WSOY:n ja Tammen myyntiorganisaatio uudistuu

WSOY:n ja Tammen myyntiorganisaatio uudistuu maaliskuussa. Uudistuksen myötä kustantamot vahvistavat panostustaan digitaalisten tuotteiden myyntiin. Digimyynnistä vastaava uusi myyntipäällikkö Petra Minn sekä WSOY:n uudet myyntipäälliköt Laura Lyytinen ja Milla von Plato aloittavat työnsä maaliskuun aikana.

Bonnier Books Finlandin myynnin uudessa organisaatiomallissa jälleenmyynnistä vastaa kolme erillistä tiimiä. Uusi yhteinen digimyyntitiimi vastaa digitaalisten tuotteiden myynnistä, yhteistyöstä digijakelijoiden kanssa ja digitaalisista kauppapaikoista. WSOY:n ja Tammen kustantamokohtaiset tiimit vastaavat myynnistä kirjakaupoille, kirjatukuille, marketeille ja muille vähittäiskaupoille.

Digimyynnistä vastaavat myyntipäälliköt KTM Mika Hänninen ja FM Petra Minn. Hänninen siirtyy uuteen tehtävään WSOY:n myyntipäällikön paikalta. Minn tulee yritykseen Lingsoftin ja siihen kuuluvan e-kirjamyyntiin ja teknologiaan erikoistuneen Ellibs Oy:n Key Account Managerin paikalta. Minn aloittaa tehtävässään 26.3.2018.

”Digitaalisten tuotteiden myynnin kasvu ja digitaalisten kauppapaikkojen lisääntyminen Suomen markkinoilla vaatii lisävoimaa ja erikoistumista myynnissä. Olemme ykkösiä yleisen kirjallisuuden digitalisaatiossa ja näytämme suuntaa koko toimialalle”, Bonnier Books Finlandin myyntijohtaja Veli-Pekka Matilainen toteaa.

WSOY:n tiimin muodostavat myyntipäälliköt Laura Lyytinen ja Milla von Plato. He aloittavat tehtävissään 12.3.2018. Merkonomi Lyytinen siirtyy WSOY:lle Gummeruksen myyntipäällikön tehtävästä ja kulttuurituottaja (AMK) von Plato Lehtipisteeltä, missä hän on vastannut pokkareiden ostamisesta ja valikoimasta. Tammen myyntitiimissä jatkavat myyntipäälliköt tradenomi Miguel Rosenström ja merkonomi Eini Stenberg.

”WSOY ja Tammi muodostavat yhdessä vahvan yleiseen kirjallisuuteen erikoistuneen kustannustalon. Uusi organisaatiomalli tukee paremmin molempien kustantamoiden kirjojen myyntiä ja mahdollistaa rohkeamman toiminnan uusien myyntikanavien avaamisessa”, Matilainen jatkaa.

Suoramyynnistä kuluttajille vastaa myyntipäällikkö Suvi Gardemeister, Werner & Jarl -verkkokaupasta Petra Minn ja Lönnrotinkadun Werner & Jarl -kivijalkakaupasta myymälävastaava Harri Mäki.

Lisätiedot:
Veli-Pekka Matilainen | myyntijohtaja | Tammi, WSOY & Johnny Kniga