Yepzon ja Securitas lanseeraavat uuden teknologian B2B-turvaratkaisut

Paikannusteknologian palveluita tarjoava Yepzon sekä johtava turvallisuuspalveluyritys Securitas ovat sopineet laajenevasta yhteistyöstä B2B-turvapalveluratkaisujen luomisessa. Onnistuneet kuntapuolen pilotit Suomessa ovat laajenemassa myös yritysten henkilöstöturvaksi yli maan rajojen.

Uusi turvapalveluratkaisu parantaa henkilöstön turvallisuutta. Yepzon-paikantimesta tehty hälytys tulee suoraan Securitaksen hälytyskeskukseen.

Securitas ja Yepzon ovat toistaiseksi pilotoineet yhteistä turvapalveluratkaisua kuntasektorilla, jossa hälytys- ja paikannustoimintoja yhdistävä Yepzon™ Freedom on integroitu Securitaksen lähetinjärjestelmään. Käyttäjän painaessa turvahälyttimen nappia ilmoitus lähtee sekunneissa Securitaksen hälytyskeskukseen, josta avun tarvitsija paikannetaan hetkessä. Ratkaisu on parhaillaan käytössä kuntapuolella sadoilla sosiaalitoimen ja liikkuvan terveydenhuollon työntekijöillä.

Yhteistyö laajenee

Yhtiöt ovat sopineet laajentavansa yhteistyötä onnistuneen integraation sekä pilottien ansiosta. Yepzonin ja Securitaksen entisestään vahvistuva yhteistyö on vastaus kuntien ja yritysten kasvavaan tarpeeseen turvata henkilöstöään riskialttiissa ympäristöissä. Tällaisia ovat etenkin tiettyjen asiakasryhmien kanssa toimivat henkilöt, yksin erillisessä kohteessa, kuten metsätyömaalla, työskentelevät sekä paljon matkustavat yhtiön avainhenkilöt. Yritysjohdon ja henkilöstön turvaaminen onkin alalla päätään nostava trendi.

”Toimme ensimmäisenä markkinoille uudenlaisen, sisätiloissakin paikantavan turvalaitteen. Securitaksen kaltaisten toimijoiden kautta luomme merkittävää lisäarvoa, kun yritykset saavat tehokkaasti ja vaivattomasti samassa palveluratkaisussa sekä Yepzonin huipputeknologian että Securitaksen turvapalvelut. On ilo huomata, että myös yritysjohdossa herätään yksilöturvallisuuden kehittämiseen”, kertoo Yepzon Oy:n perustaja Otto Linna.

Securitaksen kansainvälinen turvallisuusorganisaatio avaa Yepzonille ovia myös muiden maiden turvamarkkinaan, sillä Suomen Securitas tekee tiivistä yhteistyötä Securitaksen muiden maiden kanssa. Yhdenmukaiset järjestelmät tekevät Securitaksen ja Yepzonin palveluratkaisusta kansainvälisesti nopeasti skaalattavan.

”Securitas toimii maailmanjaaluisesti tiiviissä yhteistyössä alan laitevalmistajien kanssa, jotta pystymme tarjoamaan asiakkaidemme tarpeisiin juuri oikeanlaisia kokonaisratkaisuja. Yepzon on luotettava suomalainen partneri, jonka korkealaatuinen paikannus- ja sensorointiteknologia tuo palveluumme lisäarvoa asiakkaidemme käyttöön”, kertoo Suomen Securitaksen Business Area Manager Tommi Ilonen.

Otto Linna, CEO, Yepzon Enterprises

Tommi Ilonen, Business Area Manager, Securitas
tommi.ilonen@securitas.fi

Yepzon Oy kehittää helppokäyttöisiä mobiilipohjaisia paikannuspalveluita. Vuonna 2013 toimintansa aloittanut yhtiö työllistää suoraan 8 työntekijää ja noin 20 tuotekehittäjää alihankkijayrityksissä. Yepzonin globaali, mutta pääosin suomalainen omistus jakautuu eri aloilla vaikuttaville yksityissijoittajille. Yhtiön päätoimipiste sijaitsee Tampereella. Lontooseen rekisteröity Yepzon Ltd. on Yepzon Oy:n täysin omistama tytäryhtiö. Yhdysvaltojen Nevadaan rekisteröity Yepzon Inc. on yhteisyritys Global Expansion Solutionsin kanssa. Yepzon Enterprises India Pvt. Ltd on Yepzon Oy:n ja VVDN Technologiesin yhteisyritys Intian Delhissä. www.yepzon.com

Teknologia ja muoti yhdistyvät – Yepzon ja LUMI Accessories yhteistyöhön2.10.2018 09:00Tiedote

Kaksi voimakkaasti kansainvälistyvää suomalaista yritystä, paikannusteknologiaa kehittävä Yepzon Oy sekä korkealuokkaisia asusteita valmistava LUMI Accessories Oy, ovat yhdistäneet voimansa tuodakseen muodin teknologiaan. LUMI on suunnitellut Yepzonin uusimmalle tuotteelle, Yepzon™ Freedomille, designkotelon. Yhteistyön tavoitteena on tehdä turvateknologiasta tyylikkäämpää ja ”vaatettaa” teknologia osaksi käyttäjänsä olemusta.

Yepzon vahvistuu USA:ssa: paikantimet Best Buyn valikoimiin ja fuusio valmis18.9.2018 12:30Tiedote

Suomalainen paikannusteknologiatarjoaja Yepzon Oy on julkistanut uuden jälleenmyyntiyhteistyön Best Buyn, Yhdysvaltojen suurimman kuluttajaelektroniikkaketjun kanssa. Samaan aikaan aloitti toimintansa Yepzonin aiemmin julkistettu yhteisyritys sen entisen kilpailijan, amerikkalaisen Location Based Technologiesin (LBAS) kanssa. Resurssien yhdistäminen kasvattaa vahvasti Yepzonin tulosta neljännellä kvartaalilla.

Yepzon ja Valmet kehittävät uudenlaisen teollisen internetin ratkaisun öljy- ja kaasuteollisuudelle13.6.2018 09:03Tiedote