WSOY:ssä kustantajanimityksiä

20.6.2017 12:30 | WSOY

Ensi vuonna 140 vuotta täyttävä WSOY uusii organisaatiotaan ja siihen liittyen on nimitetty vastuulliset kustantajat kirjallisuuden eri yksiköille.

Kaunokirjallisuuden kustantajaksi on nimitetty FM Anna-Riikka Carlson, tietokirjallisuuden kustantajaksi VTM Henrikki Timgren sekä lasten- ja nuortenkirjallisuuden kustantajaksi FM Paula Halkola.

Kaunokirjallisuuden yksikkö vastaa jatkossa sekä kotimaisen että suomennetun kaunokirjallisuuden julkaisemisesta. Tietokirjallisuuden yksikkö vastaa sekä asiaproosan että tietokirjojen julkaisusta. Lasten- ja nuortenkirjayksikön vastuulla on lasten- ja nuortenkirjojen lisäksi mm. sarjakuvat. Johnny Kniga jatkaa osana WSOY:tä ja kustantajan roolissa toimii edelleen FM Jaakko Pietiläinen.

”Olen erittäin tyytyväinen nyt toteutettuun organisaatiomuutokseen ja WSOY voi hyvillä mielin suunnata kohti 140-vuotisjuhlavuottaan. Kuluneen vuoden myynti on WSOY:n osalta kasvussa ja näillä muutoksilla pystymme jatkamaan tätä positiivista kehitystä”, toteaa WSOY:n toimitusjohtaja Timo Julkunen.

WSOY:n tämän vuoden menestyksiä ovat mm. Jo Nesbøn Jano, Miki Liukkosen O, Elena Ferranten Napoli-sarjan uutuus Uuden nimen tarina ja 12 klassikkoa-sarja. Syksyn tulevia suurteoksia ovat mm. Tuomas Kyrön Mielensäpahoittajan Suomi, kertomuskokoelma Toinen tuntematon, Dan Brownin Alku, Ilkka Remeksen Vapauden risti, David Lagercrantzin Millennium-sarjaa jatkava Tyttö joka etsi varjoaan ja tekijäkolmikon Timo Parvela, Bjørn Sortland ja Pasi Pitkänen Kepler 62-sarjan osat viisi Virus ja kuusi Salaisuus.

Toimitusjohtaja Timo Julkunen, timo.julkunen@bonnierbooks.fi
puh. +358 (0)40 5490434

Korkeavuorenkatu 37

Arto Paasilinna täyttää 75 vuotta20.4.2017 12:01Tiedote

Rakastetuimpiin kirjailijoihimme lukeutuva Arto Paasilinna täyttää 75 vuotta tänään 20.4.2017. Suomalaisten lisäksi Paasilinna on valloittanut myös ulkomaisten lukijoiden sydämet. Hänen teoksiaan on myyty maailmanlaajuisesti yhteensä yli 8 000 000 kappaletta. Tuorein kotimainen Paasilinna-kirja on WSOY:n 12 klassikkoa -sarjassa julkaistu Jäniksen vuosi -kirjan juhlapainos. Tänä vuonna saa myös ensi-iltansa ranskalainen elokuvasovitus Ulvovasta mylläristä. Elokuvan tunnusmusiikin esittää Iggy Pop.