Yamarin Cross 62 Bow Rider – en sportig allroundbåt

Yamarin Cross-modellsortimentets nyhet för säsong 2019 är den mångsidiga 62 Bow Rider, som lämpar sig som både pendel- och fritidsbåt.

Båten på drygt sex meter med aluminiumskrov och glasfiberdäck erbjuder gott om utrymme för sju personer och lämpar sig utmärkt för t.ex. dagsturer, vattensporter, som stugbåt och pendelbåt.

”Nya Yamarin Cross 62 Bow Rider lämpar sig för fartfylld fritidskörning och är tack vare sin kompakta storlek och sina goda köregenskaper även ett utmärkt val för nybörjaren”, berättar Yamarins produktutvecklingdirektör Anders Kurtén.

Båten med goda köregenskaper går stabilt också i hårdare väder och tack vare sin sportighet lämpar den sig väl även för vattensporter. Med största rekommenderade motoralternativ, 130 hk Yamaha, är toppfarten ca 38 knop.

Yamarin Cross 62 Bow Riders strömlinjeformade vindruta med sidorutor som sträcker sig långt bak garanterar ett bra vindskydd såväl för föraren som passagerarna på akterbänken. Båten har ett verkligt stor akterutrymme, där det finns en rejält tilltagen U-soffa. Med bordet som fås som tillval kan utrymmet förvandlas till en bekväm solbadsplattform. Även i fören finns sittplats och fritt utrymme.

Därtill gör förens höga stävräcke och de stadiga fotstegen det lätt att komma iland och stiga upp på bryggan. Aluminiumdurken är tålig och lätt att hålla ren.

Yamarin Cross 62 Bow Rider har två ankarboxar i aktern och en i fören. Det finns stuvutrymme både under bänkarna och i konsolerna. På hjälpförarens sida finns ett låsbart handskfack. I däckets innersida finns en integrerad fenderställning.

Till standardutrustningen hör bl.a. ett kapellfack, vindrutetorkare på förarsidan, USB/12 V–kontakt och dynor. Som tillval får man till båten bl.a. akterkapell, sittbrunnsbord och båge för vattenskidåkning.

Tekniska uppgifter:
Längd 6,15 m
Bredd 2,29 m
Vikt 875 kg
Personantal 7
Motorrekommendation 100–130 hk
Rigglängd XL
Bränslekapacitet 170 l
Max 38 kn @ 130 hk

Bilder

Följ Yamarin Cross

Senaste pressmeddelandena från Yamarin Cross

Skipperin kaupunkivenepalvelu laajenee voimakkaasti ja kansainvälistyy kaudella 2020 – Yamaha ja Yamarin kumppanina yli sadalla uudella veneellä31.10.2019 18:00:00 EETTiedote

Pääkaupunkiseudulla vuonna 2019 pilotoitu Skipperi Kaupunkivene -yhteiskäyttöpalvelu laajenee kaudella 2020 lukuisille uusille paikkakunnille Suomessa sekä lisäksi Tukholman ja Oslon alueille. Skipperi, Yamaha Motor Europe ja Inhan Tehtaat ovat solmineet yhteistyösopimuksen, jonka myötä Yamarin ja Cross-veneiden valmistaja Inhan Tehtaat toimittaa Skipperille noin 120 uutta moottorivenettä kaudelle 2020.

Skipperi’s city boat service is expanding intensely and going international in the 2020 season – partnerships with Yamaha and Yamarin involve over 100 new boats31.10.2019 18:00:00 EETPress release

Skipperis City Boat tjänst expanderar kraftigt och internationaliseras under 2020 – som Yamahas och Yamarins partner med över hundra nya båtar31.10.2019 18:00:00 EETTiedote

Skipperi City Boats, tjänsten för båtdelning som lanserades för första gången i Finland år 2019, expanderar under 2020 till ett flertal nya orter i Finland samt även till Stockholm och Oslo. Skipperi, Yamaha Motor Europe och Inha Bruk har slutit ett samarbetsavtal, genom vilket Inha Bruk, tillverkaren av Yamarin- och Cross-båtar, levererar cirka 120 nya motorbåtar åt Skipperi för säsongen 2020.