Yepzonin uusin paikannuslaite seuraa kuljetuksia ja omaisuutta – nyt myös pienempien yritysten ja kuluttajien saataville

Paikannusteknologiaa ja -laitteita kehittävä Yepzon Oy laajentaa uusimman paikantimensa, Yepzon™ Assetin saatavuutta. Yhtiö tuo ensisijaisesti teollisuuden ja logistiikan tarpeisiin suunnitellun paikantimensa nyt myös pienten ja keskisuurten yritysten sekä kuluttajien saataville.
Yepzon™ Assetin avulla voidaan seurata erilaisia rahtikuljetuksia ja toimituksia tarkasti.

Yepzon™ Asset yhdistää korkealuokkaisen GPS-paikannusteknologian sekä törmäys-, lämpötila- ja kosteusanturin tarjoten perinteistä seurantaa monipuolisemman ja jatkuvan tiedon siitä, missä ja miten kuljetus tai kalusto liikkuu. Sen avulla voidaan seurata erilaisia rahtikuljetuksia ja toimituksia tarkasti.

– Suuria määriä tai arvokkaita kuljetuksia toimittavilla yrityksillä on tarve seurata omia toimituksiaan niiden koko matkan ajan. Esimerkiksi RFID-tunnisteisiin perustuvassa toimituksenseurannassa saadaan tieto ainoastaan siitä, kun toimitus on saapunut määränpäähänsä. Yepzon™ Asset mahdollistaa laadunvalvonnan kuljetuksen aikana sekä reagoinnin mahdollisiin reitin aikana tapahtuviin vahinkoihin, kertoo Yepzon Oy:n perustaja Otto Linna.

Yepzon™ Asset soveltuu paitsi rahdin seurantaan myös omaisuuden hallintaan ja kaluston turvaamiseen esimerkiksi työmailla ja satamissa. Tähän mennessä laitetta on toimitettu vain suurina tilauksina ja osana suurempia projekteja. Paikannin sopii kuitenkin yhtä hyvin niin pienten kuin suurten yritysten ja kuluttajien tarpeisiin, sillä palveluun voidaan liittää yksi tai useampia seurattavia kohteita. Koska laitteen palvelu kattaa yli 150 maata, kuluttajat voivat hyödyntää laitetta helposti vaikkapa arvokkaan tavaran paikantamiseen.

Selainpohjainen käyttöliittymä tai integrointi omaan järjestelmään

Yepzon™ Assetia hallinnoidaan maksuttoman, selainpohjaisen Yepzon™ Pro -käyttöliittymän kautta. Se paikantaa kohdetta oletuksena tunnin paikannusvälein ja näyttää tapahtumat reitin varrelta, kuten minimi- ja maksimilämpötilat ja maksimikiihtyvyyden. Mikäli yrityksellä on olemassa oma järjestelmä, Yepzon™ Asset -laitteet voidaan integroida osaksi sitä. Laitteen toiminnallisuuksia ja sen tarjoamaa dataa voidaan myös räätälöidä vaivattomasti Yepzonin rajapinnan kautta.

Yksi Yepzon™ Assetin osaksi omaa automaatiojärjestelmäänsä integroineita yhtiöitä on Valmet, joka halusi tarjota asiakkailleen vaihtoehdon perinteisesti konttien paikantamisessa käytettäville RFID-lukijoille ja -tunnisteille. Ensimmäinen Valmetin asiakas otti laitteet osana Valmetin seurantapalvelua käyttöönsä vuoden alussa. Valmet valitsi Yepzonin yhteistyökumppanikseen valmiin rajapinnan olemassaolon ja sen helppouden vuoksi.

– Yepzonin rajapinnassa tarvitsemamme tiedot olivat helposti saatavilla ja kommunikaatio saatiin toimimaan vain muutamalla komennolla. Yepzonin teknologian manuaali on selkeä ja yksinkertainen, joten ohjelmoijamme pystyivät hyödyntämään sitä itsenäisesti, kertoo Valmetin prosessiautomaation tuotepäällikkö Esa Sairanen.

Yepzon™ Asset on saatavilla hyvin varustetuilta jälleenmyyjiltä, muun muassa: Verkkokauppa.com, Motonet, Etra, Gigantti sekä Pohjoismaissa Elkjøp.

Otto Linna, CEO
+358 43 217 0275, otto.linna(at)yepzon.com

www.yepzon.com

Yepzon Oy kehittää helppokäyttöisiä mobiilipohjaisia paikannuspalveluita. Vuonna 2013 toimintansa aloittanut yhtiö työllistää suoraan 8 työntekijää ja noin 20 tuotekehittäjää alihankkijayrityksissä. Yepzonin globaali, mutta pääosin suomalainen omistus jakautuu eri aloilla vaikuttaville yksityissijoittajille. Yhtiön päätoimipiste sijaitsee Tampereella. Lontooseen rekisteröity Yepzon Ltd. on Yepzon Oy:n täysin omistama tytäryhtiö. Yhdysvaltojen Nevadaan rekisteröity Yepzon Inc. on yhteisyritys Global Expansion Solutionsin kanssa. Yepzon Enterprises India Pvt. Ltd on Yepzon Oy:n hallinnoima osakkuusyhtiö Intian Delhissä yhteisomistuksessa VVDN Technologiesin kanssa. www.yepzon.com

Strateginen täyskäänne ratkaisemassa suomalaisen Yepzonin korona-kohtalon18.11.2020 09:59:32 EET | Tiedote

Aiemmin vahvasti kuluttajapaikantimistaan tunnettu suomalainen teknologiayritys Yepzon teki ennen koronapandemian alkua ratkaisevan strategisen päätöksen siirtyä rakentamaan vahvoille teollisille toimijoille uuden ajan digitalisaatioratkaisuja. Päätös on johtanut vahvistuvaan tilauskantaan, jonka toimittamiseen yhtiö hakee parhaillaan lisärahoitusta osakeannilla. Nyt Yepzonin asiakkaina ovat muun muassa Meritaito, Stora Enso, Valmet ja Telia.

Yepzon lanseeraa uuden sukupolven 4G LTE -paikantimet Las Vegasin CES 2019 -tapahtumassa – elektroniikkajätti Qualcomm otti tuotteet osastolleen8.1.2019 09:00:00 EET | Tiedote

IoT -laitteiden markkinan on ennakoitu kasvavan nopeasti vuonna 2019, ja sitä myötä myös GPS-paikantimien. Kasvun mahdollistavat matkapuhelinoperaattorien rakentamat uudet LTE-verkkoyhteydet, jotka optimoivat IoT-laitteiden tiedonsiirtoa entistä tehokkaammaksi. Suomalainen paikannus- ja sensoriteknologiayritys Yepzon lanseeraa ensimmäisenä maailmassa edistykselliset sensoroivat paikantimet, jotka on rakennettu Qualcomm® Snapdragon Wear™ 1200 -alustalle. Sekä Yepzonin kuluttajamarkkinaan suunniteltu paikannin että teollisuuden laiteinnovaatio ovat esillä Qualcommin pääosastolla (#10948) Las Vegasin CES-messuilla 8.1.2019 alkaen.