muun muassa Gummeruksessa ja Teoksessa sekä kustannuspäällikkönä Isossa-Britanniassa. ”Maailma pienenee vauhdilla ja kaikki tieto leviää hetkessä ympäri maailman. Toisaalta kuilut eri ihmisryhmien välillä kasvavat, ja ymmärrys toista kohtaan on joskus vähäistä. Kirjallisuus on hieno keino kurkottaa toiseen maahan ja mieleen. Me tarvitsemme hyvin suomennettua kirjallisuutta, tärkeitä puheenvuoroja ja viihdyttäviä tarinoita. On ilo ja kunnia olla jatkamassa tätä työtä juuri WSOY:ssä”, sanoo Leena Balme. WSOY:n kotimaisen ja suomennetun kaunokirjallisuuden toimitukset jatkavat tiivistä yhteistyötään. WSOY:n kotimaisen kaunokirjallisuuden kustantajana ja monissa kirja-alan luottamustehtävissä toimiva Anna-Riikka Carlson toivoo kaunokirjall

Tiedote: Aki Hintsa – Voittamisen anatomia -kirjaa on myyty yli 100 000 kappaletta22.1.2019 08:00:00 EETTiedote