Yamarin Boats

Yamarin 63 Bow Rider – uutuusmalli vauhdikkaaseen vapaa-ajan veneilyyn

Yamarin-malliston toinen uutuus kaudelle 2019 on reilut kuusimetrinen, avokeulainen bowrider-vene, joka on mainio yleisvene vapaa-ajanviettoon ja erityisesti vesiurheiluun. Uusi Yamarin 63 Bow Rider edustaa samaa uutta ajatonta ulkoasua ja muotoilua kuin syyskuun alussa julkistettu kaikkien aikojen suurin Yamarin, 88 Day Cruiser.
Yamarin 63 Bow Riderin muunneltava, suuri avotila tarjoaa hyvät tilat vauhdikkaaseen vapaa-ajanviettoon vesillä. Valkosia pelkistettyjä linjoja korostavat tummat tyynyt ja mustat pleksiyksityisohdat esimerkiksi säilytystilojen ovina ja kansina.

”Uusi ajaton muotokieli sai 88 Day Cruiseriin tutustuneilta asiakkailta heti lanseeraustilaisuudessa Oslossa erinomaisen vastaanoton. Yamarin 63 Bow Riderissa on selkeästi samaa henkeä ja 88:n tapaan tarkkaan mietityt yksityiskohdat,” kertoo Yamarinin tuotekehitysjohtaja Anders Kurtén.

Kuljettajalla on edessään 10-tuumainen Yamarin Q -älynäyttö. Yamarin Q on monipuolinen ajotietokone ja infotainment-järjestelmä, joka tuo helppokäyttöiselle ja selkeälle kosketusnäytölle veneen mittariston, elektroniset kartat, käyttöohjeet ja lukuisten lisävarusteiden hallinnan. Myös Yamaha-perämoottorit integroituvat saumattomasti Yamarin Q -älynäyttöön. Lisävarusteena Q-näyttö on saatavissa myös apukuljettajan puolelle. Yamarin Q-älynäyttö päivittyy myös langattomasti Internetin välityksellä, joten veneen omistajalla on aina käytössään viimeisimmät ohjelmistopäivitykset.

Modernit pulpetit ja parannettu ergonomia takaavat mukavan kyydin niin kuljettajalle kuin matkustajillekin.

Ajettavuus, turvallisuus ja laatu edellä

Yamarin 63 Bow Riderin suunnittelussa on panostettu erinomaisiin ajo-ominaisuuksiin. Maksimitehoisella 150 hv Yamaha-perämoottorilla huippunopeus nousee yli 44 solmuun.

Yamarin 63 Bow Riderissa on edeltäjäänsä suurempi, reilunkokoinen selkeä avotila ja turvallinen kulku niin keulasta kuin perästäkin: takapenkin selkänoja on taitettava ja istuinpehmuste irrotettava, joten veneeseen on helppoa ja turvallista nousta perästä uimatason ja askelmien kautta. Keulaan kuljetaan pulpettien välisestä ovesta ja keulan tukevien rappusten sekä korkeiden kaiteiden avulla kulku keulasta laiturille on turvallista.

Keulassa on myös integroitu lepuuttajateline kahdelle lepuuttajalle.

Kokoluokkansa parhaat tilat auringonottoon ja vapaa-ajanviettoon vesillä

Taka-avotilan L-sohvan ja kuljettajan istuimen taakse sijoitettavan klaffipenkin keskelle saadaan pöydän (lisävaruste) avulla mukava seurusteluryhmä.

Yamarin 63 Bow Rideriin saa peräti kaksi auringonottotasoa. Avotilan L-sohvan lisäpalalla ja apukuljettajan penkin selkänoja eteen kääntämällä taka-avotilaan saadaan auringonottotaso kahdelle. Toinen auringonottotaso on sijoitettu 88 Day Cruiserista tuttuun tapaan ylemmälle uimatasolle kuomukotelon ja moottorin väliin.

Veneessä on vakiovarusteina mm. istuintyynyt, kiinteä ovi pulpettien väliin ja tuulilasinpyyhin kuljettajan puolella. Lisävarusteita ovat mm. jääkaappi, aurinkopeti, 2-osainen kuomu, vesihiihtokaari ja tiikkiturkki.

Tekniset tiedot:
Pituus: 6,3 m
Leveys: 2,35 m
Henkilömäärä: 6
Paino: n. 880 kg
Moottorisuositus: 115–150 hv
Huippunopeus: 44+ solmua (Yamaha 150 hv)

Kuvat

Lataa