YH Kodit ja Pohjola Rakennus rakentavat Tampereen Santalahteen 500 asuntoa

YH Kodit Oy ja Pohjola Rakennus Oy Häme ovat allekirjoittaneet kiinteistökaupan esisopimuksen Kiinteistö Oy Tampereen Pispanrannan kanssa. Sopimukseen kuuluu 28 300 kem2 asuinrakennusoikeutta sekä 900 kem2 liikerakennusoikeutta Tampereen Santalahdessa, mikä tarkoittaa noin 500 asunnon hankekokonaisuutta. Rakennustyöt on tarkoitus aloittaa heti kun kaavamuutos on tullut lainvoimaiseksi.
YH Kodit Oy ja Pohjola Rakennus Oy Häme ovat allekirjoittaneet esisopimuksen Kiinteistö Oy Tampereen Pispanrannan kanssa yhteensä 29 200 kerrosneliömetrin suuruisesta rakennusoikeudesta Tampereen Santalahdessa.

”Jatkamme Santalahden alueella menestyksekästä yhteistyötä Pohjola Rakennuksen kanssa, jota olemme tehneet yhdessä Kalevanrinteen 300 asunnon hankkeessa”, YH Kotien toimitusjohtaja Janne Tuominen kertoo. ”YH Kotien yksi tärkeimmistä rooleista on tuottaa Pirkanmaalle ja Varsinais-Suomeen kohtuuhintaisia vuokra-asuntoja eri elämäntilanteisiin. Santalahden alueelle on suunnitteilla uusien vuokra-asuntojen lisäksi myös Kotosalla-asumista ja omistusasuntoja. Vastaavia suuria hankkeita meillä on käynnissä mm. Turun Skanssissa”, jatkaa Janne Tuominen.

”Pohjola Rakennuksella on jo aiemmin sovittuja esisopimuksia Pahvitehtaan ja Tikkutehtaan kortteleihin yhteensä noin 30 000 kem2 asuinrakennusoikeutta ja noin 10 000 kem2 liike- ja toimitilarakennusoikeutta. Pispanrannan kanssa solmitun esisopimuksen myötä Pohjola Rakennus tulee toteuttamaan Santalahteen yhteensä yli 1 000 asuntoa. Kyseessä on Pohjola Rakennuksen historian suurin hanke, toteaa Pohjola Rakennus Oy Hämeen toimitusjohtaja Miikka Routama innostuneena.

Santalahdesta on rakentumassa uusi, ainutlaatuinen kaupunginosa, joka sijaitsee raitiotien varrella kävelyetäisyydellä keskustasta. Alueella on vanhoja suojeltuja rakennuksia, jotka heräävät eloon, kun niiden yhteyteen suunnitellaan asumista tukevia palveluja. Pispalanharjun ja Näsijärven väliin jäävä alue on keskellä luontoa mutta samalla hyvien palveluiden ympäröimä. Tipotien terveysasema, Näsijärven rantapuistot, Särkänniemi, sekä Pyynikin ulkoilumaastot ovat vain kivenheiton päässä.

Janne Tuominen, YH Kodit Oy, toimitusjohtaja, p. 010 227 3016,  janne.tuominen@yhkodit.fi
Petro Saraste, YH Kodit Oy, rakennuttajapäällikkö, p. 010 227 3061,
petro.saraste@yhkodit.fi
Miikka Routama, Pohjola Rakennus Oy Häme, Toimitusjohtaja, p. 044 751 0291, miikka.routama@pohjolarakennus.fi