YH Kodit rakennuttaa Turkuun neljä kerrostaloa senioreille

YH Kodit Oy rakennuttaa Turkuun vuosien 2019 ja 2020 aikana yhteensä 254 senioreille suunniteltua vuokra-asuntoa. Aran tukemana tuotantona valmistuvista kerrostaloista kolme valmistuu YH Kotien omistukseen.

”Asuntojen suunnittelussa on otettu ikääntyvien tarpeet huomioon. Esteettömyys ja turvallisuus ovat tärkeässä asemassa.” kertoo Mikko Lipponen, YH Kodit Oy:n Turun aluejohtaja. ”Kerrostalot valmistuvat Runosmäkeen sekä Suikkilaan Länsikeskusta vastapäätä.” jatkaa Lipponen

”Väestön ikääntyessä ikäihmisille suunnitelluista asunnoista on kysyntää.” sanoo Janne Tuominen, YH Kodit Oy:n toimitusjohtaja. ”Tavoitteena on, että mahdollisimman moni pystyisi asumaan omassa kodissaan mahdollisimman pitkään. Omistamillamme, senioreille suunnatuissa asunnoissa on mahdollista tilata mm. räätälöityjä palveluita oman tarpeen mukaan yhteistyökumppaneidemme kautta. Taloissa on asukkaiden vapaassa käytössä olevia yhteistiloja, joten juttuseuraa ja yhteistä tekemistä löytyy, yksin ei tarvitse olla.” Tuominen jatkaa.

Runosmäen Varusmestarintielle syksyllä 2019 valmistuvat asunnot tulevat haettavaksi kesällä 2019. Suikkilaan valmistuvista taloista ensimmäiset asunnot ovat valmiina loppuvuodesta 2019 ja toinen kerrostalo valmistuu maaliskuussa 2020. Ensimmäiset asunnot tulevat haettavaksi syksyllä 2019. Jokaisessa kerrostalossa on asuntoja yksiöistä kolmioihin.